אופל קורסה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החדש של הקורסה הוא החידוש האמיתי הראשון של הסופרמיני מבית אופל מאז 2006, כאשר הוצגה כחלק משיתוף פעולה עם פיאט. הפעם יש פלטפורמה חדשה לחלוטין של פיג׳ו-סיטרואן, בעלת החדשה של אופל, אשר מאפשרת שורה של שיפורים ועדכונים - החל מחסכון משקל, דרך הורדת מרכז הכובד ועד להוספת מערכות בטיחות ונוחות מודרניות.
הדור הנוכחי של אופל קורסה נחשף במאי 2019 והגיע אלינו בפברואר 2020. היא משווקת בישראל עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים בגרסאות 100 או 130 כ"ס ובשלוש רמות גימור.
לקראת סוף שנת 2020 החל שיווקה של הקורסה-e החשמלית בישראל. לזו 136 כ"ס, מצברי 50 קילוואט-שעה וטווח נסיעה של 330 ק"מ בתנאי מעבדה.
הגרסה החשמלית מוצעת ברמת הגימור 'אלגנס', וזו מוסיפה על אותה רמת גימור בלוגמת הבנזין המקבילה שבכה וחישוקים ייחודיים, וכוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי בצבע שחור, מולטימדיה עם צג "10, טעינה אלחוטית. אלה מצטרפים למפרט האבזור של 'אלגנס' הכולל תאורת לד, מפתח חכם ומחוונים מוקרנים. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, עמעום אוטומטי ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של אופל קורסה 2020 רחב-נמוך ובעיקר מושך וספורטיבי יותר, במיוחד מאחור ומהצד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית, עם מסך מולטימדיה גדול ובידול מספק מדגמי PSA מקבילים, אם כי העיצוב בכללותו מעט קודר ופשוט. הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת, איכות החומרים טובה בחלק העליון של סביבת הנהג, פחות למטה. מושב הנהג מוצלח מאוד וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה אך נמוכה, בעוד הראות לפנים סבירה ולאחור פחות. מאחור המרחב מספק ובאופן כללי ניכר שהקורסה מעט צפופה ביחס למקובל בקבוצה. תא המטען, בנפח 309 ליטר, מציע מבנה שימושי אך סף הטעינה גבוה מדי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-130 כ"ס מספקת ביצועים מרשימים מסל"ד נמוך, עם צליל חביב ומעט רעידות ביחס למנוע שלושה צילינדרים. תיבת ההילוכים טובה מאוד: מהירה, חלקה ומגיבה היטב לפקודות רגל ימין. והדובדבן שבקצפת: למרות נהיגה מאומצת, תצרוכת הדלק הייתה מכובדת - 13.5 ק"מ לליטר.
גרסת ה-100 כ״ס מציגה את אותו אופי מנוע ותיבה, אך הביצועים סבירים. תחת עומס המנוע מעניק תחושה מאומצת.
הגרסה החשמלית מספקת ביצועים טובים, גם בעומס, וטווח הנסיעה בפועל הוא 260-270 ק"מ.
 
-
נוחות והתנהגות
הקורסה אינה מוכשרת בגיהוץ בורות עירוניים והנוחות כאן בינונית. כשהמהירות עולה והשברים קטנים, הנוחות יותר ממספקת וריסון תנודות מרכב מוצלח מפחית עייפות בנסיעות ארוכות.
היכולת הדינאמית של הקורסה טובה, עם זוויות גלגול מתונות, אחיזת כביש נאה והיגוי בעל משקל טוב במצב "ספורט", פחות בשאר. יותר סופרמיני מוכשרת מספורטיבית, אך עדיין מהנה יחסית.
 
-
תמורה למחיר
תמחור הגון ואחריות ארוכה מהנהוג (4 שנים מלאות), יחד עם איכותה הגבוהה של המכונית, הופכים את הקורסה לבעלת תמורה מצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה GS ליין 1.2 ליטר טורבו עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת אדישן פלוס 1.2 ליטר טורבו עם כ-110 יחידות.
-
מה חדש באופל קורסה 2020
בתחילת 2020 הושקה הקורסה החדשה בישראל. חודשים ספורים לאחר מכן הצטרפה רמת גימור ׳אלגנס׳ להיצע. לקראת סוף השנה הושקה הגרסה החשמלית.
-
סיכום
אופל קורסה 2020 אינה מושלמת - הנדסת האנוש והנוחות בעיר זקוקות לשיפור מורגש. אבל הביצועים מרשימים, כך גם היכולת הדינמית, האבזור, תצרוכת הדלק - ולטעמנו, גם העיצוב. האם זה מספיק להובלת הקטגוריה? לא בטוח, אבל לפחות אפשר לומר שהקורסה חזרה לשכון בצמרת.