סקודה רומסטר 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה רומסטר היא בעלת פרופורציות המזכירות מיניואן קומפקטי או אפילו טנדרון, אך מתחת מסתתרת מכונית משפחתית השואבת מרכיבים מהפאביה והאוקטביה. העיצוב המיוחד מאפשר יכולות פרקטיות גבוהות מאוד – מרווח מצוין לנוסעים (פחות בממד הרוחב), תחושה אוורירית בפנים, תא מטען מגודל והמון מודולריות במושבים. עיצוב הפנים יותר סטנדרטי, האבזור סביר עד טוב (תלוי ברמת הגימור) ורק תנוחת הנהיגה ונוחות המושבים של הסקודה רומסטר טעונים שיפור. מנוע ה-1.6 ל' הוחלף באמצע 2010 במנוע ה-1.2 ל' טורבו העדיף משמעותית, גם חסכוני יותר וגם חזק יותר. מנוע הדיזל משודך לגיר ידני ומציע זמינות כוח טובה, אך בתמורה למחיר גבוה יותר. הנסיעה נוקשה מדי ויש הרבה רעשים בתא הנוסעים, היכולת הדינאמית מפתיעה לטובה. השיווק הופסק ביולי 2015.
-
עיצוב ונוכחות
הרומסטר מציעה עיצוב מיוחד המשלב בין אלמנטים מסחריים (מאחור) לקווים יותר ספורטיביים (מלפנים) ולכן יש לה גם יותר נוכחות מרוב מתחרותיה הישירות.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעט צר, וזה בהחלט מורגש, אם כי המרווח עצמו טוב. תא המטען גדול ושימושי. איכות החומרים טובה. המושבים מעט צרים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ליטר מוגדש הטורבו הוא בהחלט אלטרנטיבה למנועי ה-1,600 סמ"ק במיוחד כאשר נתוני צריכת הדלק הרשמיים מצביעים על כ-17.5-18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
השילוב עם תיבת ה-DSG מצוין וחלוקת שבעת ההילוכים בהחלט מעניקה יכולת התקדמות נאותה כמעט בכל תנאי הדרך, אך יש לקחת בחשבון שהתיבה הזו (דור שני) אינה חלקה בנסיעה עירונית.
-
נוחות והתנהגות
הרומסטר היא מכונית נוקשה, וזה מורגש גם בעיר וגם מחוץ לעיר. ההתנהגות מפתיעה לטובה בהתחשב בסגמנט.
 
-
תמורה למחיר
גרסה הבנזין עם מנוע ה-1.2 ל' היא תמורה טובה למחיר עם שימושיות טובה וחסכנות בדלק - אך המחיר גבוה ביחס למתחרות.
 
-
סיכום
למי שמתחבר לעיצוב, הרומסטר היא מכונית מיוחדת ושימושית, אך גילה מתקדם.