ראם 2500 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דגמי הטנדר ראם של מותג דודג' הוצגו ב-1981. הדור הרביעי שהושק ב-2008, התחיל את הקריירה שלו כדגם של דודג', והספרות המציינות את הממדים/משקל-כולל, היו הגרסאות שלו. ב-2010 היה ראם למותג בזכות עצמו ואותן ספרות שודרגו לשם דגם.
הדור החמישי-נוכחי הוצג בדיוק 10 שנים אחרי, והוא משופר באופן דרמטי מקודמו. השלדה חזקה וקלה יותר, המנוע קל יותר, המומנט משופר, בולמים וסרנים חדשים, יכולת הבלימה משודרגת. בסביבת הנהג מסכים עכשוויים, ומפרט הבטיחות עדכני. התיבה האוטומטית (6 הילוכים) ללא שינוי וכך גם מערך ההינע: הנעה אחורית עם שילוב לכפולה בשטח, מצב Low, דיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה; בדגם זה (ובניגוד ל-3500) קפיצי סליל גם מאחור.
שיווק הדור החמישי בישראל החל ב-2019, ובמאי 2023 החל שיווקה של גרסה מעודכנת, עם מערכות בטיחות ופריטי אבזור משופרים.
-
עיצוב ונוכחות
כמקובל בטנדרים האמריקאים, מעבר לכך שהם ענקים, החזית שלהם גדולה במיוחד והיא בוהקת למרחקים הודות לתועפות כרום. נוכחות לא חסרה כאן. מהדורת נייט אדישן, בה הכרום נצבע בשחור, נאה יותר לטעמנו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ל-5+1, מאובזר ובנוי היטב, ההידור ברמות הגימור הגבוהות מכובד ביותר. הנדסת האנוש בינונית.
-
מנוע וביצועים
המנוע פחות חזק ביחס למתחרים (370 כ"ס בהשוואה ל-450 כ"ס לערך), אך הוא חזק מאוד בפני עצמו, יספק כל צורך (ויישאר עוד) ותיבת ההילוכים מתפקדת היטב. פעולת המנוע חלקה יחסית והוא שקט מאוד באופן יחסי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, והרכב מטפל היטב בשיבושים למיניהם. היכולת הדינמית בינונית, ומה שמפריע הוא ההגה, שהוא קל מדי ובעל שטח מת גדול במרכז. בשטח, ראם 2500 נוח גם בשבילים זרועי אבנים. באופן יחסי, היכולת שלו בתוואי מאתגר טובה בזכות מרווח גחון גבוה, אך הממדים קובעים גבול גזרה ברור למדי.
-
תמורה למחיר
המחיר דומה לזה של המתחרים (פורד F-350, שברולט סילברדו) ויש לו יתרון (כמו להם) בזכות העובדה שהוא נטול מיסוי – ומחירו כמו של הטנדרים היפניים. כמו למתחרים, גם לראם הכרה מלאה בהוצאות, גם לו צריכת דלק גבוהה. בזכות רמת חיים גבוהה בהשוואה למתחריו, הוא מעניק תמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
המהדורה המעודכנת מוצעת בארבע רמות גימור. ב'לארמי פלוס' (חמישה או שישה מושבים) מראות צד חדשות המשלבות בתוכן פנסים לתאורת עבודה לפנים ולאחור, צג "12 הגדול מקודמו ("8.4) ואלה מתווספים לתאורת לד, מפתח חכם ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים. במפרט הבטיחות נוספו מערכות לניטור שטחים מתים והתרעות על חצייה מאחור ושכחת ילדים לאלה הקיימות, בלינה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.
ב'לארמי גולד פלוס', המוצעת בשישה מושבים, גם מצלמות היקפיות וגג זכוכית. ברמת הגימור 'לימיטד' עמעום אורות דרך אוטומטי, לוח מחוונים מוקרן "12 ומראה המקרינה תמונת מצלמה. במקביל חזרה להיצע מהדורת 'לימיטד נייט אדישן' הכוללת פריטים בעיצוב ספורטיבי: סבכה, חישוקים וסמלים בצבע שחור, לצד יחידות תאורה (לד) מושחמות. בתא הנוסעים: חלקי גימור פנים ותקרה בצבע שחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 6.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ. צריכה אופיינית לקטגוריה.
-
סיכום
מבין הטנדרים האמריקאים הגדולים, ראם מציע את נוחות הנסיעה הטובה ביותר, הוא השקט מכולם בכביש, ומוסיף על כך יכולת שטח עדיפה במקצת - מה שהופך אותו לטוב מסוגו.