קטגוריה: סופרמיני
עיצוב ונראות
לסביבת הנהג באיביזה מראה מכובד ונעים. הפלסטיקה אינה איכותית במיוחד, בייחוד בהשוואה לפולו, האחות מבית פולקסווגן, וגם הגוונים מעט קודרים. אך כמיטב מסורת קונצרן פולקסווגן הנדסת האנוש נאותה, התפעול נוח ואין כאן פרטים מעליבים.
חסרונם של פרטים קטנים, שאנו כבר לוקחים כברור מאליו, מורגש בגרסה זו. החל מהיעדר מחשב דרך, עבור בתפעול מערכת השמע מההגה, ועד מחסור בידיות אחיזה ותאורת מפות. אבל בהתחשב במחיר, זו נראית לנו התפשרות סבירה, במיוחד כאשר הדברים החשובים נמצאים (כולל אפילו הרמת חלונות בנגיעה אחת).
תנוחת הנהיגה טובה ונוחה, למרות שהמושב מעט פשוט. מאחור המרחב אינו גדול במיוחד.
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה לא הרשימה בגרסאות האחרות של האיביזה, וגם הגרסה הזולה, למרות צמיגים צנועים יותר, אינה משנה את התמונה. האיביזה מעבירה יותר מדי מתלאות הכביש פנימה, ולא מצליחה לנתק את הנהג והנוסע ממחדלי האחזקה הביטומניים. איכות הנסיעה הכוללת נפגמת גם בגלל רעשי כביש ורוח בולטים, והתוצאה היא מכונית שאינה מעודנת במיוחד.
התנהגות ובטיחות
מנוע וביצועים
חטיבת הכח היא אחת מנקודות החוזק של האיביזה הזו, תרתי משמע. זה מנוע ה-1.2 ל' טורבו (105 כ"ס) שנפוצה בדגמים רבים של הקונצרן, וכרגיל היא אפקטיבית ונמרצת מאוד. העדכון הקל שעבר המנוע, לטובת חיסכון בדלק, לא שינה זאת. ייתכן שתגובת המצערת מעט קהה מאשר בעבר, אבל אין סיבה לתלונות. היכולת גבוהה בהרבה ממה שניתן לצפות מסופרמיני זולה.
פעולת התיבה הדו-מצמדית טובה למדי, למעט התחושה שהיא ממהרת מדי להעלות הילוכים ולהציב את המנוע בתחומים לא נוחים לו. נראה שהיא גם פחות מעודנת (בייחוד בזחילה וזינוק) מאשר בדור החדש של מכוניות הקבוצה. דברים אלה מתייחסים גם לעיצוב בורר ההילוכים מהדור הקודם ולתפעולו. ובהמשך לעניין איכות הנסיעה: רעש המנוע מעט נוכח מדי. בתנאי הנהיגה שלנו הפגינה האיביזה צריכת דלק טובה מאוד, ורשמה 18 ק"מ לליטר ביום לא מאומץ.
תמורה
תמורה הוא שם המשחק באיביזה הזו. הסופרמיני של המותג הספרדי מעולם לא נחשבה לטובה בקבוצתה, ובגילה המתקדם יש בהחלט טובות ממנה. אלא שבמחיר כזה, אשר אינו יקר ממכוניות ספרטניות כמו מיצובישי ספייסטאר, מדובר במציאה אמיתית.