מרצדס EQE 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מרצדס EQE היא מכונית סלון חדשה בהיצע הדגמים של יצרנית היוקרה הגרמנית והיא תשווק לצד מרצדס E קלאס המוכרת.
היצרנית ביצעה מהלך דומה עם מכונית הפאר EQS – איתה ה-EQE חולקת פלטפורמה המכונה EVA – שכן גם זו משווקת לצד מכונית פאר עם מנוע בעירה פנימי, S קלאס הנודעת.
ל-EQE עיצוב המזכיר מאוד את זה של EQS שהוא לא רק מרשים, אלא גם יעיל: ל-EQE נתון גרר סופר נמוך של 0.22cd.
מדובר במכונית גדולה למדי, גדולה אפיל יותר מ-E קלאס: אורכה 494.5 ס"מ, רוחבה 196.1 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה מתפרש על פני 312 ס"מ, יותר אפילו מזה של S קלאס. לתא המטען 430 ל', 60 ל' יותר מאשר E קלאס היברידית.
היצע יחידות ההנעה רחב אך לכולן סוללת 90.6 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של 530-630 ק"מ בהתאם לגרסה. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 170 ק"ו.
גרסת 350 בעלת מנוע יחיד, הנעה אחורית ו-292 כ"ס. לגרסת AMG 43 הספק של 476 כ"ס והנעה כפולה. בעתיד צפויה להגיע גרסת AMG 53 עם יותר מ-670 כ"ס ו-101 קג"מ.
השיווק בישראל החל בסוף חודש מאי 2022.
-
עיצוב ונוכחות
מרצדס EQE נראית ממש דומה לאחותה הגדולה, ה-EQS. מעבר לדמיון המשפחתי לעיצוב הדומה יש גם פונקציה: השגת יעילות אווירודינאמית גבוהה במיוחד. ואכן, מקדם הגרר נמוך ביותר: 0.22 בלבד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג, בדומה לעיצוב החיצוני, מזכיר מאוד את זה של EQS ומשדר משהו מודרני ועדכני מאוד. מערך הצגים מרשים ומודרני, הגוונים הבהירים מוסיפים להופעה אוורירית ותאורת האווירה עשירה. המופע המתקדם הזה מוביל להנדסת אנוש לא מוצלחת.
איכות החומרים לא תמיד הרשימה כמצופה ממרצדס, ונשמעו גם כמה קרקושים מהדלות המעידים על איכות הרכבה פחות טובה מהנהוג בקרב היצרנית.
המרחב מלפנים ומאחור טוב מאוד, אולם המושבים עצמם אינם נוחים במיוחד.
לתא המטען נפח קטן ביחס לקטגוריה – 430 ל' בלבד – אך מבנה יעיל.
-
מנוע וביצועים
גרסת 350 שנבחנה מציעה 292 כ"ס והנעה אחורית. הביצועים טובים בהחלט, יעילים ליום-יום ומאפשרים קצב גבוה בעקיפות ובמעלה הררי.
מצב "חיסכון" מגביל מאוד את הספק המנוע והיינו שומרים אותו רק למצבים בהם נדרש להפיק את מירב הק"מ מהסוללה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד ורק לעיתים רחוקות סדרה של שיבושים עשויה להפריע יותר מהרצוי.
רעשי הרוח והכביש נשמעים יותר מהרצוי.
היכולת הדינאמית טובה מאוד, לא מעט בזכות ההיגוי האחורי בו צוידה מכונית המבחן. האחיזה גבוהה, ההיגוי האחורי מסייע להדק את הקו ובסך הכל מדובר במכונית מהנה למדי.
הבלמים מציגים יכולת טובה אך אופי פעולת הדוושה אינו נעים.
-
תמורה למחיר
מרצדס EQE יקרה ממכוניות סלון חשמליות אחרות בעלות הספק דומה, אך החבילה הכוללת באמת מרשימה.
-
גרסאות ורמות גימור
מרצדס EQE החדשה מוצעת בישראל בשתי גרסאות – 350 בעלת הנעה אחורית, 292 כ"ס, 630 ק"מ או בגרסת AMG43 ספורטיבית בעלת הנעה כפולה, 476 כ"ס ו-470 ק"מ טווח נסיעה.
רמת גימור 'אלקטריק' כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג מרכזי "12.8, בקרת אקלים דו-אזורית, ריפוד דמוי עור ועוד.
'אלקטריק ארט' מוסיפה קפיצי אוויר והיגוי אחורי, ובזה של האבזור, בנוסף: תאורה אדפטיבית חכמה, מושבים קדמיים עם עיסוי, חישוקי "20, תצוגה עילית עם הקרנת ניווט במציאות רבודה, תאורת אווירה אקטיבית, מערכת שמע משודרגת של בורמיסטר, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, מצלמות היקפיות.
חבילת 'AMG ליין' כוללת פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ, עיצוב שונה לחישוקים (21 אינץ' ב'ארט'), מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי.
-
בטיחות
מרצדס EQE נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על מבוגרים (95%) וילדים (91%) ו-83% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
'אלקטריק ארט' מוסיפה ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערך למניעת תאונה, מעבר נתיב אוטומטי עם הפעלת איתות.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של מרצדס EQE מצוין עם נתון של כ-460 ק"מ במבחן מאומץ (כ-5 ק"מ לקוט"ש). בנסיעה רגועה ונינוחה יותר ניתן לחצות בקלות את רף ה-500 ק"מ.
-
סיכום
ה-EQS התכווצה, וזה מצוין.