פיג'ו 508 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם חשיפת הדור השני של 508 הצהירו קברניטי פיג'ו שהם רוצים להציג ספינת דגל יוצאת דופן שתחזיר לקוחות לסגמנט שכמעט ונעלם בגלל הנהירה לקרוסאוברים. 508 הזו באמת כזו. שיווקה באירופה החל בספטמבר 2018 ובישראל במאי 2019 ובאיחור קל מהתכנון המקורי.
היא מבוססת על הפלטפורמה המודולארית EMP2 שיתרונה במשקל מופחת ואפשרות לשילוב יחידות כוח היברידיות. היא מעוצבת כ"קופה" עם חמש דלתות, כשלשינוי בפרופורציות אחראי גם מהלך יוצא דופן בתעשייה. 508 החדשה קטנה מקודמתה. אורכה הכולל עומד על 475 ס"מ (8 ס"מ פחות מבדור היוצא), גובהה 140 ס"מ (6 פחות) ובסיס הגלגלים התכווץ ב-2 ס"מ ל-279. מנגד היא רחבה מבעבר ב-2 ס"מ (185). נפח תא המטען מצומצם ביחס לדור הפורש ומציע 487 ליטר (515 בדור היוצא).
508 החלה את דרכה בישראל בשתי גרסאות הספק של מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין: 180 ו-225 כ"ס. בשני המקרים בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה, ובשתיהן נמצא פריט לא אופייני לסגמנט: מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית.
יש שתי רמות גימור, פרימיום, שכוללת מחוונים מוקרנים, מערך מולטימדיה עם מסך "10, חלון גג, חישוקי "18, טעינה אלחוטי לסלולר, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, מפתח חכם ועוד. רמת GT, מוסיפה איפור ספורטיבי חיצוני ופנימי, תפעול חשמלי כולל עיסוי למושבים הקדמיים, ריפוד ודיפון שמשלב אלקנטרה ועור נאפה, מערכת שמע משודרגת מתוצרת פוקל (10 רמקולים), מצלמה קדמית, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, תאורת לד אדפטיבית מלפנים, ועוד.
לראשונה מוצע הדגם עם מערכות בטיחות אקטיביות, כשמפרט הבטיחות זהה בשתי הרמות וכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, הקרנת תמרורי מהירות ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עם חזית דינמית ורבת רושם, קורות משופעות, דלתות צד בלי מסגרות וגג נמוך, פיג'ו 508 2019 משלבת היטב אלגנטיות ואגרסיביות.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב דומה לזה שב-3008, אבל מתקדם יותר, גם בהופעה וגם באיכות. האבזור עשיר, במיוחד ברמת גימור GT. תפעול מערך המולטימדיה מעט מסורבל. תנוחת הנהיגה נמוכה, ההגה הנמוך מוסיף – וכך גם הראות המוגבלת לאחור. העיצוב מצריך אנשים גבוהים להתכופף בכניסה וביציאה. מרווח הראש במושב האחורי סביר, וכך גם מרווח הברכיים וכפות הרגליים. תא המטען בעל נפח סביר ביחס למתחרות.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-225 כ"ס מייצרת פעולה מאוד זורמת ונעימה בהתנהלות יום-יומית, לצד ביצועים מעולים כשרק רוצים. פעולת התיבה איטית לפעמים, אבל היא חלקה ועובדת היטב עם המנוע. צריכת הדלק מעט מעל ממוצע הקטגוריה.
גרסת ה-180 כ"ס לא נבחנה.
 
-
נוחות והתנהגות
מערך המתלים האדפטיבי מטפל היטב ובאופן מעודן בפני הכביש, ומסדר למכונית נוחות נסיעה טובה בכל תנאי הדרך. בידוד רעשי המנוע והרוח סבירים, כשרק רעש הכביש מעט נוכח, אבל לא מציק.
פיגו 508 2019 גם מפגינה יכולות מצוינות עם שינויי כיוון מהירים, המחוזקים על-ידי גלגל ההגה הקטן.
 
-
תמורה למחיר
אין גרסת בסיס במחיר מוזל, כך שהמחיר ההתחליתי יקר. סה"כ 508 היא מכונית משובחת כשאבזורה הרב רק מוסיף לעסקה הטובה.
-
מה חדש בפיג'ו 508 2019
דור חדש (שני), פלטפורמה חדשה, מנועים חדשים, תיבת הילוכים חדשה, לראשונה מוצעות מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
-
סיכום
אלטרנטיבה מעניינת למי שמחפש מכונית יוקרה במחיר דומה.