מרצדס S קלאס 2013-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספינת הדגל המפוארת של מרצדס מהווה תצוגת תכלית של יכולות טכנולוגיות, נוחות, איכות ואסתטיקה.
הדור הנוכחי, השישי בשושלת, יוצא דופן ביחס לקודמיו בכך שהוא תוכנן מראש כגרסת "לונג", שממנה נגזרה הגרסה ה"קצרה".
העיצוב החיצוני, כיאה לספינת דגל, מצליח להיראות מרשים מבלי להיות מוחצן מדי.
מבפנים, לעומת זאת, מדובר בפצצת טכנולוגיה של ממש, עם שלל מערכות נוחות ובטיחות כיד הדמיון.
היצע המנועים כולל מספר מנועי דיזל ובנזין - מוגדשים כולם - עתירי נפח והספק, עם דגש לא מבוטל על גרסאות היברידיות (הן בגרסאות בנזין והן בדיזל) לצד דגמי AMG סופר-כוחניים, המציעים עד 630 כ"ס.
ב-2015 הגיעה לישראל גרסת המייבאך האולטרה-יוקרתית, שהפעם לא ממוצבת כדגם נפרד כי אם כרמת הגימור הבכירה בהיצע.
מעניין לציין כי המייבאך S500 היא היחידה בהיצע ה-S קלאס עם תיבת 9 ההילוכים (לעומת 7 בשאר), מה שמסייע לה להשיג נתון תאוצה דומה לזה של גרסת ה-600, למרות ההבדל הניכר בהספק ובמומנט.
-
עיצוב ונוכחות
המפגש עם ה-S קלאס מרשים כמצופה.
 
מדובר במכונית ענקית המצליחה להרשים מבלי להיות מוחצנת מדי, עם ממדים הנקיים (מעל 5.2 מ'!) והשבכה קדמית עצומה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא גולת הכותרת של ה-S קלאס. האבזור, המרווח, האיכות והטכנולוגיה - כולם ברמה הגבוהה ביותר, אפילו
ביחס לסגמנט הפאר. 
תא המטען ענק עם דלת חשמלית, הניתנת לפתיחה באמצעות הינף כף רגל.
-
מנוע וביצועים
מערכות ההנעה - בנזין, דיזל והיברידי - חזקות להפליא. מצד שני, הרושם החזק ביותר שמותירות יחידות ההנעה האלו הוא השקט והעידון.
 
קולו של המנוע תמיד נשמע מרוחק ועדין, אפילו במאמץ - לא שיש צורך בכלל להביא את המנוע למצב שכזה, היות ורצועת הכוח רחבה מאוד.
 
תיבת ההילוכים היא אותה תיבת 7 היל' המוכרת וככזו, היא מותאמת היטב למנוע.
 
אופייה חלק ונעים והיא מסייעת לייצר תאוצות ביניים אדירות.
 
מצד שני, בגרסת ה-500 שנבחנה צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 6 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מעולה, כמצופה - כאשר מתלי האוויר מצליחים לספק תחושת ריחוף ממש.
 
יחד עם זאת, הבידוד על אספלט עירוני שבור קצת פחות מושלם - ייתכן והאשמה נעוצה בצמיגי החתך הנמוך של מכונית המבחן.
 
הצד הדינאמי מפתיע לטובה ביחס לציפיות מרכב כה גדול וכבד - ואפשר לנוע מהר מאוד בכבישים מפותלים. מצב ה-Sport מקשיח את המתלים - ולמרות זאת, נוחות הנסיעה עדיין טובה.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה - אך התמורה בהתאם.
-
סיכום
ה-S מכוונת מאוד גבוה - ופוגעת.