פיג'ו 508 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בדור השני של 508, פיג'ו בחרה לצאת מהמסגרת המקובלת למשפחתיות הגדולות ולהפוך את מכונית הדגל שלה ל"קופה" עם חמש דלתות. הרעיון היה ליצור מכונית דגל שתייצג את המבחר של פיג'ו, וגם תסובב ראשים. לישראל הגיעה במאי 2019 ובאיחור קל מהתכנון המקורי.
היא מבוססת על הפלטפורמה המודולארית EMP2 ומציעה מידות מעט קטנות מהממוצע בקטגוריה. אורכה 475 ס"מ, רחבה 185 ס"מ, גובהה 140 ס"מ, ובסיס הגלגלים עומד על 279 ס"מ. נפח תא המטען סביר ביחס לממוצע ונפחו 487 ליטר.
הדור הזה של 508 החל את דרכו בישראל עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בשתי רמות הספק: 180 ו-225 כ"ס. בשני המקרים בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה, ושתיהן כוללות פריט לא אופייני לסגמנט: מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית. לקראת סוף שנה זו יגיעו מנועי ה-PHEV (היברידי פלאג-אין) כששיווקן יחל רק ב-2021.
גרסת ה-180 כ"ס מוצעת ברמת גימור פרמיום, כשגרסת ה-225 כ"ס מוצעת ברמת גימור GT היקרה ביותר שפיג'ו מציעה. פירוט תכולת רמות הגימור מופיע בדף הדגם של שנת 2019.
היצע מערכות הבטיחות האקטיביות זהה בשתיהן וכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים אקטיבי, עמעום אורות אוטומטי, הקרנת תמרורי מהירות ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות מסייעות ל-508 לקבל מראה אגרסיבי ותאורת הלד למראה אלגנטי. התוצאה מאוד מרשימה ובעיקר מאוד יפה.
-
תא נוסעים ומטען
חומרים נאים, האיכות טובה והקונסולה בין המושבים מוסיפה לתחושה העשירה. האבזור שופע, במיוחד ברמת הגימור הבכירה (GT). תפעול מערך המולטימדיה מעט מסורבל. הכניסה פנימה דורשת הרכנת ראש קלה, אבל לא ברמה מציקה. מרווח הראש מאחור בהחלט סביר, כשמרווחי כפות הרגליים והברכיים זוכים לציון "בסדר". תא המטען של פיג'ו 508 2020 בעל נפח ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-225 מייצרת ביצועים מעולים, וגם מתפקדת נהדר במצבים רגועים. תיבת ההילוכים מעט איטית בהורת הילוכים, אבל סה"כ מתפקדת היטב. צריכת הדלק טובה במעט ממוצע הקטגוריה.
גרסת ה-180 כ"ס לא נבחנה.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים האדפטיבי מרסנים את המרכב ומטפלים באופן מעודן בשיבושי הכביש. בידוד רעשי המנוע והרוח סבירים, כשרעש הכביש מעט נוכח אם כי לא ברמה מציקה.
התנהגות הכביש של פיג'ו 508 2020 מצוינת, עם יכולות דינמיות גבוהה מאוד.
 
-
תמורה למחיר
היא נראית נהדר ומשלבת יכולת טובה עם נוחות ועידון באופן שהיה בעבר מומחיות צרפתית. אבל העדר גרסת בסיס מוזלת מוציא אותה מחוץ למינסטרים.
-
מה חדש בפיג'ו 508 2020
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מציעה ניחוח יוקרתי, ומראה ייחודי.