אופל קורסה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כאשר הוצג הדור הראשון של הקורסה, ב-1982, הייתה הסופרמיני הזו לדגם חשוב ביותר עבור אופל. לכן, הקורסה היא שנבחרה להיות מכונית חדשה ראשונה שפותחה מראשיתה תחת בעל הבית החדש, קבוצת PSA שרכשה את היצרנית הגרמנית ב-2017.
הדור השישי של קורסה, שהוצג ב-2019, מבוסס על אותה פלטפורמה קטנה וחדשה המשרתת דגמים דומים של הקבוצה, כולל פיג'ו 208. היא משווקת בישראל עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים בגרסאות 100 או 130 כ"ס, כמו גם בגרסת קורסה-e החשמלית, המספקת 136 כ"ס ומבטיחה טווח נסיעה של 330 ק"מ.
הגרסה החשמלית מוצעת ברמת הגימור 'אלגנס', וזו מוסיפה על אותה רמת גימור בלוגמת הבנזין המקבילה שבכה וחישוקים ייחודיים, וכוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי בצבע שחור, מולטימדיה עם צג "10, טעינה אלחוטית. אלה מצטרפים למפרט האבזור של 'אלגנס' הכולל תאורת לד, מפתח חכם ומחוונים מוקרנים. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני ברמת הגימור 'אדישן פלוס' הבסיסית פחות מושך מזה שב-'GS ליין' הספורטיבית, ועדיין נעים לעין ומודרני, אך לא ממש בולט.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת מגלה סביבת נהג בעיצוב עדכני ומוצלח, הקווים נאים והשימוש בגוונים כסופים מכניס "צבע". החומרים סבירים, אך חלקם נוקשה וחלול למגע. מערך המיזוג (ל'אדישן פלוס' אין בקרת אקלים) נאה, אך פעולת האוורור רועשת והמיזוג אינו חזק במיוחד.
מושב הנהג הנמוך מכניס את הנהג לאווירה מעין ספורטיבית, אבל הוא נוקשה ואינו נוח. תנוחת הנהיגה אינה נוחה אף היא – הדוושות קרובות לנהג ביחס להגה, המרחב שם צפוף מדי ואין מקום מספק לרגל שמאל. בכל רמת גימור בקורסה מושב שונה, וכאן הוא הפחות מוצלח.
האווירה האינטימית מוצאת ביטוי גם מאחור. הדלת הקטנה מקשה על הכניסה והיציאה, ומרווחי הרגליים והראש אינם מרשימים. תא המטען מעט צר ותפעול מתג הפתיחה אינו נוח.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו 1.2 ליטר 3 צילינדרים מייצר בגרסה הבסיסית 30 כ"ס פחות מאשר בגרסה החזקה, אבל לא רק שהוא מתעורר במרץ, גם התגובות שלו טובות. צליל המנוע אמנם נוכח, אך נשמע ספורטיבי.
אין ב'אדישן פלוס' תחושה של "גרסה חלשה", אבל במהירות גבוהה יותר קצב ההאצה נמרץ פחות. בצד הביקורת נציין פעולה מעט איטית של התיבה האוטומטית, שפעולתה לפעמים אינה "זורמת", ומערך דימום/התנעה פעלתן מדי.
צריכת הדלק נעה בין 15 ק"מ/ל' ביום טיול ל-12.9 ק"מ בתוואי המבחן.
 
-
נוחות והתנהגות
הקורסה הזו מעט קופצנית, וכיול המתלים מעט ספורטיבי או "גרמני" במושגים של פעם; זה לא נורא, אך עדיין פגמים באספלט מורגשים. המצב משתפר מחוץ לעיר, אך גם שם מורגשת נטייה לקפץ על שיבושים קלים. רעשי הכביש נשמעים, וכך גם רעשי הרוח במהירויות גבוהות.
המכונית הקומפקטית והקלילה מתנהלת בפיתולים באופן ספורטיבי, ויכולת זאת מסתייעת בתגובה חדה ומהירה להפניית ההגה.
 
-
תמורה למחיר
אופל קורסה 2021 בגרסת 'אדישן פלוס' מעניקה תמורה נאותה לסופרמיני שהיא יותר אופנתית ופחות גדולה. ועדיין, האחיות החזקות יותר הן בחירה עדיפה, ביחוד גרסת ה-130 כ"ס ברמת הגימור ׳אלגנס׳ שתמורת תוספת מחיר קטנה מעניקה עוד אבזור וביצועים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GS ליין 1.2 ליטר טורבו עם כ-550 יחידות.
אחריה גרסת אדישן פלוס 1.2 ליטר טורבו עם כ-220 יחידות.
 
-
מה חדש באופל קורסה 2021
החישוקים של רמת גימור ‘אלגנס’ הוחלפו, עדיין בגודל 17 אינץ’ אך בעיצוב זהה לשל ה-GS-ליין.
בנוסף, החל שיווק רמת גימור 'GS-ליין פלוס' המוסיפה (ביחס ל-GS-ליין) חישוקים שחורים ומערכת עזר לחניה.
-
סיכום
סופרמיני ספורטיבית לתחושה ומודרנית במפרט, אשר לוקה בתחום הנוחות והמרחב.