MG ZS 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת סוף 2019 הושקה בישראל הגרסה החשמלית של MG ZS, כדגם 2020.
ה-ZS החשמלי עולה כ-30% יותר מגרסת הבנזין, כאשר במחיר כלולים עמדת טעינה ביתית (לא כולל התקנה) ושני כבלי טעינה (מוד 2 ומוד 3). לרכב מצברי 45.6 קילוואט-שעה, טווח של 263 ק"מ בהתאם לתקן החדש ומשך טעינה של כשבע שעות. בטעינה מהירה ניתן למלא 80% מהסוללה תוך כ-30 דקות.
המנוע החשמלי מייצר 143 כ"ס והרכב מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. המהירות המרבית היא 140 קמ"ש. ה-ZS מוצע בשתי רמות גימור: "נט S" ו"נט אפ S". ברמה הבסיסית חישוקי "16, חיישני חנייה, מולטימדיה עם מסך "8 ומפתח חכם. לרמה הבכירה חישוקי "17, חלון גג, מושבי דמוי-עור, מושב נהג חשמלי ומצלמת נסיעה לאחור. מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בגרסה היקרה נוסף ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
חשוב לציין כי בניגוד לגרסת הבנזין, מציגה הגרסה החשמלית 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים, בין היתר בזכות מגוון מערכות הבטיחות המתקדמות.
חוות הדעת המובאת מטה מתייחסת לגרסת הבנזין ששווקה כאן ב-2019. לחוות דעת על הגרסה החשמלית, אנא ראו דף דגם למודל 2020.
-
עיצוב ונוכחות
MG ZS 2019 הוא רכב מרשים בעיצובו, נאה מאוד, רב נוכחות ומאזכר דגמים של מותגים יקרים יותר.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג יצירתי להפתיע. עיצוב המשטחים למעלה אינו שגרתי, פתחי המיזוג העגולים בצידי הרכב ייחודיים, מסך המולטימדיה נראה מזמין — וההופעה הכוללת בהחלט מושכת. גם הנדסת האנוש טובה., ותפעול מערכת המולטימדיה אינטואיטיבי למדי. המושבים הקדמיים נאים למראה, אבל אינם מוצלחים ומעייפים בנסיעות ארוכות. מאחור מציע ZS מרחב מחיה מכובד ביותר ביחס לרכבי פנאי קטנים, עם מרווחי ראש וברכיים טובים לשני נוסעים ומקום בהחלט סביר אפילו לנוסע שלישי. מה שחסר הוא פתח מיזוג, חשוב גם בגלל חומר הריפוד דמוי העור. גם תא המטען גדול ושימושי ביחס לדגמים האחרים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
ביצועי יחידת הכוח סבירים, אך תחת עומס — בנסיעה הררית, או בעקיפה מורגש מחסור בעוצמה. בטורים גבוהים המנוע רועש וצלילו אינו נעים.
 
תיבת ההילוכים פועלת היטב, חלק ויעיל, והמצב הידני בבורר מאפשר לשפר במעט את הביצועים. צריכת הדלק סבירה בהחלט, ונעה סביב ל־14 ק"מ/ל' במסלול בין־עירוני, וירדה לכיוון 10 ק"מ/ליטר בנהיגה תובענית בפיתולים.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הבסיסי של ZS נוטה לצד הרך, ומעניק ספיגה יעילה של מהמורות במהירות נמוכה. מחוץ לעיר אותה רכות מובילה גם לנדנוד המורגש בעיקר על גלי כביש. בידוד הרעשים אינו מרשים.
בנהיגה זריזה בכבישים מפותלים תקבלו התנהגות בטוחה, אך זוויות הגלגול גדולות וההגה מלאכותי לתחושה. גם הבלמים לא הרשימו וסבלו מדוושה ספוגית.
 
-
תמורה למחיר
למרות ההופעה המרשימה, המחיר הנמוך והאחריות הארוכה - ציוני הבטיחות הנמוכים במבחן הריסוק פוגעים מאוד באטרקטיביות של ה-ZS.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה NET UP 1 ליטר טורבו עם כ-1100 יחידות.
אחריה גרסת NET UP S חשמלית עם כ-20 יחידות.
-
מה חדש בMG ZS 2019
נחיתת גרסה חשמלית בארץ בנובמבר 2019, והתחלת שיווק כמודל 2020.
-
סיכום
MG ZS מביא איתו לא מעט יתרונות — עיצוב מושך במיוחד, ממדים נדיבים לסגמנט, אבזור מכובד, מרחב פנים מצוין — תמורת מחיר מזמין ביחס למקובל בין רכב הפנאי הקטנים. כרכב, יש לו חסרונות, כמו ביצועים בינוניים ונסיעה רועשת. אולם, מול המחיר ומול היתרונות, ניצב ציון הבטיחות הנמוך ופוגע מאוד באטרקטיביות של החבילה.