מרצדס C קלאס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בפברואר 2018, קרוב לארבע וחצי שנים אחרי שהציגה את ה-C-קלאס הנוכחית, מרצדס הציגה מתיחת פנים ראשונה. כמקובל, השינוי לעיצוב החיצוני אינו דרמטי. יחידות התאורה בחלק מהגרסאות זוכות לפסי לד גבוהים מבעבר, ויש גם פגושים חדשים וסבכה שונה בחלק מהגרסאות.
מרצדס מספרת גם על מנועים חדשים, ובפרט גרסאות כלאיים עם טעינה משקע חיצוני ובשידוך למנוע בנזין או דיזל. שדרוג דגמי הכלאיים דרש גם החלפת פלטפורמת החשמל כולה, כך מרצדס, אם כי הפלטפורמה הכללית של המכונית נותרה כמובן ללא שינוי.
מערכת החשמל החדשה מאפשרת גם שדרוג לאבזור הבטיחות, שיכלול מעתה מערכת נהיגה אוטונומית חלקית. זו מסוגלת לשמור מרחק מהרכב מלפנים, כמו גם להשאיר את הרכב במרכז הנתיב ולהתאים את המהירות לפי נתונים שמתקבלים ממערכת הניווט וממפות מובנות, כמו למשל להאט בכניסה לצומת או לכיכר ולהאיץ לאחריהם.
בתא הנוסעים אבזור המותרות שודרג, וכולל כעת תפעול במשטחי מגע מגלגל ההגה (לראשונה גם לבקרת השיוט וכיול מערכת שמירת המרחק), כמו גם תצוגה דיגיטלית מלאה (מידע לנהג ומולטימדיה) בתוספת תשלום.
הגרסה מתוחת הפנים נחתה בישראל לקראת 2019.
-
עיצוב ונוכחות
שנים מספר לאחר הצגתה ומרצדס C קלאס 2018 נראית עדיין מצוין, שילוב של פרופורציות נכונות ושל קורה אחורית שמתוחה לכיוון האחוריים הקצרים, הבולטים בקווים אופקיים ומעניקים תחושת רוחב. לכן, במתיחת הפנים לא עברה המכונית שינוי חיצוני ניכר, אלא עדכון קל שעיקרו מבנה נאה יותר לשבכה, יחידות תאורה (לד) מחודשות, ופגושים שונים כאשר הקדמי כולל כעת כונסי אוויר צידיים. מאחור השינוי העיקרי הוא בגוונים של יחידות התאורה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא מקום נעים מאוד לנהג ולנוסע שלצידו. סביבת הנהג נראית מצוין ויוצאת נשכרת משימוש בדיפוני עץ, גוונים חדשים ותאורת אווירה מודרנית וצבעונית יותר. עוד שינוי מהותי הוא החלפת צג המולטימדיה בכזה שהינו גדול ("10.25) ומודרני יותר וגם במערך שליטה מתקדם יותר.
עם זאת, ובניגוד לאחיות הגדולות, המחוונים לא הוחלפו בצג דיגיטלי. גם בתחום הבטיחות שופר המצב, כאשר ה-C מיישרת קו עם המינימום הנדרש – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה וניטור שטחים מתים; בקרת שיוט אדפטיבית עדיין אינה מוצעת כסטנדרט בארץ.
מאחור מרווח הרגליים נאה, אבל זה לראש לא. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
השינוי הגדול שעברה המכונית בגרסה הבסיסית נמצא בחרטום: מדובר במנוע 1.5 ליטר מהסדרה החדשה של מרצדס שכולל מערך היברידי מתון (48 וולט) ומציע הספק זהה ומומנט קרוב לזה שהציעה גרסת ה-2.0 ליטר המוחלפת – 184 כ"ס ו-28.5 קג"מ (2 קג"מ פחות). המערך ההיברידי משתמש בגנרטור להתנעות נעימות בהרבה ממערכת הדימום/התנעה הרגילה, ומעניק סיוע קצר של 14 כ"ס ליחידת הבנזין בהאצות.
הביצועים הם יותר ברמת "מספקים", ועם זאת המנוע עושה היטב את מלאכתו. זה לא מנוע עם אופי מדליק במיוחד, ובתנועה עירונית ובחצי מצערת השאון נוכח ואינו מפתה, ודווקא כאשר מושכים אותו למעלה, הצליל הופך גברי יותר. מי שמסייעת לא מעט למנוע היא תיבת תשעת ההילוכים הנעימה. צריכת הדלק נעה בין 10.1 ק"מ/ל' ביום המבחן ל-15 ק"מ/ל' בשיוט.
 
-
נוחות והתנהגות
לא קונים את ה-C200 אם מהרהרים בהחלקות כוח, רוב הזמן יכולת השלדה גדולה על המנוע ודווקא הצמיגים הקדמיים יסמנו אובדן אחיזה קרב ביללות. הידוקי קו יגיעו לרוב בהרפיות מהמצערת, כמו בהנעה קדמית. כך או כך מדובר במכונית מאוזנת. להגה פעולה נעימה וברורה, גם אם במצבי הספורט הוא נוטה להפוך כבד באופן לא עקבי כשיוצאים מאזור הקו הישר.
נוחות היא כבר סיפור אחר. עם חישוקי "18, ה-C קלאס מסתפקת בנוחות סבירה ומעבירה יותר מדי את חספוס פני הכביש ואת רעשיו, ואינה מצטיינת בהעלמת פגמים גדולים יותר.
 
-
תמורה למחיר
המגרעת הגדולה ביותר של מרצדס C קלאס 2018 היא המחיר, בייחוד כאשר האבזור נאה אך אינו פורץ גבולות. זו מכונית מצוינת, אך כך גם מתחרותיה, הזולות ממנה.
-
מה חדש במרצדס C קלאס 2018
מתיחת פנים שהוצגה ברבעון הראשון של השנה, והגיעה לארץ לקראת 2019.
-
סיכום
למרות שאינה צעירה, ה-C קלאס נראית נהדר בחוץ, מביאה אווירת יוקרה בפנים ויוצרת חוויה נעימה בנהיגה. זו אינה מכונת נהיגה ספורטיבית, אבל מדובר ברכב מהנה לנהיגה שקל לחבב. כעת עם אבזור בטיחות נדיב יותר, היא יותר משתלמת, אך המחיר הגבוה עדיין עומד בעוכריה.