זיקר 001 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בינואר 2024 נחת בישראל המותג החשמלי הסיני הצעיר זיקר. מותג זה, השייך לקבוצת ג'ילי, הוקם ב-2021, ומכוון להיות טכנולוגי ויוקרתי.
הדגם 001 הוא הראשון שהוצג על-ידי זיקר, ונחשף ב-2021. מבנה המרכב ייחודי – שוטינג ברייק, סטיישן-קופה. הרכב בצד הגדול יותר של הסקלה, ובממדים של מכונית סלון נכבדה. נפח תא המטען גדול אף הוא, 539 ליטרים. משקל הרכב הוא 2275 ק"ג בגרסה הרגילה, 2410 ק"ג בזו עם שני המנועים.
לזיקר 001 שתי גרסאות מנוע/הנעה. באחת מנוע והנעה אחוריים, התפוקה היא 272 כ"ס ו-35 קג"מ ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.2 שניות.
בגרסת שני מנועים/הנעה כפולה התפוקה היא 544 כ"ס ו-70 קג"מ ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.8 שניות. המהירות המרבית מוגבלת בשתי הגרסאות ל-200 קמ"ש.
בשתי הגרסאות סוללת 100 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 620 ק"מ או 580 ק"מ בהתאמה. הספק הטעינה המהירה הוא 200 קילוואט, וההספק בטעינה איטית 22 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של זיקר 001 שונה בנוף המקומי – היא מציגה מרכב שוטינג-ברייק ייחודי למראה ומוסיפה עליו נגיעות עיצוב מקוריות כמו יחידות התאורה הנאות ליצירת מכונית בולטת ונאה מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבתה הנהג מרשימה לא פחות מהעיצוב החיצןני – גם כאן מופע מקורי ועל כך לרוב מוסיפה זיקר גם איכות חומרים גבוהה למדי והכל מייצר אווירה עשירה ומכובדת.
תפריט מערך המולטימדיה עשיר, לעיתים עשיר מדי וזה מקשה על תפעולו בזמן נהיגה. בכלל, הנדסת האנוש לא מבריקה.
המרחב מלפנים טוב מאוד אך המושבים עצמם לא מוצלחים בנסיעות ארוכות.
המרחב מאחור מצוין ממש לשני נוסעים ואפילו לשלישי יהיה מקום, לא מעט בזכות רצפה שטוחה לגמרי.
תא המטען גדול מאוד – 539 ל' – המבנה שלו שימושי והגישה אליו נוחה.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה האחורית מציעה 272 כ"ס וכ-35 קג"מ והביצועים בהתאם: יש די והותר כוח לכל צורך ושימושי הגיוני ביום יום, עם עודף מספיק גם לביצוע עקיפות מזדמנות בעליות ותחת עומס.
לגרסת ההנעה הכפולה 544 כ"ס ו-69.9 קג"מ - והביצועים, כמובן, פשוט מעולים בכל תנאי ותוואי.
הביצועים האלה מגיעים בצורה מאד מאופקת וחלקה כאשר הרכב במצב 'אקו' או 'קומפורט' – או בצורה פראית ממש במצב 'ספורט'. בניגוד לחשמליות רבות, התאוצה האדירה לא מאבדת מחץ גם במהירויות גבוהות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מעורבת: בעיר ובמהירויות נמוכות היא טובה למדי, אולם ככל שעולה העומס והמהירות הביצוע פחות מוצלח. במעבר על פסי האטה ובכביש גלי גם הריסון חסר.
בידוד הרעשים בינוני: יש יותר מדי רעשי רוח וכביש.
היכולת הדינאמית טובה – מעבר ליכולת הגבוהה היא מפתיעה עם תחושה זורמת של רכב קטן וקל ממה שהיא באמת.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מאוד גם ביחס למתחרות הישירות המעטות (מכוניות סלון), גם ביחס למשפחתיות גדולות חשמליות אחרות המתומחרות קרוב אליה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת המנוע האחד כוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "21, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, למושבים הקדמיים ולשני החיצוניים מאחור, בקרת אקלים מפוצלת, צג "15.4, מחוונים מוקרנים ותצוגה עילית.
בגרסת שני המנועים וברמת הגימור 'פרפורמנס' מתווספים חישוקי "22 וכוונון חשמלי להגה. ברמת האבזור 'קריפטון' גם קפיצי אוויר, עיסוי במושבים הקדמיים ואוורור במושב הנהג, בקרת אקלים תלת-אזורית, צג אחורי, מערכת שמע משודרגת של ימאהה ותאורת אווירה.
-
בטיחות
זיקר 001 2025 נבדקה ע"י יורו NCAP (שנת 2024) וקיבלה דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 89% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.
לזיקר 001 מערך בטיחות מתקדם הכולל 15 מצלמות, 12 חיישנים ורדאר קדמי – ולטענת זיקר הוא "המתקדם בעולם". מערך זה מאפשר כמובן את ציוד הבטיחות האוטונומי המקובל בתחום, ובנוסף מערכת למניעת שכחת ילדים.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה בגרסת ההנעה האחורית הרשים מאוד: מעל ל-500 ק"מ בתנאים נינוחים וכ-480 ק"מ במלול שכלל שילוב של קטעים מאומצים (כ-5 ק"מ לקוט"ש).
צריכת האנרגיה בגרסת ההנעה הכפולה וברמת גימור קריפטון עמדה על 4.6 ק"מ/קוט"ש – לטווח של 460 ק"מ.
-
מה חדש בזיקר 001 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
זיקר 001 הוא הרבה אוטו במופע מרהיב. זיקר 001 כפול ההנעה הוא הרבה מאוד אוטו עם המון כוח וביצועים. זיקר 001 ברמת גימור 'קריפטון' הוא הרבה מאוד אוטו המועשר אף יותר באבזור, והיכולות שלו מגוונות.