אופל גרנדלנד X 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת שנת 2018 השיקה אופל בישראל את רכב הפנאי הקומפקטי גרנדלנד X, ואת אחיו הקטן קרוסלנד X. כלים אלה הינם פרי שיתוף פעולה שנוצר בין קבוצת PSA לבין היצרנית הגרמניה, ופיתוחם החל עוד לפני שאופל עברה לידי הקונצרן הצרפתי.
אופל גרנדלנד 2018 חולק בסיס עם 3008 של פיג'ו ומצויד במנוע ובתיבת הילוכים המשרתים את דגמי היצרנית הצרפתית. המנוע העיקרי בהיצע הוא 1.2 ליטר טורבו, הספקו בגרסה זו 130 כ״ס והוא משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים . מאוחר יותר התווספה להיצע גרסת דיזל 1.6 ליטר 120 כ"ס.
הגרנדלנד מוצע ברמת גימור 'אינג'וי' הכוללת חישוקי "18, חיישני חניה היקפיים, בקרת אקלים, ומולטימדיה מקורית עם צג "7 ומצלמה. ברמת הגימור 'אינוביישן' מתווסף מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, גוון שחור לגג, גג זכוכית פנורמי וחישוקי "19 (שלושת האחרונים הוצעו גם ברמת הגימור הבסיסית במסגרת חבילות פרמיום).
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
אופל גרנדלנד 2018 מציע אלטרנטיבה אלגנטית ושמרנית יותר לאחיו הצרפתי, והמראה שלו עגלגל, זורם, עדין. הרכב מעוצב כך שאינו משאיר חותם, או גורם לסובב לעברו את הראש.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים מאופק, נקי, ומאופיין בקווים ישרים שנראה כאילו מותחים את הממדים. מי שמגיע מדגמי אופל האחרים ימצא את עצמו במקום מאוד מוכר. איכות החומרים מצוינת, עם פלסטיק רך ונעים למגע בחלקים נרחבים בתא הנוסעים, ואליה מצטרפת איכות הרכבה משובחת. תפעול רוב המערכות נוח, אבל יש כמה פקשושים, כמו מערכת מולטימדיה מעט מסובכת, או חיווי הזמן המוצג רק במסך הבית במולטימדיה. רמת האבזור טובה אף היא והיצע מערכות הבטיחות מכובד. המושבים מעט שטוחים, אך לא מעייפים בנסיעה ארוכה. המרחב מלפנים מספק, ואילו המרחב מאחור טוב אבל לא מצטיין. לזכות הגרנדלנד גם זוג פתחי מיזוג מאחור, עניין חשוב בישראל. תא המטען גדול מאוד.
-
מנוע וביצועים
גרנדלנד X מצויד במנוע טורבו־בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית שישה הילוכים. למרות שמדובר במשולש צילינדרים, הרכב נטול רעידות גם כשהוא קר. ישנה השהיה הלה ביציאה מהמקום כאשר דוושת התאוצה נלחצת באגרסיביות; ביציאה מתונה יותר ההשהייה אינה קיימת. זמינות הכוח טובה, ותודות ליכולת התיבה מתקבלות תאוצות ביניים חסרות מאמץ. פעולת התיבה חלקה, ובשם החיסכון היא מטפסת מהר להילוך גבוה, לפעמים אולי מהר מדי. צריכת הדלק הממוצעת במבחן שכלל תוואי מגוון עמדה על 12 ק"מ לליטר. סביר בהחלט.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הבסיסי של המתלים מעט נוקשה, וזה מורגש בעיקר בעיר על שיבושים גדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת ומלווה בבידוד רעשים מעולה, כך שהגרנלנד X מציע איכות נסיעה מהטובות שבנמצא. גם היכולת בכבישים מפותלים מצוינת. ההגה מהיר, מדויק ובעל משקל נכון, השלדה צייתנית ומעניקה תחושה קלילה בפניות, והמתלים מוצקים ותומכים היטב במרכב ומונעים זוויות גלגול מיותרות. בשבילים משדר הרכב תחושה חסונה, ועם מרווח גחון מכובד מאוד של 22 ס"מ יש לו גם פוטנציאל ראוי. עם זאת, הוא קשה למימוש בגלל חרטום מעט ארוך המגביל את זווית הגישה.
-
תמורה למחיר
גרנדלנד X ברמת הגימור הבסיסית ממוצב מול המתחרים העיקריים בסגמנט. תכונותיו ומחירו עושים אותו תחרותי בפלח השוק של רכבי הפנאי הקומפקטיים — כך שאם אתם במסע קניות, הוא ראוי מאוד להיות ברשימה שלכם.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אנג'וי 1.2 ליטר טורבו עם כ-100 יחידות.
-
סיכום
אופל גרנדלנד X הוא רכב פנאי טוב: איכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים טובה מאוד, הוא חסכוני, נוחות הנסיעה טובה, איכות הנסיעה מחוץ לעיר משובחת והיכולות הדינמיות שלו גבוהות. יש לו גם נקודות תורפה, כמו העיצוב האנמי - אבל הוא בהחלט מהכלים המומלצים בקבוצה.