סיאט איביזה 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
דור רביעי לסיאט איביזה הוצג ב-2008 (ז'נבה), והשאיר מאחור את העיצוב העגלגל של הדור השלישי לטובת קווים חדים ודינאמיים יותר. האיביזה הוצעה בשלוש גרסאות מרכב - חמש דלתות (האצ'בק), שלוש דלתות (SC - SportCoupé) וסטיישן (ST, הוצגה ב-2010, אצלנו מכונה FLOW). היצע המנועים החל במנועי 1.4 (85 כ"ס) ו-1.6 ליטר (105 כ"ס) אטמוספריים, בשידוך לתיבה ידנית (5 הילוכים) או רובוטית דו מצמדית (7 הילוכים), כשגרסאות FR (150 כ"ס) וקופרה (180 כ"ס) צוידו במנוע 1.4 ליטר "טווין-צ'רג'ר" חדש – עם מגדש טורבו ומגדש על – גם כאן עם אפשרות לתיבה ידנית או רובוטית. ב-2011 הוחלף מנוע ה-1.6 ליטר במנוע 1.2 ליטר מוגדש (105 כ"ס, תיבה ידנית או רובוטית), כשבתחילת 2012 עברה האיביזה ריענון קליל. מתיחת פנים שנייה שעברה ב-2015 כללה גם מעבר למנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס), בצמוד לעדכונים קלים למראה ולתא הנוסעים. גרסת קופרה מעודכנת, עתה עם מנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין ו-192 כ"ס, הוצגה בפברואר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המחודד מבדל את האיביזה, כראוי וכרצוי, ביחס לאחיותיה לקונצרן (פולו, פאביה), עם מראה נאה, צעיר ודינאמי - בפרט למרכב הקופה (SC).
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בנוי היטב, אך עם חומרים פשוטים שקצת קלקלו. העניין טופל במתיחת הפנים ב-2015, עם חומרי דיפון איכותיים יותר, לצד אבזור משודרג. המרווח מלפנים טוב, אך מאחור צפוף למדי. תא המטען ממוצע בגודלו.
-
מנוע וביצועים
המנועים האטמוספריים הישנים (1.4 ו-1.6 ליטר) הציעו ביצועים סבירים, אך מנוע ה-1.2 ליטר TSI הביא שיפור מוחשי לביצועים וצריכת דלק עדיפה. יחידת ה-1.0 החדשה הביאה לעוד קצת שיפור לביצועים ולתצרוכת הדלק. הגרסאות הספורטיביות הציעו ביצועים מצוינים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה באיביזה לא מתעלה, בפרט בעיר. התנהגות הכביש טובה אמנם, אבל חסרה חיבור והנאה מספקת בצד הניהוג. הגרסאות הספורטיביות הציעו ביצועים מצוינים והרבה יכולת בפניות, אך מחסור בחיבור ותחושות פגם בהנאה.
-
תמורה למחיר
שילוב של מחיר תחרותי לחבילה כללית טובה (בפרט בדגם AM5), הפך את האיביזה לאחת העסקאות המוצלחות בשוק הרכב הישראלי.
-
סיכום
אולי לא הכי טובה, אבל הכי משתלמת