אופל גרנדלנד X 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 הוצגו בנפרד שתי גרסאות היברידיות לגרנדלנד X, שנחתו בארץ בסוף שנת 2020. הראשונה היא גרסה נטענת משקע בשם ׳הייבריד4׳, שבסיוע שני מנועים חשמליים ומצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 13.2 קילוואט-שעה, מציעה טווח חשמלי של עד 50 ק"מ.
מאחר ואופל גרנדלנד 2020 הוא אח תאום של לפיג׳ו 3008, זו אותה מערכת הנעה היברידית המוכרת מהאח הצרפתי: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 200 כ"ס, לצד שני מנועים חשמליים עם 109 כ"ס כל אחד, אחד קדמי לגלגלים הקדמיים ואחד מאחור לגלגלים האחוריים - מה שגם יוצר הנעה כפולה לפי דרישה. ההספק המרבי של ההייבריד4 עומד על 300 כ"ס.
מאוחר יותר בשנה הוצגה גרסת הכלאיים השנייה, המכונה PHEV ומסתפקת במנוע חשמלי אחד והנעה קדמית בלבד לטובת מחיר נגיש יותר. גם כאן מדובר במערכת ההנעה המוכרת של פיג׳ו וסיטרואן, המבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 180 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. בנוסף ישנו מנוע חשמלי המנפק 110 כ"ס, וההספק המשולב עומד על 224 כ"ס. הטווח החשמלי עומד על 57 ק״מ ללא שימוש בבנזין.
שתי הגרסאות מוצעות ברמת הגימור 'אולטימייט' המהודרת, וזו כוללת את מלוא מפרט הבטיחות המשרת את הגרנדלנד כיום. במפרט האבזור והגימור תאורת לד, חישוקי "19, צביעה דו-גונית, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, ריפוד עור לכל המושבים, מערך מולטימדיה עם צג "8 ועוד.
הגרסאות ההיברידיות טרם נבחנו על ידינו ב-2020, וחוות הדעת מטה מתייחסת לגרסת הבנזין בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
הגרנדלנד מציג מראה עגלגל וזורם, עם החזית המוכרת של אופל. התוצאה אנונימית מדי, ולא מספיק ייחודית או בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
גם עיצוב תא הנוסעים מאופק ושמרני - ונטול שאר רוח. איכות החומרים וההרכבה מצוינת, ותפעול רוב המערכות אינטואיטיבי, אך מערכת המולטימדיה מעט מסובכת ודורשת פרק הסתגלות. המרחב מלפנים מספק, ואילו המרווח מאחור טוב אבל לא מצטיין. תא המטען גדול מאוד ונוח להטענה.
-
מנוע וביצועים
אופל גרנדלנד 2020 מצויד במנוע טורבו־בנזין בנפח 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת שמונה הילוכים. זמינות הכוח טובה, ותודות ליכולת התיבה מתקבלות תאוצות ביניים חסרות מאמץ. התיבה פועלת בצורה חלקה, ושילוב ההילוכים כמעט ואינו מורגש. התפעול הידני אינו מבריק, והיציאה מהמקום אינה חלקה. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 12 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הבסיסי של המתלים מעט נוקשה, וזה מורגש בעיקר בעיר. בנהיגה בינעירונית הנוחות משתפרת ואיכות הנסיעה היא מהטובות שבנמצא. גם היכולת הדינאמית משובחת יחסית לז׳אנר. בשבילים משדר הרכב תחושה חסונה, ומספק נוחות טובה. החרטום ארוך ופגיע, למרות מרווח גחון מכובד.
-
תמורה למחיר
גרנדלנד X ברמת הגימור הבסיסית ממוצב מול המתחרים העיקריים בסגמנט - ואיכותו הגבוהה, יחד עם אחריות ארוכה (4 שנים) הופכים אותו לתמורה מעולה. הגרסאות המאובזרות מעט יקרות מכדי להיות באמת תחרותיות.
 
אופל גרנדלנד X מוצע עם 4 שנות אחריות מלאה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אנג'וי 1.5 ליטר דיזל עם כ-220 יחידות.
אחריה גרסת אינוביישן 1.2 ליטר טורבו עם כ-200 יחידות.
 
-
סיכום
אופל נכנסה באיחור לסגמנט הפנאי, אך קלעה למטרה וייצרה רכב שמשתלב מיד בפסגת הקטגוריה.