ניאו ET5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ניאו ET5 היא משפחתית גדולה במרכב סדאן-קופה, אשר נחשפה לראשונה בשנת 2021.
כיאה למכונית כל חשמלית, ה- ET5, מציגה עיצוב עדכני ומקדם גרר נמוך – 0.24 - וכמו שאר דגמי המותג, היא שואפת להציע איכויות של מותג יוקרה.
ניאו ET5 משווקת בישראל בגרסה אחת – שני מנועים המייצרים יחד 489 כ"ס להנעה כפולה ו-4 שניות ל-100 קמ"ש.
יש שתי אפשרויות לסוללה – 75 קוט"ש לטווח של עד 451 ק"מ או 100 קוט"ש ל-583 ק"מ מירבים. הטעינה המהירה איטית יחסית – עד 125 ק"ו.
ייחודה של ניאו הוא מערך להחלפת סוללה הנמשך 3 דקות בלבד - ומוצע בתחנות החלפה הפזורות ברחבי סין ובאירופה, ואשר צפויות לקום בישראל בשנים הקרובות.
-
עיצוב ונוכחות
החזית של ET5 פחות מוצלחת מאשר זו באחות הגדולה ET7, והשילוב של חרטום נמוך ושמשה גבוהה מדי יוצר הופעה אנמית מדי ופרופורציות שאינן מוצלחות לטעמנו. גם כאן, כמו בשאר דגמי ניאו, מכלולי המצלמות והרדאר נמצאים במעין כיסויים על הגג ואינם מחמיאים לרכב.
-
תא נוסעים ומטען
כמו בדגמים האחרים של ניאו, גם ה-ET5 מצוידת ב"נומי" (Nomi), הסייעת הדיגיטלית שעלולה להיות טרחנית ומציקה.
סביבת הנהג מבוססת על עיצוב ספרטני לחלוטין ללא פקדים חיצוניים, עם פתחי מיזוג מוסווים, כאשר במרכז צג אנכי ("12.8) ומול הנהג לוח מוקרן ובו מחוונים קטנים, ותאורת פנים נאה.
גם כאן החומרים ממוחזרים, אבל בייחוד בדלתות הם נוקשים ואינם באיכות הצפויה ממכונית יוקרה.
הצג המרכזי שולט כמעט בכל מערכות הרכב ובממשק ביניהן ובין הנהג. התוצאה אינה משכנעת והתפעול מסורבל.
ההשפעות השליליות של טסלה מוצאות ביטוי עם גג זכוכית ענק ללא כיסוי (בקיץ הישראלי הלוהט עלולה להיווצר בעיה), בכיוון פתחי המיזוג המאוד לא נוח, או אופן כיוון המראות וההגה דרך לחצנים על גלגל ההגה.
מושב הנהג רחב מדי ואינו תומך מספיק, ובנסיעות ארוכות הדבר פוגע בנוחות. בגלל מבנה החרטום ורוחב המכונית, קצות הרכב אינם נראים מספיק, והראות מאוד מוגבלת לאחור.
מרחב הברכיים לנוסעים מאחור טוב, גם בזכות רצפה שטוחה, אך מרווח הראש מצומצם לגבוהים.
נפח תא המטען, 385 ליטרים, קטן ביחס למקובל בקטגוריה, ומפתח ההטענה צר.
-
מנוע וביצועים
קרוב ל-500 כ"ס, יותר מ-70 קג"מ – והביצועים מעולים בהתאם. במצב רגיל הרכב צובר מהירות באופן מרשים מאוד ועושה זאת באופן לינארי, ויחד עם רמת שקט מכובדת צריך להסתכל במד המהירות כדי לא להסתבך עם החוק.
-
נוחות והתנהגות
בניגוד לאחות הגדולה, ל-ET5 אין מתלי אוויר והבולמים רגילים, ואלה מכוילים בצד הנוקשה של הסקלה. בעיר, הרכב מטפל היטב בשיבושים קטנים ופני כביש מטולאים, אבל שיבושים גדולים מורגשים מאוד ולעיתים מקפיצים אותו. מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה הנוחות משתפרת, אך הרכב מתנדנד מדי על כביש גלי. רעשי הכביש והרוח נעשים מוחשיים ככל שהמהירות עולה.
ET5 מהנה לנהיגה יותר מאשר ET7, גם בהתנהלות מחודדת יותר, גם בחיבור לנהג - אבל זה עדיין לא משהו שיטריד את תוצרת גרמניה.
הבלמים מעולים, מהטובים שפגשנו בכלים חשמליים.
-
תמורה למחיר
בניגוד לדגמים סיניים מתחרים, ניאו שואפת להתחרות במותגי יוקרה - ולכן המחיר נמצא בצד היותר גבוה של הסקאלה. ובמחיר הזה ET5 קרובה מדי לחשמליות אירופאיות מלוטשות ואיכותיות יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
ניאו ET5 מוצעת בגרסה אחת ורשימת האבזור התקני עשירה: תאורת לד מלאה, חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי (ללא כיסוי), תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, צג מרכזי "12.8 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם אפשרות לטיהור האוויר, מערכת שמע מתקדמת עם 23 רמקולים ועוד.
חבילת 'קומפורט' מוסיפה חימום לגלגל ההגה, אוורור, עיסוי וכוונון מורחב למושבים הקדמיים, ועיסוי וחימום לשורת המושבים השנייה, בישום בחלל תא הנוסעים ועוד.
-
בטיחות
ניאו ET5 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וזכתה בדירוג של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים: 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, 81% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
טווח נסיעה
בקצב התנועה הצריכה עמדה על 4.6-4.9 ק"מ/קוט"ש לטווח של 420 עד 445 ק"מ. במהלך ימי המבחן, כולל קטעים דינאמיים ומאומצים, עמדה הצריכה הממוצעת על 4.2 ק"מ/קוט"ש לטווח של 380 ק"מ.
-
סיכום
לא מקיימת את ההבטחה.