פיג'ו 508 2011-2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספינת הדגל של פיג'ו, ה-508, נולדה כמחליפתם של שני דגמים: 407 ו-607.
בפועל, הממדים והמנועים מציבים אותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, סגמנט אליו הייתה שייכת ה-407.
עם נתון אורך של 479 ס"מ (10 ס"מ יותר מה-407) ובסיס גלגלים שצמח בשיעור דומה, שופרה אחת הנקודות החלשות בדגם המוחלף - מרווח בתא הנוסעים.
באגף הנוחות אפשר למצוא בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, תצוגה עילית וכניסה ללא מפתח. ה-508 מוצעת בארץ בגרסאות סדאן וסטיישן עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ל' ותיבה אוטומטית 6 הילוכים.
הביצועים שופרו משמעותית ביחס לאלו של הדור היוצא, במקביל לתצרוכת דלק עדיפה ופליטת מזהמים נמוכה.
באפריל 2015 הגיעה ה-508 המחודשת.
-
עיצוב ונוכחות
ה-508 נראית מופנמת ואלגנטית - גדולה אך לא מגושמת, מרשימה אך לא צעקנית, מושכת אך לא בולטת מדי.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים עבר שינוי חיובי עם קווים אלגנטיים, איכות טובה ותחושה כללית כמעט יוקרתית. המרווח טוב בכל המדדים וגם תא המטען מציע נפח גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
המעבר ליחידת הנעה קטנה ומוגדשת (1.6 ל') עשה רק טוב והשידוך לתיבה האוטו' מצוין. הביצועים אמנם אינם תזזיתיים אך בהחלט טובים, כמו גם צריכת הדלק. ה-508 המחודשת קצת יותר חזקה - ואכן גם יותר זריזה ויותר מאוזנת.
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש מאוד מגובשת. בפניות ה-508 שומרת על תחושה צפויה ובטוחה עם יכולת צליחת עיקולים בקצב מהיר.
 
סעיף הנוחות קצת יותר מורכב; במהירויות עירוניות השלווה מופרת לא פעם, אך מחוץ לעיר המצב משתפר.
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס מצוידת ומצליחה ליצור תחושה עשירה במחיר סביר.
-
סיכום
טובה ככל שתהיה, אבל ה-508 מתקשה להתבלט.