מרצדס EQE 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2022 הושקה בישראל EQE – מכונית הסלון החשמלית החדשה של מרצדס.
למרצדס EQE בסיס גלגלים ארוך ביחס במיוחד, 312 ס"מ – כמו של מכונית פאר - וממדים גדולים מהמקובל בקטגורית הסלון.
מרצדס EQE מוצעת בשתי גרסאות. האחת היא 350 ויש לה מנוע אחורי המייצר 292 כ"ס ו-56.5 קג"מ, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 6.4 שניות. השנייה היא 43 AMG, ולזו שני מנועים והנעה כפולה, 476 כ"ס ו-87.5 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.2 שניות; המהירות המרבית בשתי הגרסאות מוגבלת ל-210 קמ"ש.
ל-EQE סוללה של 90.6 קוט"ש, וטווח הנסיעה המוצהר ב-350 הוא 630 ק"מ, וב-43 AMG עומד על 530 ק"מ. הספק הטעינה המהירה בשתי הגרסאות הוא 170 ק"ו.
ברמת הגימור 'אלקטריק', בין השאר, תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג מרכזי "12.8 וריפוד דמוי עור; במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
במפרט הטכני של רמת הגימור הגבוהה יותר 'אלקטריק ארט' מתווספים קפיצי אוויר והיגוי אחורי, ובזה של האבזור, מצטרפים תאורה אדפטיבית חכמה, מושבים קדמיים עם עיסוי, חישוקי "20, תצוגה עילית עם הקרנת ניווט במציאות רבודה, מערכת שמע משודרגת של בורמייסטר ומצלמות היקפיות. מפרט הבטיחות עשיר יותר וזה כולל גם ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערך למניעת תאונה, מעבר נתיב אוטומטי עם הפעלת איתות.
חבילת 'AMG ליין' כוללת פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים, כולל מושבי ספורט וגלגל הגה ספורטיבי. גם המפרט הטכני שונה, וכולל חישוקים שונים והיגוי אחורי בכיול ספורטיבי יותר.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס EQE נראית כמו האחות הקטנה של EQS. גם כאן, עיצוב המכוון למבנה אווירודינמי מתקדם הביא לכך שקווי הרכב מעוגלים, והוא נראה קטן ממה שהוא בפועל ובהחלט אינו מרשים.
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג עדכני מאוד, ומשלב היטב את מערך הצגים במבנה שלה. הגוונים הבהירים והנאים יוצרים הופעה אוורירית ועשירה.
אבל לא הכל מרשים – חלק מהמשטחים קשיחים למגע, קרקושים נשמעו מהדלתות וכיסוי גג הזכוכית הדקיק אינו אטום ואינו איכותי.
התפעול דומה לרוב לזה שב-EQS ואינו נוח - יותר מדי לחצני ופסי מגע.
עוצמת המזגן אינה חזקה במיוחד, וייתכן והדבר קשור לפתחים המרכזיים הצרים. הם יפים אך קשים לכיוון, ופיזור האוויר אינו מספק ורועש.
מושב הנהג אינו נוח לאורך זמן. מאחור, המרחב טוב, אך מרווח הראש טוב פחות ובסיס המושב מוטה מדי. נפח תא המטען, 430 ליטר, קטן ביחס למקובל בקטגוריה, אך מבנה התא שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה 350 מנוע המייצר 292 כ"ס ו-56.5 קג"מ. הביצועים בפועל טובים בהחלט, מאפשרים יצירת קצב מהיר ויעיל בכל מצב.
-
נוחות והתנהגות
תחילת התנועה שקטה והנסיעה מאוד נוחה ומלטפת, אך לעיתים, סדרות של שיבושים או של שברים מפריעות יותר מהצפוי.
רעשי הרוח נשמעים יותר מהצפוי, וגם רעשי הכביש אינם מוחרשים לגמרי.
לרכב שנבחן היגוי אחורי והודות לו כושר התמרון טוב וקוטר הסיבוב נאה (12.5 מטרים).
ההיגוי האחורי מוסיף ליכולת, וכישורי הפנייה של הרכב בעיקולים מכובדים ביותר, עם תגובה מיידית להפניית ההגה. קפיצי האוויר עושים עבודה טובה בריסון המרכב, גם לנטרול ההשפעות שיש למשקל הרב של הרכב, מעל 2.3 טון.
הבלמים מאכזבים בפעולתם – במצב רגיל, פעולת הדוושה אינה אחידה ואינה מעניקה היזון חוזר; במצב רגנרטיבי, גובה הדוושה משתנה לפי עוצמת הבלימה.
מערכות הבטיחות היו היסטריות מדי.
-
תמורה למחיר
כרגיל במרצדס, ה-EQE מעט יקרה מדי – אבל כרגע אין לה מתחרות ישירות.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן עמד על כ-500 ק"מ. נאה מאוד.
-
מה חדש במרצדס EQE 2022
תחילת שיווק בישראל במאי 2022. בסוף השנה תצטרף להיצע גרסה חזקה אף יותר המוצעת כבר באירופה: 53 AMG עם חבילת 'דיינמיק פלוס'; לזו 687 כ"ס, 101.9 קג"מ, 3.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-240 קמ"ש.
-
סיכום
מכונית סלון חשמלית מרשימה, אך טעונה שיפור.