סקודה יטי 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה יטי הוא רכב פנאי קומפקטי על בסיס רצפת הגולף, עם יכולת שטח קלה בזכות גרסאות הנעה כפולה ושפע מערכות אלקטרוניות.
המנועים גם הם מהליין של פולקסווגן: 1.2 ל' TSI עם 105 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית ו-2.0 TDI ו-140 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה – שניהם בשידוך לתיבות ה-DSG כפולות המצמדים.
בהמשך הגיעו מנועי טורבו-בנזין נוספים – 1.4 ל' עם 122 כ"ס ו-1.8 ל' עם 153 כ"ס).
העיצוב נאה ופחות מאיים מחלק מבני הקטגוריה, תא הנוסעים איכותי למדי ונאה לעין, אך המרווח מאחור נדיב בעיקר לראש ולברכיים, עם זאת המושב צר מדי.
נוחות הנסיעה סובלת מכיול נוקשה, בעיקר על פני מהמורות חדות – ומשתפרת ככל שעולה המהירות.
התנהגות הכביש טובה מאוד וההגה מדויק – אך תחושותיו מלאכותיות מדי. בשטח יש ליטי יכולת טובה ביחס למקובל בקטגוריה, בזכות מצב "Offroad" שממקסם את יכולת המערכות האלקטרוניות (ABS, בקרת יציבות, בקרת גלישה במורד וכו').
בשנת 2014 הגיע אלינו היטי לאחר שעבר מתיחת פנים קלה. השינויים מסתכמים בעיצוב מעודכן לחזית ולתא הנוסעים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נאה ופחות מאיים מאשר חלק מבני הקטגוריה, אך הקווים הרבועים אינם לטעם כולם.
 
 
היטי של אחרי מתיחת הפנים בעל חזית חדשה ונאה שמזכירה את האוקטביה החדשה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי למדי ונאה לעין, המרווח מאחור אינו נדיב במימד הרוחב, אך מציע מרווח ראש וברכיים נאה. תא המטען גדול ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' טורבו (105 כ"ס) מספק ביצועים נאותים, אך השידוך לתיבת ה-DSG אינו תמיד חלק.
 
 
מנוע הדיזל (ששיווקו הופסק לאחר מתיחת הפנים) חזק וגמיש – ושניהם מאוד חסכוניים.
 
 
מנוע ה-1.4 ל' (122 כ"ס) נעים ומספק ביצועים זריזים וחסרי מאמץ וגם הוא מציג צריכת דלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סובלת מכיול נוקשה ומשתפרת רק במהירות בינעירונית.
 
 
התנהגות הכביש טובה וההגה מדויק – אך תחושותיו מלאכותיות מדי.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בגרסאות ה-1.2 ל' בכלל ובגרסה הידנית בפרט.
-
מה חדש בסקודה יטי 2014
התחלת השיווק של הדגם לאחר מתיחת הפנים.
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי ואופנתי עם יכולת טובה.