מרצדס C קלאס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2019 החלה שיווק ה-C300e בישראל. זוהי גרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד או PHEV בקיצור) של מרצדס C קלאס 2019, גרסה שלפי היצרנית שייכת לדור שני של רכבי PHEV. זה בא לידי ביטוי בטווח משופר ובאיכות חטיבת הכוח, כך על-פי מרצדס; העדכון המשמעותי לעומת הגרסה היוצאת נמצא במערכת החשמל, שם קיבולת המצברים יותר מהוכפלה (ל-13.5 קילוואט-שעה) וטווח הנסיעה עלה ל-44 ק"מ.
בנוסף, מנוע חשמלי חדש מספק 122 כ"ס (שיפור של יותר מ-40 כ"ס). כמו בעבר, יש מנוע טורבו-בנזין עיקרי, שמפיק 211 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר ומשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. ההספק המשולב עומד על 320 כ"ס והמומנט על 71.4 קג"מ.
כמקובל בגרסת PHEV, רמת האבזור גבוהה וכוללת מערכות בטיחות מתקדמות - עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים (עם סיוע אקטיבי בתוספת תשלום, אז גם תקבלו מערכת זיהוי מצבי חירום והכנה לתאונה ועוד). תא הנוסעים שודרג וקיבל לוח מחוונים דיגיטלי ברמות האבזור הגבוהות ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע ("10.25).
בנוסף לרמת הגימור הבסיסית, ״הרמוני״, מוצעות רמות הגימור "אולטימייט הרמוני" ו-"AMG". אבזור הבסיס כולל תאורת לד, חישוקי "17, חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח ותפעול חשמלי למושב הנהג. האולטימייט מוסיפה בין היתר חישוקי "18, מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי, קפיצי אוויר ואת מערך הבטיחות המשודרג. ל-AMG קוסמטיקה ספורטיבית יותר.
-
עיצוב ונוכחות
כאשר פוגשים את ה-C קלאס, קשה שלא לראות את הדמיון ל-S קלאס, מכל כיוון. ולמרות שהיא קטנה בהרבה מה-S, היא נראית מצוין, יפה ומרשימה, ורק מאחור היא נראית מעט צרה וגבוהה. אבל אין ספק שהיא עושה את העבודה למי שמחפש אפקט הגעה.
-
תא נוסעים ומטען
העור שולט בתא הנוסעים ברמות האבזור הגבוהות, האלומיניום פוזר ביד נדיבה, וגם לא יד חזקה כדי לכוון משהו - הכל חשמלי, עם זיכרונות. ובכלל, הכל נראה מצוין. הבעיה שכאשר נוקשים על הפלסטיקה במקומות מסוימים, למשל מעל לוח המחוונים, מגלים שמדובר בפלסטיק פשוט שעטוף עור. מאחור מרווחי הברכיים והראש סבירים. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה–C43 היא בייבי–AMG; מנוע 3.0 ל' כפול–מגדשים מספק 367 כ"ס ו–53 קג"מ. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים.
הדבר הראשון שראוי לציון הוא הצליל של המנוע, שהוא פשוט בול פגיעה. לא חלש מדי, לא רועש מדי, ובעיקר נשמע נהדר. תיבת ההילוכים עובדת נפלא וכמעט אין צורך להשתמש באפשרות לתפעול ידני. הכוח זמין כמעט תמיד והמכונית חזקה כצפוי, רצה לסל"ד גבוה בשמחה. פשוט יופי של יחידת הנעה.
צריכת הדלק בשיוט עומדת על 13.3 ק"מ/ל'. בימי המבחן נרשם ממוצע של 7.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מספקת בהחלט, גם אם המכונית פחות מוצלחת על שיבושים חדים. מחוץ לעיר מרגישים קצת שיבושים קטנים, ועל רצף שיבושים היא לא תמיד מספיקה לשכך - אבל לא ברמה מטרידה באמת.
בפיתולים, כאשר בוחרים באחד ממצבי הנהיגה הספורטיביים, מקבלים הגה עם משקל עדיף, מתלים מרוסנים יותר ויכולת משופרת. נכון, היא פחות דינאמית מחלק מהמתחרות - אבל היא עדיין כיפית וטובה בפני עצמה. ה–C קלאס לא מאיימת כאשר לוחצים אותה, ואם תגזימו תקבלו תת היגוי סביר שיבהיר את גבולות הגזרה.
 
-
תמורה למחיר
המגרעת הגדולה ביותר של מרצדס C קלאס 2019 היא המחיר, בייחוד כאשר האבזור נאה אך אינו פורץ גבולות. זו מכונית מצוינת, אך כך גם מתחרותיה, הזולות ממנה.
-
מה חדש במרצדס C קלאס 2019
תחילת שיווק גרסה היברידית נטענת בספטמבר 2019.
-
סיכום
למרות שאינה צעירה, מרצדס C קלאס 2019 נראית נהדר בחוץ, מביאה אווירת יוקרה בפנים ויוצרת חוויה נעימה בנהיגה. זו אינה מכונת נהיגה ספורטיבית, אבל מדובר ברכב מהנה לנהיגה שקל לחבב. כעת עם אבזור בטיחות נדיב יותר, היא יותר משתלמת, אך המחיר הגבוה עדיין עומד בעוכריה.