מיני קופר קבריולה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של מיני קבריולה הוצג ב־2015, ועבר בתחילת 2021 מקצה שיפורים שני; החזית עברה עדכון משמעותי הכולל תאורת לד חדשה, הוספת כונסי אוויר נמוכים בפגוש האגרסיבי, והסבכה זכתה לשילוב בין מרקם שחור לחצייתה בצבע המרכב. גם מאחור עודכנו הפגושים ויחידות התאורה.
השינוי העיקרי במפרט הטכני הוא בהפחתת הספק מנוע הטורבו בנזין 2.0 ליטר בקופר S מ-192 כ"ס ל-178 כ"ס. עם זאת, נתוני הביצועים נותרו דומים ומשך ההאצה ל־100 קמ"ש נשאר 6.9 שניות. במפרט הבטיחות נוספה סוף סוף התרעת סטייה מנתיב המאפשרת להיפטר מהמובילאיי. עוד במפרט: בלימה אוטונומית במהירות עירונית בכל רמות הגימור, ובקופר S עם חבילת 'טק' גם בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
אנשי מיני הצליחו לצקת לקווים המוכרים הופעה עדכנית ביותר, שלמרות גילה מצליחה להישאר רעננה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
כיף לפתוח דלת, או גג, ולפגוש במושבים היפים ובריפוד העור שמבליט תפרים נאים. פתחי האוורור הנאים חודשו במתיחת הפנים, וזה ששוכן מאחורי גלגל ההגה החדש עלול להקפיא את יד הנהג.
שינוי גדול אחד בסביבת הנהג הוא אימוץ מחוונים מוקרנים. התוצאה עדכנית יותר, לטעמנו יפה פחות.
שינוי גדול שני הוא צג המולטימדיה שגדל באופן משמעותי מ־"7 ל־"8.8 והתצוגה בו עכשווית. התפעול העיקרי ברור ונוח, ועם זאת, העובדה שהלחצנים הכסופים והנאים דומים זה לזה, מבלבלת.
הגג אינו מתקפל לתוך החלק האחורי אלא מונח מעליו, ופשוט מסתיר את הראות לאחור. ולא שהראות במצב סגור מבריקה.
הציפייה היא לרכב צפוף. אבל בחלק האחורי מרווח הרגליים סביר, אבל זווית המשענת הזקופה אינה נוחה בנסיעות ארוכות. תא המטען שימושי ממה שעולה מהנתונים (215 ל'; 160 ל' כשהגג סגור).
-
מנוע וביצועים
היו ימים שהספק של 178 כ"ס למיני נחשב מפלצתי, אך היום מדובר בגרסת ביניים חמימה בלבד. הביצועים בקופר S שנבחנה טובים גם אם לא מאוד כוחניים, דבר המוצא ביטוי בייחוד בעליות. במצב 'ספורט' אופי הפעולה מיידי יותר.
התיבה כפולת המצמד שיש לה שבעה הילוכים פועלת לרוב חלק, אך לא תמיד זריזה כנדרש, גם בגלל יחסי ההעברה הארוכים.
-
נוחות והתנהגות
להגה שטח מת קטן במרכז, אבל הפניית הגלגלים החדה מאפשרת כניסה כמעט טלפתית לפנייה. המיני מאפשרת לשחק בתוך גבולות הנתיב, וכל הסטת הגה זוכה לתגובה מיידית.
מיני קוראת למשחקים, ויודעת לפסוע ולרקד באופן מהנה, זריז ובטוח - וזה נדיר כל כך בימינו.
בתחילת הנסיעה הנוקשות מאוד בולטת, וקצב איטי מגלה סדקים באספלט שלא הכרנו. אבל ככל שעולה המהירות המצב משתפר, בייחוד מחוץ לעיר. על כבישים גליים הרכב קופצני, אבל איכשהו זה מתיישב עם אופי המכונית השובבה והלא מעודנת שדורשת לא מעט אבל גם מעניקה הרבה הנאה בחזרה.
-
תמורה למחיר
המיני היא הקבריולה האמיתית הזולה בישראל — אבל הכל יחסי; מחירה עדיין יקר מאוד, והאבזור אינו נדיב מספיק ביחס למחיר הגבוה. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
מיני קבריו הפתוחה מוצעת בשלוש גרסאות מנוע/ביצועים: קופר ברמת הגימור 'איוניק'; קופר S ברמת הגימור 'לגאסי' ו-JCW ברמת גימור 'בוסט'.
לכל גרסאות הבנזין ניתן להוסיף את חבילת 'טק' המוסיפה פריטים כמו מצלמה אחורית בגרסאות הבסיסיות או מערכת שמע משודרגת בגרסאות החזקות יותר.
-
בטיחות
בצד הבטיחות מיני מוצעת עם מערך בטיחותי הכולל התרעת סטייה מנתיב (אך לא תיקון), בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובקרת שיוט אדפטיבית בהתאם לרמת הגימור. מיני קופר זכאית לארבעה כוכבי בטיחות לפי יורו NCAP אך יש לזכור שהיא נבדקה לאחרונה ב-2014 במבחן פחות מחמיר.
-
צריכת דלק
בקצב מאומץ הצריכה הייתה 12 ק"מ/ל', ובשיוט הגיעה ל־16 ק"מ/ל'. מיכל הדלק קטן יחסית (44 ל').
-
מה חדש במיני קופר קבריולה 2022
אין שינוי במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
קשה שלא לאהוב את המיני, בוודאי שלא את הקבריולה. היא נראית נהדר ומעניקה לנהג מופע רב חושים. הדבר היחיד שלא אהבנו היה המחיר המוגזם, אבל איך אפשר לתמחר אהבה?