מיצובישי פאג'רו 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי פאג'רו נושא עימו מסורת ארוכה של רכבי פנאי של מיצובישי, וגם של נצחונות רבים בראלים מפרכים.
הדור הנוכחי, שהושק בסוף 2006, הוא השני מאז הופעת ה"קינג" (והרביעי בשושלת הפאג'רו), אשר פרץ מוסכמות כאשר ויתר על שלדת סולם נפרדת ועבר למיתלים עצמאיים לכל הגלגלים.
למרות הצהרות מיצובישי, הדור החדש של המיצובישי פאג'רו הוא יותר מתיחת פנים מאשר דגם חדש באמת – אך עדיין מציג שינויים מהותיים לעומת הפאג'רו הקודם; מנוע הדיזל הפך שקט ונעים יותר, וקיבל ב-2010 גרסה חדשה למנוע הדיזל עם 200 כ"ס והמיתלים הוקשחו לטובת התנהגות טובה יותר בכביש (על חשבון הנוחות בשטח).
עד 2011 הוצע, לצד מנוע הדיזל, גם מנוע בנזין V6 חזק.
יכולת השטח עדיין גבוהה, בין היתר בסיוע דיפרנציאל אחורי ננעל.
-
עיצוב ונוכחות
לפאג'רו, למרות גילו, נוכחות רבה על כביש. הגירסה הקצרה מושכת אף יותר.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים לא מבריק בפני עצמו, אבל עדיף על זו שבמתחרה הישיר, הלנד-קרוזר.
 
המרווח טוב לחמישה ופחות בספסל השלישי.
 
איכות ההרכבה ברמה גבוהה ביותר.
 
לרמת הגימור הבסיסית (Desert) מפרט אבזור דליל למדי (אם כי מערך הבטיחות מלא) ורמות האבזור הבאות מאובזרות עד מאוד - ומחירן בהתאם.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל חזק, אם כי רועש מדי.
 
מצד שני, לאור המשקל העצמי המכובד - הביצועים סבירים ותו לא - וכך גם צריכת הדלק.
 
-
נוחות והתנהגות
הפאג'רו מציג כיול מתלים נוקשה הפוגם בנוחות הנסיעה, הן בעיר והן בכביש המהיר.
 
התנהגות הכביש אמנם מפתיעה עבור כלי כה גדול וכבד, אולם מאחר ומדובר ברכב המיועד לנסיעה גם בדרכי-עפר משובשות (שלא לדבר על שטח מאתגר יותר), מדובר בחיסרון בכל הקשור לנוחות.
 
-
תמורה למחיר
עבור מי שמחפש רכב המשלב בין יכולת כביש לבין יכולת התנהלות יום-יומית סבירה, האלטרנטיבות מועטות מאוד - והפאג'רו הוא בהחלט מאחרוני המוהיקנים. גרסת ה-Desert (רק במרכב הארוך) מציעה מחיר כמעט-שפוי - ורמת האבזור טובה יותר מאשר הלנד-קרוזר במחיר דומה.
 
-
סיכום
מאחרוני רכבי-השטח האמיתיים, בוודאי כאלו המסוגלים להציע איכות-חיים סבירה בשימוש יומי.