ניסאן פאת'פיינדר 2005-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הפאת'פיינדר היה חלק מהיצע הפנאי הרחב של ניסאן, שכלל גם כלים עם יכולת שטח של ממש. כמו המוראנו, גם הפאת'פיינדר נולד במקור עבור השוק האמריקני, אך עבר התאמה ושינויים לשוק האירופי - נוסף להיצע מנוע דיזל וגם הייצור מתבצע באירופה (ספרד). הפלטפורמה הבסיסית משמשת גם את הטנדר נבארה וכוללת מרכב נפרד על שלדת-סולם מסורתית – אך בפאת'פיינדר, בניגוד לטנדר, יש מיתלים עצמאיים גם מאחור, במקום סרן חי. יחידת ההנעה העיקרית שליוותה את הפאת'פיינדר לאורך כל שנותיו בישראל הייתה בעלת 4 צילינדרים, בנפח 2.5 ליטר - תחילה עם 174 כ"ס שהפכו מאוחר יותר, מדגמי 2010 שעברו מתיחת פנים, לכדי 190 כ"ס. תיבת ההילוכים האוטומטית כוללת 5 הילוכים, כאשר בשנים הראשונות נמכרו בישראל גם דגמים עם תיבה ידנית - שהוצעה בכל רמות האבזור ולא רק בגירסת בסיס דלילה (גם כזו הייתה). בהקשר הזה ראוי לציין כי רשימת התוספות הייתה ארוכה, בעיקר בדגם היוקרתי (LE), שם ניתן למצוא בין השאר פנסי קסנון, ריפודי עור, גג-שמש חשמלי, מושבים חשמליים ומראות צד בעלות רכינה אוטומטית בעת נסיעה לאחור. תחום השטח מטופל בסיוע מערכת הנעה רבת מצבים המאפשרת גם שילוב קבוע גם בכביש, תחום Low ומערכות עזר לגלישה במורד וזינוק בעליה - ויכולת השטח אכן גבוהה כמצופה, למרות מהלך מתלים קצר מדי. כיול המתלים קשיח ופוגם בנוחות הנסיעה, אך מקנה לרכב התנהגות כביש טובה ביחס לכלים המקבילים, ברמה כמעט-ספורטיבית. הפאת'פיינדר לא השתנה הרבה במהלך השנים והשינויים מסתכמים במהדורת שטח קרבית (על-בסיס חבילת-שיפורים מקומית הכוללת מיגון גחון מלא, סט בולמי-זעזועים משודרג, מיגוני סף, שנורקל וגגון) בשם "פאת'פיינדר דיון" שהוצעה בדגמי 2008 וכן גרסת עילית חזקה במיוחד, שהוצעה מדגמי 2010, עם מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר שמקורו באינפיניטי ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת 7 הילוכים. בשנת 2012 נחשף הדור החדש - הרביעי במספר - של הפאת'פיינדר, כאשר הדגם החדש מציג שינוי כיוון לעומת קודמו - הן בהיבט שווקי היעד (כרגע הדגם משווק רק בארה"ב) והן בהיבט ייעוד הכלי, עם צמצום משמעותי של מפרט השטח.
-
עיצוב ונוכחות
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
-
נוחות והתנהגות
-
תמורה למחיר
-
סיכום