מרצדס EQS 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2021 הושקה בישראל מרצדס EQS, מכונית הפאר החשמלית. דגם זה הוא ספינת הדגל של תת המותג הייעודי EQ וראשון שפותח על בסיס הפלטפורמה החשמלית הייעודית EVA.
העיצוב הייחודי אחראי למקדם גרר שובר שיא של 0.2.
EQS מוצעת בשתי גרסאות: 450 שיש לה מנוע אחד המייצר 333 כ"ס ו-57.9 קג"מ, ההנעה אחורית, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.3 שניות; 580 שיש לה שני מנועים המייצרים 524 כ"ס ו-87.2 קג"מ, ההנעה כפולה, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.3 שניות. בשתי הגרסאות המהירות המרבית 210 קמ"ש – ובשתיהן סוללות 112 קוט"ש ברוטו (107.8 קוט"ש נטו) לטווח של 700 ו-627 ק"מ בהתאמה. ל-EQS טעינה מהירה עד 200 ק"ו.
מפרט האבזור כולל תאורת לד אדפטיבית מלפנים ומאחור, חישוקי "21, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולכל מושבים, כולל אוורור וחימום מלפנים ומאחור ועיסוי בקדמיים, מערכת שמע של בורמסטר עם 15 רמקולים, מצלמות היקפיות ועוד ועוד. מערך הבטיחות עשיר ביותר, וכולל בין השאר 10 כריות אוויר, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, מעבר נתיב עצמאי.
ל-EQS580 אופציה למערך המסכים הגדול "היפר סקרין" הכולל שלושה צגים-מחוונים ליצירת מסך אחוד מדלת לדלת.
עוד במפרט הטכני, בין השאר, היגוי אחורי וקפיצי אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המעוגל ומבנה מעין קופה יצרו מכונית שנראית פחות גדולה ממה שהיא. התוצאה נאה מאוד, אך הנוכחות פחות מרשימה מזו של מכוניות פאר אחרות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג יוצרת רושם הפוך לגמרי מהעיצוב החיצוני הצנוע, כאשר לרוחב כל קדמת תא הנוסעים מסך ענק בגודל 141 ס"מ המורכב משלושה צגים מחוברים. המופע מרשים, אבל בנהיגת לילה בעיר, זה נראה לעיתים צבעוני מדי.
העיצוב הכולל עדכני ביותר ועשיר מאוד. אבל לא הכל מושלם, כמו כיסוי הגג הדקיק או פתחי האוורור המרכזיים.
תפעול מערכות נעשה דרך הצגים, והשליטה בהן באמצעות פקדי/פסי מגע לא נוח.
המושבים הרחבים נאים, ואלה מוצעים עם שפע אפשרויות כיוון ועיסוי. תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית, ונפגמת מעט בגלל דוושת בלם גבוהה מדי. הראות לאחור מוגבלת והשמשה מעוותת את התמונה. טוב שיש מצלמות.
המרחב מאחור טוב ולמושבים הנפרדים תפעול חשמלי מלא, שפע תנוחות לבחירה ובנוסף גם אוורור וחימום.
נפח תא המטען, 610 ליטרים, נדיב מאוד.
-
מנוע וביצועים
ל-EQS580 שבחנו 2 מנועים ואלה מייצרים 523 כ"ס ו-87 קג"מ.
המכונית מגיבה באופן נעים ושקט שהולם את גודלה ומעמדה, אך מסוגלת בנגיעת מצערת ליצור תאוצה מועכת קרביים בכל מצב.
 
-
נוחות והתנהגות
התרגלנו לכך שמכוניות חשמליות שקטות, אך מרצדס EQS מוסיפה לתכונה המובנית הזו עידון ברמה גבוהה ביותר. נוחות הנסיעה בעיר טובה אף היא, אך הריסון על פסי האטה לוקה בחסר; בכל זאת: 2.6 טון.
היכולת הדינמית מפתיעה. חרף ממדיה ומשקלה, בכבישים מתפתלים EQS מגיבה כאילו הייתה קומפקטית חמימה וצעירה.
הבלמים אינם מצטיינים והתגובות ללחיצה על הדוושה אינן אחידות. בנוסף, בחירה בבלימת המנוע המרבית מובילה לשינוי בגובה הדוושה, וזה מחייב הסתגלות.
-
תמורה למחיר
מחיר הגרסה שנבחנה EQS580 כפולת המנועים, גבוה מאוד – ו-45% יותר מאשר EQS450 עם המנוע הבודד. כך שמבחינת תמורה, עדיף לבחור בגרסת הכניסה.
-
טווח נסיעה
בקצב התנועה קיבלנו טווח של 530 ק"מ. בהחלט מרשים.
-
מה חדש במרצדס EQS 2022
תחילת שיווק בישראל לקראת 2022.
-
סיכום
מרשימה, לא מושלמת - ומאוד יקרה.