מרצדס S קלאס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2013 נחת בישראל הדור השישי של ספינת הדגל מבית מרצדס. במרצדס גאים במיוחד במערך האינטליגנט דרייב שבעזרת מגוון טכנולוגיות, חיישנים ומצלמות רדאר מנסה לזהות, למנוע ולהפחית נזקי תאונה. המערכת יודעת להתרעה על תנועה מסוכנת בצומת עם שדה ראיה בעייתי, לדרוך את הבלמים בתגובה להולכי רגל או כלי רכב קרבים ומשולבת בבקרת שיוט אקטיבית עם סיוע כנגד סטייה מהנתיב. יש לה גם מערכת תאורה חדשנית שממפה אזורים חיצוניים בהתאם לתנועה למניעת סנוור מלפנים ומאחור. תאורת הרכב החיצונית והפנימית היא בטכנולוגיית לד. המכונית כוללת מערכת סראונד עם 24 רמקולים, בישום אוטומטי, שליטה קולית ועוד.
המכונית נחתה בארץ בגרסת ה-400 ההיברידית שמשתמשת במנוע ה-3.5 ליטר (V6) שמייצר 306 כ"ס ומנוע חשמלי עם 27 כ"ס, כשמעליה הוצעה ה-500 עם מנוע בנפח 4.7 ליטר ושני מגדשים (455 כ"ס). בהמשך הגיעה גם גרסת ה-S63 AMG האימתנית.
ב-2015 הגיעה לישראל גרסת המייבאך האולטרה-יוקרתית, שהפעם לא ממוצבת כדגם נפרד כי אם כרמת הגימור הבכירה בהיצע.
-
עיצוב ונוכחות
המפגש עם ה-S מרשים כמצופה. זו מכונית ענקית, וזה חלק מהקסם שלה – הנוכחות שהיא מספקת לבעליה. המידות הן אלו שמכות בך, ולתחושת הגודל תורם גם הגריל מלפנים, אם כי זה האחרון לא היה לטעמם של כולם.
-
תא נוסעים ומטען
מה שיבהיר לכם יותר מכל מי זו ה-S קלאס החדשה, הוא תא הנוסעים שלה – בלילה. הרושם הראשוני מגיע מהתאורה העדינה, ואח"כ משפע העור הנאה והמאוד איכותי. מאחור יש שתי כורסאות, עם שפע כוונונים חשמליים. במצב השוכב שלהם תוכלו להירגע ולהפליג במחשבות והמרחב לרגליים הוא כשל מחלקה ראשונה.
מלפנים האווירה יוקרתית כמתבקש, ומה שתופס את העין מיידית הם צמד מסכים מלבניים באורך של 30.7 ס"מ כל אחד. הראשון, מול הנהג, משמש כלוח מחוונים ומרכז מידע. השני, שצמוד אליו מימין, יספק לכם את כל שאר המידע הנחוץ. התלונה היחידה נגעה להגה בעל שני החישורים, שלא היה לטעמם של חלק מהבוחנים. אה, ויש גם את תא המטען. זה ענק כמצופה, עם תפעול חשמלי וניתן לפתיחה בעזרת מחווה של הרגל – טריק מוכר ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
מרצדס S500 מוותרת על נשימה עצמאית ועברה, כמצופה, למנוע מוגדש. מדובר ב-V8 בנפח 4663 סמ"ק המספק 455 כ"ס ולא פחות מ-71.4 קג"מ. אבל זה דווקא לא הכוח שמשאיר עליך את הרושם החזק ביותר, אלא השקט. הכוח נמצא שם תמיד, במין קלילות בלתי מתאמצת, וכמעט תמיד תופתע מהמהירות בה אתה נע.
התיבה עובדת מצוין, אם כי לעיתים נדירות היא לא לגמרי חלקה. כמובן שיש מחיר לכל הטוב הזה, במלוא מובן המילה, אותו משלמים בתחנת הדלק. כל ליטר הספיק לנו רק לקצת יותר משישה קילומטרים בימי המבחן. בשיוט סופר-נינוח הצלחנו להשיג 12 ק"מ לליטר, אבל זה באמת דורש הרבה שליטה עצמית.
 
-
נוחות והתנהגות
מרצדס S קלאס 2017 מגיעה כסטנדרט, בכל הדגמים, עם מתלי אוויר – מה שפעם היה אופציה יקרה.
הציפיה מ-S קלאס, ובעצם כל מכונית פאר, היא לנוחות לא פחות ממעולה. וזה בדיוק מה שמקבלים – לפחות בדרך כלל. לפעמים נדמה שהיא ממש מרחפת בשקט מופתי מעל הכביש. הבעיה היא שלפעמים הנוחות היא "סתם" טובה, בעיקר על אספלט עירוני שבור, ואחרי שמתרגלים לריחוף הכללי, זה מורגש. מחוץ לעיר היא מצוינת וגם שקטה מאוד.
הצד הדינאמי של ה-S מפתיע לטובה. אתה לא מצפה להרבה מרכב כל כך גדול וכבד, אבל במצב ה'ספורט' ה-S קלאס יודעת להיות מאוד-מאוד מהירה בכביש מפותל, ואפילו להתנהג ולהגיב. דוושת הבלם מעט עצית, והעוצמה של הבלימה יכלה להיות טובה יותר.
 
-
תמורה למחיר
מרצדס S קלאס 2017 מכוונת מאוד גבוה – ופוגעת. נכון, אם נתעקש אפשר למצוא נקודות בהן היא לא מושלמת, אבל הן שוליות ולא מצליחות לפגוע ברושם הכללי. וכן – היא יקרה ממתחרותיה. אבל התמורה למחיר ברורה.
-
מה חדש במרצדס S קלאס 2017
באוגוסט 2017 החל שיווקה של גרסה מעודכנת (נא ראו פירוט מורחב בדף הדגם למודל 2018).
-
סיכום
אחת מהמכוניות הטובות ביותר בהן נהגנו.