מרצדס GLB 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו הדור הראשון של מרצדס GLB, והוא נחשף לראשונה ביוני 2019.
למעשה מדובר בגרסת 7 מושבים למרצדס GLA החדש (איתו הוא חולק פלטפורמה), אך ל-GLB עיצוב שונה למדי, רבוע וקשוח יותר.
ל-GLB מידות נדיבות למדי: אורך 463 ס"מ, רוחב 183 ס"מ, גובה 166 ס"מ. יותר מ-GLA בכל מימד - ובולט במיוחד בסיס הגלגלים הארוך עם 283 ס"מ מקצה לקצה (תוספת של 10 ס"מ ביחס ל-GLA).
מידות אלה מאפשרות ל-GLB להציע שורת משובים שלישית לסך של שבעה. מרצדס מספרת כי המקום בשורה השלישית מתאים לנוסעים בגובה של עד 168 ס"מ.
בתחילת הדרך GLB הוצע בשתי גרסאות 200 - בנזין בעלת 163 כ"ס (1.3 ל', טורבו) או דיזל עם 150 כ"ס (2.0 ל', טורבו). מעליהן ישנה גרסת 220d המפיקה 190 כ"ס מאותו מנוע דיזל. בראש ההיצע ה"רגיל" ישנה גרסת ה-250 בעלת מנוע טורבו-בנזין (2.0 ל') המפיק 224 כ"ס.
GLB מוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, אפשרות לבולמים אדפטיביים ואפילו חבילת שטח ייחודית למדי בסגמנט.
בראש ההיצע עומדת גרסת הביצועים מבית AMG, ה-35. זו עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 306 כ"ס והנעה כפולה. בהמשך צפויה גרסת AMG חזקה אף יותר.
מרצדס GLB נחת בישראל באופן רשמי בחודש יולי 2020 בשתי גרסאות הבנזין ה"רגילות" (200 ו-250) ובשלוש רמות גימור: 'אקסקלוסיב', 'פרימיום' ו-'AMG-ליין'.
-
עיצוב ונוכחות
GLB מציג הופעה קשוחה וכבדה הנוצרת בזכות הקווים הישרים, החרטום הגבוה והכתפיים הרחבות. המופע הכללי מתכתב עם רכבי הפנאי הגדולים יותר של מרצדס.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה מאוד לזו של GLA, ובסך הכל זה דבר מצוין. המופע כאן עדכני, מודרני ומאוד מושקע. החומרים טובים, ההרכבה טובה ותשומת הלב לפרטים ותאורת האווירה מוסיפים מאוד לתחושה הטובה. ביחס למחיר האבזור. אינו שופע לעיתים זה מציק — לוח המחוונים הדיגיטלי קטן ממש (7 אינץ’) ואין תפעול חשמלי למושב הנוסע גם ברמות הגימור הגבוהות.
 
תנוחת הנהיגה גבוהה ומעניקה תחושה כאילו מדובר ברכב גדול ממה שהוא. גם בשורת המושבים השניה המרחב לנוסעים טוב מאוד. הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה והמרחב שם מצומצם למדי — שורה זו מיועדת בעיקר לילדים.
 
תא המטען עשוי היטב, בעל נפח סמלי כשכל המושבים בשימוש ויכול להיות גדול ממש אם מקפלים את השורה השלישית.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-250 שנבחנה מצוידת במנוע טורבו-בנזין (2.0 ל‘) המייצר 224 כ“ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה. הביצועים כצפוי טובים ובזכות המומנט הנדיב והזמין (35.7 קג“מ) הם מושגים ללא מאמץ.
 
תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה ונעימה לרוב, אך מעט איטית.
 
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על כמעט 10 ק“מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב ויחד עם בידוד טוב של רעשי הרוח והמנוע מתקבל רכב נעים מאוד לנסיעה. רק רעשי הכביש בולטים מעט.
 
גם בשביל GLB ממשיך להפגין נוחות נסיעה טובה ומצרף תחושה חסונה המעניקה ביטחון בטיולי שבילים.
 
התנהגות הכביש טובה והיכולת גבוהה אך ההתנהלות מזכירה כזו של כלי רכב גדולים וכבדים,
 
-
תמורה למחיר
GLB משחק כמעט לבד על המגרש של פנאי-פרימיום-קומפקטי לשבעה
-
סיכום
פנאי פרימיום לכל המשפחה.