מיצובישי ספייס סטאר 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר היא אחת מהמכוניות הגלובליות של מיצובישי. מבחינת היצרנית זהו דור שישי לדגמי הסופרמיני שלה שלאורך ההיסטוריה נמכרו תחת שמות שונים. יש לה גם אחות סדאנית, שברוב העולם נמכר בשם מיראז', ובישראל ובעוד כמה שווקים כמיצובישי אטראז'.
ספייס סטאר הוצגה בסוף 2011, הגיע לישראל בינוי 2013, וסביר שכבר היתה מוחלפת, או לפחות חושפת יורשת, אלמלא הצרות של מיצובישי עצמה, ושל קבוצת האם – תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי. הזמן הרב שחלף מהצגתה הוביל למתיחת פנים נוספת לדגם שהגיע לישראל בפברואר 2020. הרענון מצטרף לעדכונים הקודמים שהגיעו לארץ באוקטובר 2014 (תוספת אבזור), בספטמבר 2016 (דגם לאחר מתיחת פנים), ביוני 2017 (הוספת מערכת המולטימדיה 'קונקטד' כסטנדרט בגרסת ה-1.2 ל'), ובמהלך 2018 צירוף רמת גימור חדשה, 'סופרים', והפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל'.
אז זו מתיחת פנים שנייה, והחידוש החשוב ביותר נמצא בתחום הבטיחות: לראשונה מוצעת במכונית בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב. בזכות אלה היא כבר איננה מחויבת בהתקנת מובילאיי. שתי רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עמעום אורות אוטומטי.
פן חשוב נוסף נוגע לקהל היעד. עד עתה כוונה המכונית לקטגוריית הסופרמיני, אבל עם השנים המתחרות גדלו, התייקרו ושידרגו את הקטגוריה. ספייס סטאר הזו כבר לא צעירה ותמיד שחקה בתפר שבין קטגוריית הסופרמיני למיני הקטנה יותר. על כן היבואנית משנה כיוון ומפנה את המכונית לקטגוריית המיני בו המחירים התייקרו, המתחרים התמעטו, ואחת המתמודדות הבולטות, יונדאי i10, עברה לתיבה רובוטית.
מעבר לכך מתיחת הפנים מיישרת קו עם חזית דגמי המותג ולעיצוב שמיצובישי מכנה "המגן הדינמי" (Dynamic Shield). בנוסף יש גם עדכונים לירכתיים (פגוש ופנסים), ובפרופיל חישוקים חדשים. בתא הנוסעים יש מושבים חדשים, עוד תאי אחסון, חומרים משופרים וגוונים נוספים.
יחידת הכוח לא שונתה מאז שהוצגה לראשונה ורק עברה עדכון קל במסגרת מתיחת הפנים הראשונה, וללא שינוי בנתוני ההספק או המומנט: בנזין 1.2 ל', 3 צילינדרים, 80 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה.
היא מוצעת בשלוש רמות גימור, כשהשתיים הראשונות הם ללא שינוי מבעבר ורמת הגימור הגבוהה שודרגה. 'אינסטייל', כוללת כבעבר 4 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, USB, ובלוטות', מראות צד חשמליות, בקרת אקלים, בקרת שיוט, ציפוי עור לידית ההילוכים וגלגל ההגה, שמשות כהות, חיישני גשם, חיישני תאורה, 6 כריות אוויר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת גימור 'סופרים' מוסיפה את מערך המולטימדיה 'קונקטד', וחישוקים קלים בקוטר "15 (לעומת "14 ברזל ברמת 'אינסטייל'). בפסגה נמצא את רמת 'פרימיום', שכעת שודרגה ומוסיפה תאורת לד היקפית, פנסי ערפל קדמיים, ואת שאר האבזור שהיה בעבר: כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב בד ודמוי עור, חימום למראות הצד, ועוד נגיעות קוסמטיות.
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP היא זכתה בציון של ארבעה כוכבים. מאז המבחנים הוחמרו, אבל מנגד היא כוללת כעת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שלא היו בעבר.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים השניה השתילה את חרטום "המגן הדינמי" (Dynamic Shield) של מיצובישי. לפחות בחזית העיצוב הפך הרבה יותר אסרטיבי, גם אם לא מפיל.
-
תא נוסעים ומטען
ספייס סטאר היא סופרמיני במעמדה ובמקורה, אבל היא תמיד היתה הקטנה בחבורה. בנוסף ובמהלך השנים, המתחרות גדלו. כיום היבואנית דוחפת אותה כ"מיני" גדולה ולכן ההשוואה כעת מעט שונה, וביחס למתחרות החדשות מיצובישי ספייס סטאר 2020 מציעה סביבת נהג סבירה.
ביחס למתחרות בקבוצת המיני, המרווח הפנימי גדול, גם מלפנים וגם מאחור. המושב האחורי עדין פחות נוח, ותא המטען הוא מהגדולים בקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים לא מסעירים, אבל שינוי המיקוד של המכונית, כעת אומר שביחס למתחרות הביצועים סבירים. ועדיין לא מדובר ביחידת הנעה מעודנת במיוחד. המנוע עצמו מחוספס רועש במאמץ ורועד בעמידה, והתיבה איטית. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית, ואילו תחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
במהירות נמוכה נוחות הנסיעה אינה טובה, עם רגישות יתר לשיבושים השונים. המצב משתפר מחוץ לעיר, אפילו לרמה שניתן להגדיר טובה, אבל אז חודרים הרעשים השונים: רוח, כביש ומנוע.
התנהגות הכביש סבירה וצפיה. ההגה של מיצובישי ספייס סטאר 2020 ארוך מאוד (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה), יש לו שטח מת במרכז, והוא חסר מירכוז לאחר סיבוב. לחיוב נציין את כושר התמרון המצוין.
 
-
תמורה למחיר
במיצובישי מכוונים כעת את המכונית להתמודדות בסגמנט המיני הקטן יותר. שם יש לה את יתרון הגודל לעומת חלק מהמתחרות, אבל לא יותר מזה. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-2300 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2020
מתיחת פנים שניה (דור שישי), צירופן לראשונה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, קוסמטיקה חיצונית ופנימית, מושבים חדשים, עוד אבזור לרמת גימור הבכירה, 'פרימיום'.
-
סיכום
היא סוף סוף מקבל גם מערכות בטיחות מקוריות, ואפילו מציעה אבזור עשיר (יחסית), מרחב פנים נאה, צריכת דלק מכובדת וכושר תמרון משובח בעיר. לחובתה ביצועים בינוניים, נוחות נסיעה בסיסית בעיר, רעשים מחוצה לה, וארבעה כוכבים במבחן הבטיחות של 2014.