מאזדה MX5 2006-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2005 השיקה מאזדה את הדור השלישי (NC) ל-MX5 של הרודסטר הקלאסית.
כמי שכבר לא צריכה להוכיח דבר לאף אחד, כל שהיה מצופה מהדגם החדש הוא שמירה על התכונות האהובות מהעבר המתוק - ואכן, ה-MX-5 מצליחה לעמוד בציפיות במרבית התחומים.
ההתנהגות מרשימה, ההיגוי והבלמים טובים והמנוע חזק הרבה יותר - גם אם לינארי מהרצוי.
יחד עם כיול מעט רך מדי למתלים, ה-NC גם מעט פחות מחוברת לנהג מבעבר ומהנה קצת פחות כקודמותיה בנהיגה דינאמית.
בדגם המרוענן (2009) המצב טוב עוד פחות, עם היגוי קל יחסית. לפחות נוחות הנסיעה טובה ביחס למקובל ובז'אנר (וטובה בפני עצמה).
שיווק המיאטה המחודשת החל ביולי 2009 והסתיים כשנתיים מאוחר יותר, בספטמבר 2011.
מיאטה NC הופיעה בגיליונות אוטו 240, 257 ו-292.
-
עיצוב ונוכחות
למיאטה עיצוב ייחודי ומושך שנע על הקו בין חמוד ונשי לקרבי וספורטיבי.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרגיש פשוט אפילו בהשוואה למשפחתיות מן השורה, בעיקר באיכות החומרים.
 
בצד החיובי, יש שפע תאי אחסון, האבזור מכובד ותא-המטען סביר בגודלו.
 
תא הנוסעים שופר באופן מורגש בדגם מתוח-הפנים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים זריזים למדי.
 
השינוי בדגם שלאחר מתיחת הפנים הוא דווקא צליל המנוע, שהפך ערב יותר לאוזן.
 
תיבת ההילוכים הידנית מצוינת. צריכת הדלק מפתיעה לטובה (7.1 ק"מ לליטר).
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, אך בידוד הרעשים לוקה בחסר.
 
התנהגות הכביש אמנם פחות מהנה מבעבר, אך לכשעצמה המיאטה מאוד נשלטת וברת משחק (בין השאר הודות לדיפרנציאל המוגבל החלקה).
 
ההגה מהיר ומדויק, אך פחות מתקשר מבעבר - ולאחר מתיחת הפנים, יכולת התקשורת נפגמה באופן משמעותי.
-
תמורה למחיר
ה-MX5 היא יחידה במינה - ולא רק בגלל שכמעט ולא היו בתקופתה בארץ מכונית שמציעה ריגושים של רודסטר-הנעה-אחורית במחירים האלה (אם כי אלו עדיין גבוהים לכשעצמם).
-
סיכום
הדור השלישי של ה-MX5 אולי פחות חד ומהנה מקודמיו, אך עדיין שומר על הפשטות הכנה של רודסטר אמיתית.