מרצדס S קלאס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס חשפה ב-2020 את הדור השביעי של מרצדס S קלאס, מכונית הפאר של היצרנית.
דגם זה, מעבר להיותו מפואר מאוד ומציע איכות נסיעה מכובדת ביותר, הציג במהלך השנים מספר מכלולים חשובים בעולם הרכב. באופן ”מסורתי“, חידושים המוצגים בדגמי S קלאס השונים מחלחלים לא רק לקו הדגמים של היצרנית אלא גם לכלל תעשיית הרכב.
מרצדס S קלאס החדשה מוצעת, כרגיל, בשתי גרסאות של אורך בסיס גלגלים ומרכב, ואלה גדלו בכל הממדים. כדי לשפר את יכולת התמרון למרות צמיחת הממדים, מרצדס מציידת את S קלאס במנגנון היגוי אחורי אקטיבי כסטנדרט. בנוסף לשיפור ביכולת הדינאמית, סידור הזה מקנה ל-S קלאס הגדולה רדיוס סיבוב זהה לזה של מרצדס A קלאס הקטנה.
מערכת המולטימדיה היא למעשה דור שני ומתקדם יותר של MBUX של מרצדס — מערכת בינה מלאכותית המאפשרת הפעלת מרבית מערכות הרכב באמצעות שפה טבעית. לוח המחוונים המוקרן הוא בגודל "12.3 ולפי מרצדס איכותו משופרת ביחס לקודמו והוא מציע גם תצוגה תלת-ממדית. מעל לוח המחוונים תצוגה עילית (אופציונלית) גדולה ועשירה המסוגלת להציג מידע רב ושימושי.
במושבים של S קלאס הושקעו מאמצים רבים, ומעבר למספר עצום של גווני עור ודפוסי תפירה שניתן לבחור מהם, הם מוצעים גם עם שפע אפשרות עיסוי. המכונית תחמם לא רק את ישבנכם, אלא גם כל משטח בו ידכם עשויה לגעת — משענת היד בדלת הנהג, גם את המשטח מעליה ואפילו את משענת הראש של המושב מאחור.
כצפוי, במרצדס S קלאס מספר חידושים גם בתחום הבטיחות. לראשונה, למשל, מוצעת כרית אוויר לנוסעים במושב האחורי.
המכונית מוצעת בחו"ל מתחילת דרכה עם שני מנועי טורבו 3.0 ליטר 6 ציל' מוכרים של היצרנית, בבנזין ובדיזל, כל אחד מהם מוצע בשתי רמות הספק: גרסת S450 בנזין מעמידה לרשות הנהג 367 כ“ס, ואילו גרסת S500 מציעה 435 כ“ס.
לגרסת S350d דיזל הספק של 286 כ“ס, כאשר S400d מייצרת 330 כ“ס.
בהמשך יחשפו גרסת V8 לוגמת בנזין וגרסת פלאג-אין היברידית עם טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק“מ.
מרצדס S קלאס החדשה נחתה בישראל בדצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הדור החדש של מרצדס S קלאס מהווה אבולוציה ביחס לזה של הדור היוצא, זאת לצד אימוץ אלמנטים עדכניים הקיימים כבר בדגמי מרצדס עכשויים (E קלאס, למשל), התוצאה צנועה יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג בולט צג "12.8 במבנה כמעט רבוע שכמעט ניצב בתוכה. צג זה נוטל פיקוד על מרב מערכות הרכב, מאפשר ליצור סביבת הנהג נקייה יותר ממתגים. הרבה מאוד דברים נעשים דרך המסך המרכזי, ובחלק מהמקרים המערכות אינן אינטואיטיביות כנדרש. גם תפעול הפקדים בהגה לא הצטיין.
האיכות הכוללת של סביבת הנהג פשוט מעולה. החלל מאחור מרשים אף הוא, המושבים מצוינים ובעיקר עתירי תכונות, כולל כוונון מלא כדי השטחה לנמנום, חימום, אוורור ועיסוי. תא המטען נרחב (550 ליטרים) ועשוי למופת.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת S500 שנבחנה כוללת טורבו־בנזין 3.0 ליטר, 435 כ"ס, 0 ל־100 ב־4.9 שניות. לתיבה האוטומטית 9 הילוכים, ההנעה כפולה, גם ההיגוי כזה.
הביצועים מרשימים. מאוד. הרכב מתנהל בנינוחות יוצאת דופן, ובכל מצב צבירה יכול, ברצות הנהג, להאיץ בקלות מרשימה, גם בעליה תלולה. עוד תצוין לחיוב התיבה, שהיא גם יעילה, וגם חלקה בפעולתה.
צליל המנוע מעט מסונתז, לפעמים הורגשה גם ויברציה בפעולתו.
-
נוחות והתנהגות
הרכב בו נהגנו מצויד במתלי אוויר תקניים, ונוחות הנסיעה שהוא מציע טובה מאוד. לא מושלמת. רמת השקט גבוהה מאוד אף היא.
היכולת הדינמית ברמה גבוהה ביותר. הבלמים טובים מאוד, אך דורשים לחיצה איתנה כדי לקבל עוצמה ראויה.
 
-
תמורה למחיר
בהשוואה למתחרות המיידיות שלה, S קלאס החדשה יקרה יותר; אבל נכון לעכשיו, גם מבחינת איכות ויכולות היא בקלאס משלה עצמה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 8.3 ק"מ/ל', נתון נאה לרכב שכזה.
 
-
מה חדש במרצדס S קלאס 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
מכונית פאר משובחת ביותר.