סקודה קאמיק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת שנת 2019 חשפה סקודה את קאמיק – דגם הפנאי שלישי לאחר קודיאק (2016) וקארוק (2017). השיווק בישראל החל בפברואר 2020 ומאז הוא נמכר ללא שינוי כלל.
השם קאמיק מוצמד לשני דגמים שונים בעולם: סין ואירופה. בשניהם מדובר על רכב פנאי קטן, אבל השניים מבוססים על פלטפורמות שונות, מציעים ממדים אחרים, ומאכלסים מנועי שונים. לישראל מגיע הדגם האירופאי שהוצג אחרי הסיני.
הוא מבוסס על פלטפורמת MQB בגרסה A0 הקטנה שמשמשת גם את סיאט ארונה ואת פולקסווגן טי-רוקס. הממדים גדולים מאחיו (ארונה וטי-רוקס), גדולים יחסית לקבוצה, כשבאופן מעניין בסיס הגלגלים (265 ס"מ) אפילו ארוך ב-1 ס"מ מזה של קארוק, אחיו הגדול.
היצע המנועים נותר כשהיה מתחילת הדרך: טורבו-בנזין 3 צילינדרים 1.0 ל' שמפיק 115 כ"ס, וטורבו-בנזין 4 צילינדרים, 1.5 ל', 150 כ"ס שמסוגל לנתק שני צילינדרים בשיוט. לשניהם תיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית.
יש שתי רמות גימור, 'אמבישן' ו'סטייל', ואת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2020.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני סולידי, אולי אפילו מדי, ולא כולל סממני שטח הרפתקניים. אבל הממדים הגדולים יוצרים לו את הנוכחות המתבקשת.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הסולידי ממשיך גם לסביבת הנהג וסה"כ דומה לזו שנמצא בסקודה סקאלה (שחולקת פלטפורמה ובעלת בסיס גלגלים זהה). החומרים ברובם טובים, כשהנדסת האנוש טובה לכשעצמה, אך תפעול חלק מהמערכות, כדוגמת בקרת האקלים, נוח פחות.
תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית לרכב פנאי והמושבים לא נוחים לאורך זמן בעיקר בשל העדר תמיכה לגב התחתון. המרחב מלפנים ובמיוחד מאחור מצוין ביחס למקובל בקטגוריה. מאחור גם יש פתחי אוורור, אבל מנגד תעלת ההינע הגבוהה תפריע לנוסע החמישי.
תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים בגרסת ה-1.0 ל' (115 כ“ס), טובים למדי, כשההתנהלות נמרצת, גם אם לא כוחנית. במאמץ המנוע לא מספיק מעודן.
גרסת ה-1.5 ל' (150 כ“ס) מציעה ביצועים עדיפים באופן מורגש. אלה לא רק מוצאים ביטוי בתנאי מאמץ, אלא גם בהתנהלות נינוחה יותר בנהיגה רגילה.
בשתי הגרסאות תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. התיבה יעילה, אך אינה תמיד רהוטה, בייחוד בנסיעה בקצב איטי מאוד. צריכת הדלק מצוינת ומהטובות בקטגוריה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית, בייחוד בעיר. קאמיק מתקשה לטפל בשיבושים גדולים ומעביר פנימה לא מעט מהשיבושים בהם פגש. בכבישים הבינעירוניים נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל גם שם שיבושים אופייניים חודרים פנימה, ממש כמו רעשי רוח וכביש.
בשבילים, קאמיק אינו מפגין חוסן רב גם בגלל התחושה שהוא אינו גבוה מספיק מעל הקרקע (מרווח הגחון סביר: 18.8 ס"מ). אך הוא מתמודד היטב עם אבנים קטנות ונוח למדי בשבילים שאינם מאתגרים מדי.
היכולת הדינמית של קאמיק ראויה, ורמת האחיזה גבוהה. פעולת הבלמים טובה.
 
-
תמורה למחיר
קאמיק גדול ומרווח ממתחריו תוך שהוא מצליח לשמור על ממדים חיצוניים יחסית קטנים. הוא גם מציע רשימת אבזור מכובדת, ביצועים נאותים וצריכת דלק חסכונית. המחיר דומה למקובל בקבוצה והתמורה טובה.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות ורמות הגימור וכולל: בלימה אוטונומית, בקרת שיוטה אדפטיבית, מערכת תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. עם מערכות אלה ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, העניק לו בשנת 2019 ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
בגרסת ה-1.0 ל' ביום המבחן עמד הנתון על 13.6 ק"מ לליטר, ובגרסת ה-1.5 ל' על 12.3 ק"מ לליטר.
 
-
מה חדש בסקודה קאמיק 2022
אין שינויים בסקודה קאמיק בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
.פחות פנאי במראה ובישיבה, אבל מפצה על כך בממדים נדיבים וביחידות כוח זריזות וחסכוניות.