מאזדה 3 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה 3 הוצגה ב-2013 (דור שלישי), באירוע השקה ייחודי - מסע חוצה יבשות מיפן לגרמניה. עיצובה החיצוני, בהתאם לקו העיצוב העדכני של מאזדה, "קודו" (Kodo), בעל נוכחות דינאמית וספורטיבית. טכנולוגיית "סקיי-אקטיב" החדשה של מאזדה מיושמת כאן במנועי 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר (120 ו-165 כ"ס בהתאמה), לשניהם תיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה (דירוג 3 במדד "מיסוי ירוק" למנוע הקטן, דירוג 4 ל-2.0 ליטר). ביולי 2016 עברה ה-3 מתיחת פנים (תערוכת פריז), במסגרתה עודכן קלות העיצוב החיצוני (פגושים, יחידות תאורה), כך גם סביבת הנהג וחלל הנוסעים (גלגל הגה חדש, בלם חנייה חשמלי), ומאזדה הוסיפה ושדרגה מערכות עזר אלקטרוניות (בלימה אוטונומית הפועלת במהירות יותר גבוהה וכוללת עתה גם זיהוי הולכי רגל). יחידות ההנעה הרלוונטיות לישראל נותרו ללא שינוי. מאזדה 3 החדשה הגיעה לישראל בנובמבר 2013, כמו בשנים קודמות, בגרסאות סדאן והאצ'בק, ועם מפרט נוחות ובטיחות מרשים. באפריל 2017 הגיע הדגם המעודכן לישראל, עם מפרט עשיר יותר - במקביל להורדת מחירים. כמו כן, מבחר גרסאות ה-2.0 ליטר הורחב, על חשבון מבחר גרסאות ה-1.5 ליטר שצומצם.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה של ה-3 – לפני או אחרי מתיחת הפנים – נותרה נאה, ייחודית ודינאמית במידה.
-
תא נוסעים ומטען
חלל הנוסעים ב-3 מעניק אווירה יוקרתית, בזכות עיצוב מעניין, אבזור עשיר ואיכות גבוהה. מרחב המחייה לנוסעים מצומצם יחסית, אך לא בפער גדול מול המתחרות הישירות. פתח תא המטען מעט קטן.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מפתיע לטובה גם בביצועים וגם בצריכת הדלק, אך מנוע ה-2.0 ליטר תואם יותר את אופייה, עם ביצועים מצוינים בלי לשלם מחיר גדול בצריכת הדלק.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-3 היא עדיין אחת המשפחתיות הדינמיות מסוגה, ולמרות שהיא "בוגרת" יותר מהדורות הקודמים היא עדיין מאוד מהנה לנהיגה. נוחות הנסיעה טובה אף היא, אך רעשי הכביש פוגמים בנוחות הכללית.
-
תמורה למחיר
ה-3 ממשיכה להציע אופי ייחודי ואבזור רב, שמתיחת הפנים ושדרוג המפרט – בצמוד להוזלה במחיר – שיפרו עוד יותר את התמורה מול מחירה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט סדאן 2ליטר עם כ- 2700 יחידות.
אחריה גרסת ספיריט 5 דלתות 2 ליטר עם כ-700 יחידות.
-
סיכום
היתה ונותרה מהטובות בקבוצה.