מיצובישי אאוטלנדר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר הושק בישראל ביולי 2021. הוא חולק אותה רצפה של ברית רנו-מיצובישי המשמשת גם את ניסאן X-טרייל החדש.
הדגם החדש גדול מקודמו בכל הממדים, ומוצע בישראל עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר המייצר 181 כ"ס. משודכת לו תיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה, המרכב רק עם שבעה מושבים.
במאי 2022 הודיעה יבואנית מיצובישי על העלאת מחירים לאאוטלנדר החדש. מחיר רמת הגימור הבסיסית, 'אקזקוטיב', עלה ב-7%; ברמת גימור זו, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "18 ובקרת אקלים. עם זאת, מחיר הכניסה הישן נשמר באמצעות רמת גימור מופחתת-אבזור; זו נקראת 'אינטנס' והיא נעדרת בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי ערפל בטכנולוגית לד, קיפול חשמלי למראות, חיישני גשם, שקע USB מאחור ודיפון עור להגה ולבורר.
יתר רמות הגימור התייקרו בשיעור של כ-2%. רמת גימור 'אינסטייל' כוללת חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם; 'פרמיום' מוסיפה ריפוד דמוי עור, צג "9, מחוונים מוקרנים, ותפעול חשמלי למושב הנהג; ב'לקשרי' גם תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ריפוד עור, מצלמות היקפיות ותצוגה עילית; ב'לקשרי TTH' גג בצבע שונה, עור קאמל ותפעול חשמלי למושב הנוסע.
-
עיצוב ונוכחות
מעצבי מיצובישי כיוונו לכך שאאוטלנדר החדש לא רק יהיה גדול מקודמו, אלא גם ייראה כך ויהיה בולט באופן משמעותי מקודמו האנמי. לא כולם יאהבו אותה, אבל התוצאה רבת רושם.
-
תא נוסעים ומטען
מורגש שזהו דור חדש מכיוון שצג המולטימדיה גדול ונוכח, ולוח המחוונים המוקרן (מרמת הגימור 'פרמיום' ומעלה) מרשים.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה אך חסרה תמיכה לגב התחתון. המרחב בשורה השנייה נדיב, ניתן להזיז את המושבים לפנים ולאחור ומרווח הרגליים טוב. לעומת זאת, בשורה השלישית המרחב מוגבל מדי ומתאים בפועל רק לילדים.
נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, 160 ליטרים, וזה מעט מאוד. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת הנפח נדיב ביותר ועומד על 793 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
לאאוטלנדר מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטרים המייצר 181 כ"ס ו-24.9 קג"מ, התיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה (אופציה בשתי רמות הגימור הגבוהות).
הביצועים מספקים בנסיעה רגועה ובשיוט מהיר, אך בעליות או תחת עומס חטיבת הכוח מתאמצת והביצועים אינם מרשימים. בידוד רעשי המנוע טוב בשיוט, אך באותם מצבי עומס פעולתו נשמעת מדי.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים באאוטלנדר נמצא בצד הקשיח של הסקלה; בעיר נוחות הנסיעה סבירה על שיבושים קלים, אך במעבר על שיבושים גדולים הספיגה אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך עדיין אינה מצטיינת. בידוד רעשי הכביש והרוח אינו מרשים אף הוא.
היכולת הדינמית של אאוטלנדר, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה, טובה מאוד. אחיזת הכביש גבוהה, הרכב משנה כיוון באופן נחוש ולהגה המדויק משקל טוב.
 
-
תמורה למחיר
סוד הצלחתו של אאוטלנדר היוצא היה בתמורה למחיר, בייחוד בגרסת שבעת המושבים. היבואן השכיל לשמר יתרון יחסי זה.
רמות הגימור 'אקזקוטיב' ו'אינסטייל' הבסיסיות מעניקות את התמורה הטובה ביותר.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ברכב המבחן (גרסת הנעה כפולה) עמדה על 8.9 ק"מ/ל', ובשיוט הייתה 11.7 ק"מ/ל'. יש להניח שנתון זה ישתפר במעט בגרסת ההנעה הקדמית.
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר 2022
באוקטובר 2021 מיצובישי הכריזה על אאוטלנדר PHEV החדש. הסוללה החדשה מציעה 20 קוט"ש וטווח הנסיעה החשמלי כמעט כפול מבעבר - 89 ק"מ. לראשונה הדגם מוצע בסידור של שבעה מושבים לעומת חמישה בלבד בעבר. השיווק בישראל היה צפוי להתחיל במחצית השניה של 2022 - אך נדחה ל-2023.
-
סיכום
העיצוב החיצוני של האאוטלנדר מפגין נוכחות רבה, סביבת הנהג מודרנית והיכולת הדינמית נאה. אולם חטיבת הכוח אינה מרשימה, נוחות הנסיעה בינונית והמרחב בשורה השלישית אינו נדיב.