סקודה קאמיק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
השם קאמיק מוצמד לשני דגמים שונים בעולם: סין ואירופה. בשניהם מדובר על רכב פנאי קטן, אבל השניים מבוססים על פלטפורמות שונות, מציעים ממדים אחרים, ומאכלסים מנועי שונים. לישראל מגיע הדגם האירופאי שהוצג בתחילת 2019 (אחרי הסיני) ועלה לישראל בפברואר 2020. מאז הוא נמכר ללא שינוי עם אותם מנועים ובאותן רמות גימור.
קאמיק הוא רכב הפנאי השלישי בשורות סקודה (אחרי קודיאק וקארוק) ומבוסס על פלטפורמת MQB בגרסה A0 הקטנה שמשמשת גם את סיאט ארונה ואת פולקסווגן טי-רוקס (ושונה מקאמיק הסיני מבוסס על "מיקס" הכולל מרכיבים ישנים יותר). ממדיו גדולים מאחיו (ארונה וטי-רוקס), גדולים יחסית לקבוצה, כשבאופן מעניין בסיס הגלגלים (265 ס"מ) אפילו ארוך ב-1 ס"מ מזה של קארוק, אחיו הגדול.
היצע המנועים ממשיך עם אותם שני מנועי טורבו-בנזין: מנוע 3 צילינדרים 1.0 ל' שמייצר, 115 כ"ס, ומנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ל', 150 כ"ס שמסוגל לנתק שני צילינדרים בשיוט. לשניהם תיבה 7 הילוכים אוטומטית רובוטית דו-מצמדית וההנעה קדמית.
יש שתי רמות גימור, 'אמבישן' ו'סטייל', ואת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2020. היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות ורמות הגימור ועם מערכות אלה ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, העניק לו 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב כל כך סולידי עד שהוא דומה יותר לרכב סטיישן מוגבה, מאשר רכב פנאי הרפתקני או מעוצב. מנגד, ממדיו הגדולים של סקודה קאמיק 2021 עוזרים לו לבלוט בקרב מתחריו.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הסולידי ממשיך גם לסביבת הנהג וסה"כ דומה לזו שנמצא בסקודה סקאלה (שחולקת פלטפורמה ובעלת בסיס גלגלים זהה). החומרים ברובם טובים, כשהנדסת האנוש טובה לכשעצמה, אך תפעול חלק מהמערכות, כדוגמת בקרת האקלים, נוח פחות.
הממדים הגדולים מקנים מרחב מצוין מלפנים ומאחור. תלונה יחידה נוגעת לתעלת הינע גדולה שתפריע לרגליו של הנוסע במרכז השורה השנייה. הוא אולי מוגדר רכב פנאי, אבל במפתיע תנוחת הנהיגה יחסית נמוכה. המושבים לא נוחים לאורך זמן בעיקר בשל העדר תמיכה לגב התחתון. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים בגרסת ה-1.0 ל' טובים למדי, כשההתנהלות נמרצת, גם אם לא כוחנית. במאמץ המנוע לא מספיק מעודן.
גרסת ה-1.5 ל' מציעה ביצועים עדיפים באופן מורגש. אלה לא רק מוצאים ביטוי בתנאי מאמץ, אלא גם בהתנהלות נינוחה יותר בנהיגה רגילה. זמינות הכוח עדיפה בהרבה, ואף פעולת מערך הדימום/התנעה נעימה יותר.
בשתי הגרסאות תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. התיבה יעילה, אך אינה תמיד רהוטה, בייחוד בנסיעה בקצב איטי מאוד. צריכת הדלק מצוינת ומהטובות בקטגוריה. בגרסת ה-1.0 ל' ביום המבחן עמד הנתון על 13.6 ק"מ לליטר, ובגרסת ה-1.5 ל' על 12.3 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
במהירות עירונית סקודה קאמיק 2021 מתקשה לטפל בשיבושים גדולים. בכבישים הבינעירוניים נוחות הנסיעה טובה יותר, ועדיין שיבושים אופייניים שם חודרים פנימה, ממש כמו רעשי רוח וכביש. התנהגות הכביש טובה, ההיגוי מדויק והאחיזה גבוהה.
בנסיעת שבילים הוא אינו מפגין חוסן רב, גם בגלל התחושה שהוא אינו גבוה מספיק מעל הקרקע (מרווח הגחון סביר: 18.8 ס"מ). אך הוא מתמודד היטב עם אבנים קטנות ונוח למדי בשבילים שאינם מאתגרים מדי.
 
-
תמורה למחיר
קאמיק יקר מהמקובל בקטגוריה. אבל הוא גם גדול ומרווח ממתחריו תוך שהוא מצליח לשמור על ממדים יחסית קטנים. הוא גם מציע רשימת אבזור מכובדת, ביצועים נאותים כך שהתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1.5 ליטר טורבו עם כ-76 יחידות.
 
-
מה חדש בסקודה קאמיק 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
יקר יחסית, אבל מציע יתרון גודל יחסי.