מרצדס S קלאס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השביעי של מרצדס S קלאס הוצג ב-2020, שבע שנים לאחר הדור הפורש נחת בישראל לקראת סוף השנה. הדגם החדש גדול מקודמו, וישווק בישראל רק בגרסת המרכב הארוכה, אך מי שירצה בכך יוכל להזמין את הקצרה.
לדגם החדש תכנון אווירודינמי יעיל במיוחד, ומקדם הגרר שלו הוא 0.22 – נתון מרשים מאוד למכונית מסוגה. מרצדס S קלאס מוצעת בשלב הראשון בשתי גרסאות – לשתיהן מנועים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר, ובמבנה של 6 צילינדרים בטור – דיזל (S350d) ובנזין (S500) – ואת שתיהן משרתת תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים.
מנוע הדיזל מייצר 286 כ"ס, 61.2 קג"מ וההנעה אחורית. בגרסת הבנזין מייצר המנוע 435 כ"ס, יש לו מערך היברידי מתון (48 וולט), הנעה כפולה, היגוי גם לגלגלים האחוריים – לקוטר סיבוב של 10.8 מטרים (!) פחות ממרצדס A – וגם קפיצי אוויר.
במפרט הבטיחות 12 כריות אוויר, כולל כריות חזית ליושבים מאחור. בין המערכות האקטיביות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, מעבר נתיב, ניטור שטחים מתים, מניעת תאונה.
גרסת S350d מוצעת ברמת הגימור 'פלטינום' הכוללת חישוקי "19, תאורת לד אדפטיבית מלפנים ומאחור, סגירה רכה לדלתות, גג זכוכית פנורמי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לווילון האחורי ולכל המושבים, גם מאחור, אוורור, עיסוי ותמיכה דינמית למושבים שמלפנים, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של בורמסטר.
גרסת S500 מוצעת ברמת הגימור 'פלטינום פלוס', וזו כוללת בנוסף חישוקי "20, ותצוגה עילית תלת-ממדית. אותה גרסה ברמת הגימור 'AMG ליין' כוללת פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית של הדור החדש זהה כמעט לזו של הדגם הפורש, ובהינתן הממדים שגדלו, S נראית, ובכן, מעט צנועה יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד למראה החיצוני, סביבת הנהג עברה מהפך גדול ומשמעותי; בסביבת הנהג בולט צג "12.8 במבנה כמעט רבוע שכמעט ניצב בתוכה, שונה מהצג הרוחבי הקודם שהשתלב עם המחוונים המוקרנים. המחוונים מצדם מורכבים בצג נוסף הממוקם בנפרד. צג זה נוטל פיקוד על מרב מערכות הרכב, מאפשר ליצור סביבת הנהג נקייה יותר ממתגים. הרבה מאוד דברים נעשים דרך המסך המרכזי, שאיכותו מרשימה ביותר. יחד עם שפע מסחרר של אופציות במרכיבים כה רבים, לפחות בהתחלה, בחלק מהמקרים המערכות אינן אינטואיטיביות כנדרש. גם תפעול הפקדים בהגה לא הצטיין, התצוגה העילית הגדולה והמרשימה ביום אינה מוצלחת בלילה, והתצוגה התלת־ממדית של הנוף בלוח המחוונים בוהקת מדי.
האיכות הכוללת של סביבת הנהג פשוט מעולה. החלל מאחור מרשים אף הוא, המושבים מצוינים ובעיקר עתירי תכונות, כולל כוונון מלא כדי השטחה לנמנום, חימום, אוורור ועיסוי. רק קפה הם לא מכינים... תא המטען נרחב (550 ליטרים) ועשוי למופת.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס S קלאס 2020 בגרסת S500 שנבחנה מציגה נתונים מכובדים לפי כל קנה מידה: טורבו־בנזין 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור, 435 כ"ס, 53 קג"מ, 0 ל־100 ב־4.9 שניות, 250 קמ"ש. לתיבה האוטומטית 9 הילוכים, ההנעה כפולה, גם ההיגוי כזה.
הביצועים מרשימים. מאוד. הרכב מתנהל בנינוחות יוצאת דופן, ובכל מצב צבירה יכול, ברצות הנהג, להאיץ בקלות מרשימה, גם בעליה תלולה. עוד תצוין לחיוב התיבה, שהיא גם יעילה, וגם חלקה בפעולתה.
צליל המנוע מעט מסונתז, מנסה להישמע ספורטיבי, ולטעמנו זה לא לעניין ברכב כזה. לפעמים הורגשה גם ויברציה בפעולתו. צריכת הדלק עמדה על 8.3 ק"מ/ל', נתון נאה לרכב שכזה, בהתחשב באופי המבחן.
 
-
נוחות והתנהגות
הרכב בו נהגנו מצויד במתלי אוויר תקניים, ונוחות הנסיעה שהוא מציע טובה מאוד. לא מושלמת. במצב 'רגיל', הוא לעיתים רך מדי ולא מרוסן מספיק; כאשר עוברים ל'ספורט', הוא מרוסן כנדרש אך לעיתים מעט נוקשה מדי על שברי כביש. רמת השקט גבוהה מאוד אף היא, וזה עניין חשוב מאוד ברכב כזה.
ההיגוי הכפול מעניק ל־S קלאס יכולת תמרון מעולה לרכב בממדים כאלה: 10.5 מטרים.
היכולת הדינמית ברמה גבוהה ביותר. לא פחות. מצב 'ספורט' משפר את היכולת, מחזק את הקשר עם הנהג. הבלמים טובים מאוד, אך דורשים לחיצה איתנה כדי לקבל עוצמה ראויה.
 
-
תמורה למחיר
בהשוואה למתחרות המיידיות שלה, S קלאס החדשה יקרה יותר; אבל נכון לעכשיו, גם מבחינת איכות ויכולות היא בקלאס משלה עצמה.
-
מה חדש במרצדס S קלאס 2020
תחילת שיווק הדור החדש בדצמבר 2020.
-
סיכום
מרצדס S קלאס 2020 היא מכונית פאר מעולה ביותר. הביצוע, האבזור, המערכות והמרחב מאחור הם ברמה הגבוהה ביותר. אלה חוברים לקדמה, ליכולת, לאיכות הנסיעה, לביצועים, ואפילו ליכולת דינמית ברמה גבוהה מאוד, ליצירת מכונית שהיא הביטוי העדכני ביותר למצוינות במכוניות נוסעים.