מיצובישי ספייס סטאר 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר הוא שם חדש יחסית בשורות מיצובישי והוצמד למיניוואן קטן בין השנים 1998 ל-2005. ב-2011 מיצובישי החזירה את השם ספייס סטאר, הפעם בסופרמיני, כשגרסת הסדאן מוכרת בעולם כמיראז', ואצלנו ובעוד כמה מדינות, כמיצובישי אטראז'.
למעשה זהו דור שני לשם ספייס סטאר, ודור שישי לאותה סופרמיני שלאורך ההיסטוריה נמכרה תחת שמות שונים. לישראל היא הגיעה ביוני 2013, ומאז זכתה לעדכון אחד, וכמה שדרוגי אבזור. באוקטובר 2014 זכתה בישראל לתוספת אבזור, בספטמבר 2016 הגיע דגם לאחר מתיחת פנים, ביוני 2017 הציעה כסטנדרט בגרסת ה-1.2 ל' את מערכת המולטימדיה 'קונקטד' שפתחה היבואנית, ובמהלך 2018 צרפה רמת גימור אמצעית חדשה בשם 'סופרים', והופסק שיווק גרסת ה-1.0 ל'. השנה לא חל שינוי בדגם.
ספייס סטאר היא מכונית גלובלית של מיצובישי וממדיה ממצבים אותה בין סגמנט המיני לסופרמיני. ככל שעובר הזמן המתחרות מתחדשות וגדולות, הפער בממדים גדל והיא כבר נוטה יותר לכיוון דגמי המיני.
יחידת הכוח לא שונתה מאז שהוצגה לראשונה ורק עברה עדכון קל במסגרת מתיחת הפנים ללא שינוי בנתוני ההספק או המומנט: בנזין 1.2 ל', 3 צילינדרים, 80 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה.
יש שלוש רמות גימור. שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018. במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP היא זכתה בציון של ארבעה כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מעולם לא היה הצד החזק של הדגם, והזמן הרב שחלף מאז שהוצג לא מטיב עם המכונית. המראה נותר אנמי וחסר נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
מיצובישי ספייס סטאר 2019 אינו הרכב הראשון שמשתמש בחומרים פשוטים, אולם הקווים היוצרים את סביבת הנהג ומראה המחוונים יוצרים תחושה ענייה. המזגן רועש וחסרה תאורת פנים.
לא חסר מקום מלפנים והמושבים נוחים. מאחור מרווחי הראש והברכיים גבוליים, תא המטען קטן וסף ההטענה שלו גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
80 כ"ס זה כבר לא הרבה ביחס למה שמציעות המתחרות, וביחס אליהן ספייס סטאר נשרכת מאחור. בנוסף המנוע עצמו בעל אופי מחוספס, שגם רועש במאמץ ורועד בעמידה. התיבה איטית בפעולתה. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכני. תחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
במהירות עירונית, מיצובישי ספייס סטאר 2019 רגישה למרבית השיבושים. מעל 60 קמ"ש לערך, נוחות הנסיעה נעשית טובה מאוד ונשמרת עד למהירויות גבוהות מאוד. רעשי הדרך השונים – רוח, כביש ומנוע – בולטים מידי.
בתחום הדינמי, המתלים מרסנים היטב את המאסה, והתנהגות הכביש סבירה. ההגה ארוך מאוד (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה), יש לו שטח מת במרכז, והוא חסר מירכוז לאחר סיבוב. מנגד יכולת התמרון מתאימות מאד למכונית עירונית.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר היא מכונית וותיקה (הוצגה ב-2011). מנגד, היא מוצעת במחיר אטרקטיבי, ויחד עם אמינותה המוכחת וצריכת הדלק הטובה שלה, היא עשויה לספק את מי שצריך לנוע בעיר ובסביבתה הקרובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-1500 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2019
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אותות הגיל ניכרים בה בכל פינה, והתחושה בה היא כמו ברכב מיושן ופשוט מ"פעם" – כזה שכיום מכוון יותר לעולם שלישי המתפתח ולא לשווקי המערב.