מאזדה 3 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה השיקה את הדור השלישי של ה-3 ב-2013 באירוע השקה ייחודי – מסע חוצה יבשות מיפן לגרמניה. לישראל היא הגיעה בנובמבר 2013, המשיכה באותה מתכונת, כששינוי ראשון בדגם מבוצע בשנת 2016.
ה-3 מעוצבת בשפת העיצוב 'קודו' (Kodo) ובאופן שמזכיר מאוד את מאזדה 6 הגדולה ממנה. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה שיחד עם המכלולים והמנועים זכו לשם "סקאי-אקטיב". שם שיווקי שבעיקר מתייחס למאמצי מאזדה להפחתת משקל באמצעות פלטפורמה חדשה קלה משמעותית, ולהנעה באמצעות מנועים חסכוניים בדלק כולל מנועים היברידיים, אף שאלה מעולם לא הוצעו בישראל. לארץ מגיעים מנועי 1.5 ליטר (120 כ"ס) ו-2.0 ליטר (165 כ"ס), בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
כמו בשנים קודמות, היא מוצעת ומגיעה לישראל בגרסאות סדאן והאצ'בק, שמתבססות על אותה פלטפורמה. זו פלטפורמה חדשה כשהרוחב ובסיס הגלגלים הגדולים מבדור הקודם אפשרו להציע פרופורציות חיצוניות שונות וגם מרחב משופר בתא הנוסעים.
יש שתי רמות גימור לגרסת ה-1.5 ל' ושתי רמות גימור לגרסת ה-2.0 ל', כשכולם מפרט נוחות ובטיחות מרשים. פירוט מלא מופיע בדפי הדגם הקודמים.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה של מאזדה 3 2015 ייחודית ומרשימה כשמאזדה מכנה את הקו הזה: קודו (Kodo). לחזית מראה חד ואגרסיבי, ואת המרכב מלווים קווי מתאר ספורטיביים. גרסת ההאצ'בק מציעה מראה כמעט וייחודי בנוף הישראלי.
-
תא נוסעים ומטען
למרות שחלק מחומרי הדיפון פשוטים, תא הנוסעים מעוצב, מאובזר ואיכותי ביחס לקבוצה. המרחב מלפנים מספק כשתנוחת הנהיגה נמוכה יחסית. מאחור המרחב לרגליים פחות טוב מהמתחרות המקבילות, למרות בסיס גלגלים ארוך יחסית. תא המטען ממוצע בגודלו וסובל ממפתח הטענה צר.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר שמפיק 120 כ"ס אינו מהחזקים בקבוצה, אך בזכות תיבת הילוכים יעילה ותגובת המצערת, התחושה זריזה במפתיע. תצרוכת הדלק טובה וממוצעת לקטגוריה.
מנוע ה-2.0 ליטר חזק בהרבה, עם בונוס של צליל ספורטיבי מרענן, יחד עם צריכת דלק טובה בפני עצמה – בוודאי ביחס ליתרון הביצועים. מבין השניים, זהו המנוע העדיף.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה עם יכולת ספיגה טובה של רוב השיבושים בעיר (פרט לאלה הקשים). מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מצוינת, אבל מופיעים רעשי כביש. התנהגות הכביש צפויה ונוסכת ביטחון בנהג. יחד עם הגה מדויק ובעל משקל טוב, מתקבלת מכונית מאוד מהנה לנהיגה. ספורט-סדאן עממית כהלכתו.
-
תמורה למחיר
מאזדה 3 2015 מעניקה תחושת עושר בתא הנוסעים. לחובתה מושב אחורי פחות מרווח מהמתחרות ותא מטען ממוצע, אך מפצה באופי ייחודי שדי נדיר למצוא בסגמנט.
 
-
סיכום
מומלצת, כל עוד לא זקוקים למרווח שופע מאחור.