מיצובישי אאוטלנדר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 הושר בישראל הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר. הדגם החדש חולק אותה רצפה של ברית רנו-מיצובישי המשמשת גם את ניסאן X-טרייל החדש, הוא גדול מקודמו בכל הממדים ומוצע בישראל עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר המייצר 181 כ"ס. משודכת לו תיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה, המרכב רק עם שבעה מושבים.
בסוף 2021 מיצובישי הכריזה על אאוטלנדר PHEV החדש. הגרסה ההיברידית-נטענת החדשה מציעה סוללת 20 קוט"ש וטווח הנסיעה החשמלי כמעט כפול מבעבר - 89 ק"מ. לראשונה הדגם מוצע בסידור של שבעה מושבים לעומת חמישה בלבד בעבר. השיווק בישראל היה צפוי להתחיל במחצית השניה של 2022 - אך הדגם טרם נחת בארץ (נכון לתחילת 2024).
-
עיצוב ונוכחות
מעצבי מיצובישי כיוונו לכך שהאאוטלנדר החדש יהיה בולט באופן משמעותי מקודמו האנמי. לא כולם יאהבו אותה, אבל התוצאה רבת רושם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעניק תחושה מודרנית בזכות צג מולטימדיה גדול ונוכח, ולוח מחוונים מוקרן ומרשים (מרמת הגימור 'פרמיום' ומעלה).
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה אך חסרה תמיכה לגב התחתון. המרחב בשורה השנייה נדיב, ניתן להזיז את המושבים לפנים ולאחור ומרווח הרגליים טוב. לעומת זאת, בשורה השלישית המרחב מוגבל מדי ומתאים בפועל רק לילדים.
נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, 160 ליטרים, וזה מעט מאוד. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת הנפח נדיב ביותר ועומד על 793 ליטרים.
-
מנוע וביצועים
לאאוטלנדר מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטרים המייצר 181 כ"ס, התיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה (אופציה בשתי רמות הגימור הגבוהות).
הביצועים מספקים בנסיעה רגועה ובשיוט מהיר, אך בעליות או תחת עומס חטיבת הכוח מתאמצת והביצועים אינם מרשימים. בידוד רעשי המנוע טוב בשיוט, אך באותם מצבי עומס הוא רועש מדי.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה סבירה על שיבושים קלים, אך במעבר על שיבושים גדולים הספיגה אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, אך עדיין אינה מצטיינת. בידוד רעשי הכביש והרוח אינו מרשים אף הוא.
היכולת הדינמית של האאוטלנדר טובה מאוד, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה בגרסה שנבחנה. אחיזת הכביש גבוהה, הרכב משנה כיוון באופן נחוש ולהגה המדויק משקל טוב.
-
תמורה למחיר
סוד הצלחתו של אאוטלנדר היוצא היה בתמורה למחיר, בייחוד בגרסת שבעת המושבים. היבואן השכיל לשמר יתרון יחסי זה.
רמות הגימור 'אקזקוטיב' ו'אינסטייל' מעניקות את התמורה הטובה ביותר.
-
גרסאות ורמות גימור
אאוטלנדר החדש מוצע בארץ רק בגרסת שבעה מקומות ובמבחר רמות גימור:
רמת הבסיס נקראת 'אינטנס' והיא כוללת תאורת לד חלקית, חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8 ובקרת אקלים.
רמת הגימור 'אקזקיוטיב' מוסיפה לזה תאורת לד מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית, קיפול חשמלי למראות, חיישני גשם, שקע USB מאחור ודיפון עור להגה ולבורר.
לרמת 'אינסטייל' גם חישוקי "20 ובנוסף גג זכוכית ומפתח חכם.
ב'פרמיום' גם ריפוד מעור סינטטי, ממשק אפל קארפליי אלחוטי, צג "9, מחוונים מוקרנים ותפעול חשמלי למושב הנהג.
רמת הגימור 'לקשרי' כוללת גם תאורת לד מתקדמת יותר, תפעול חשמלי לפתיחת דלת תא המטען, ריפוד עור, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית ומערכת שמע של 'בוז'. גרסת הנעה כפולה מוצעת ברמת גימור זו כאופציה בתוספת תשלום.
מהדורת 'לקשרי TTH' כוללת בנוסף גג בצבע שונה, עור איכותי יותר, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע; גם כאן אופציה לגרסת הנעה כפולה.
-
בטיחות
לאאוטלנדר החדש מפרט בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, התרעה על סטייה מנתיב (בינתיים ללא תיקון, בגלל מגבלות היצרן שאינו מציע זאת בארץ), ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי לאורות, בקרת שיוט אדפטיבית (למעט ברמת גימור 'אינטנס') ו-11 כריות אוויר.
הדגם הנוכחי טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ברכב המבחן (גרסת הנעה כפולה) עמדה על 8.9 ק"מ/ל', ובשיוט הייתה 11.7 ק"מ/ל'. יש להניח שנתון זה ישתפר במעט בגרסת ההנעה הקדמית.
-
מה חדש במיצובישי אאוטלנדר 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי אטרקטיבי לשבעה נוסעים.