מרצדס SLK קלאס 2016 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס חשפה בתערוכת ז'נבה 2011 את ה-SLK החדשה, דור שלישי לרודסטר היוקרתית שחוללה מהפכה בשנות ה-90 עם הגג הקשיח המתקפל.
היצע המנועים כולל 4 מערכות הנעה, כאשר 3 מתוכן מגיע לארץ (הדיזל, כמובן, הוא זה שנשאר בגולה) - גרסת הבסיס היא ה-SLK200 לה מנוע 1.8 ליטר טורבו (בניגוד לדור הקודם, שהיה מצויד במגדש-על) ו-184 כ"ס.
דגם הביניים יהיה ה-250 שיצויד באותו מנוע - אך בהספק של 204 כ"ס. מעליו תוצע גרסת ה-350 העושה שימוש במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם 306 כ"ס.
בנוסף, תינתן אפשרות בחירה בין מתלים רגילים, מתלים ספורטיביים מונמכים ומוקשחים או מתלים אקטיביים המותאמים אוטומטית למהירות ולאופי הכביש.
ב-2015 עברה ה-SLK עדכון בתחום יחידות ההנעה, עם מנועי טורבו-בנזין מעודכנים (כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין חדש) ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים
-
עיצוב ונוכחות
החרטום האורך, יחד עם הגג והזנב הקצרים, מבהירים מיד כי מדובר במכונית ספורט דו-מושבית.
 
עם קישוטי AMG (בהתאם לגרסה) המסר הספורטיבי מועבר באופן רם וברור.
-
תא נוסעים ומטען
ארבע שנים עברו מאז שהושק הדגם - ותא הנוסעים כבר מרגיש מיושן, דבר שבא לידי ביטוי בעיקר בהיעדר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
 
מבפנים לא חסר מקום, אבל התחושה אינטימית וקלסטרופובית משהו - עניין מקובל במכוניות ספורטיביות. הגג נפתח רק בזמן עמידה, או בזחילה איטית במיוחד.
-
מנוע וביצועים
המנוע בגרסת ה-AMG מבוסס על יחידת ה-V8 בנפח 5.5 ליטר המוכרת של היצרן, אולם מדובר בגרסה אטמוספרית.
 
מדובר במנוע עם נוכחות ווקאלית מורגשת ומרגשת, כאשר בנסיעה רגועה הוא דווקא שקט למדי.
 
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 6.1 ק"מ לליטר בתנאי המבחן האגרסיביים.
 
ל-SLK ישנן גרסאות מנוע נוספות, אך אלו טרם נבחנו על ידינו.
-
נוחות והתנהגות
בגרסת ה-AMG שנבחנה אצלנו, נוחות הנסיעה הפתיעה לטובה - למעט רעשי הרוח והצמיגים הבולטים.
 
מעשה ההנאה מנהיגה בדגם ה-AMG הוא כיף גדול, כמצופה מרכב בעל הנעה אחורית והרבה מאוד כוח - מה שמסביר את הנטייה המאוד-ברורה של הרכב להיגוי-יתר, המתבצע בקלות (ולכן מומלץ, בשלבי ההיכרות הראשוניים, להימנע מאלחוש בקרות).
 
יחד עם זאת, המתלים עדיין מעט רכים מהרצוי במגבלות (ה-SLK נעדרת אפשרויות כיוונון למתלים).
 
ההגה לוקה בהעברת התחושות לידי הנהג.
-
תמורה למחיר
מעטות המכוניות המציעות חדוות נהיגה כה מדליקה, גם במחיר של 700,000 שקלים שעולה גרסת ה-AMG.
 
בניגוד לרושם הראשוני, מדובר במכונית שהצד החזק שלה הוא מעשה ההנאה מהנהיגה - ופחות מעשי נוכחות ו"שופוני".
-
סיכום
ה-SLK55 AMG היא מכונת נהיגה משובחת, מהסוג שנדיר למצוא.