סאנגיונג רקסטון 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 חודש שיווק הרקסטון לאחר היעדרות של 4 שנים, כחלק מבניה מחדש של מותג סאנגיונג בישראל. הרקסטון המחודש נשען על קודמו – וזה אומר שהוא מצויד בשלדת סולם נפרדת, סרן חי אחורי והילוך כוח – חדשות טובות לחובבי השטח. השינוי הגדול התרחש מתחת למכסה המנוע – שם זכה הרקסטון למנוע טורבו-דיזל מודרני מבעבר, בנפח 2.0 ליטר המפיק 155 כ"ס ו-36.7 קג"מ, אשר סייע לשפר במעט את נתוני הביצועים וצריכת הדלק הרשמיים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה.
סאנגיונג רקסטון 2016 הגיע לארץ בגרסת שבעה מושבים וברמת גימור אחת שכוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט, חישוקים קלים, מדרגות צד, חיישני חנייה מקוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, דיבורית בלוטות' ומערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה (מצופה עור).
-
עיצוב ונוכחות
כחלק מהעדכון עבר הרקסטון שדרוגים קוסמטיים מבפנים ומבחוץ. בעיקר תאורת לד ליום בחזית, הגה בעיצוב חדש, ופרטים מחודשים נוספים בתא הנוסעים, יש גם הבדלים בגלגלים ("18 במקום "16) ועוד כמה זוטות. העיצוב הכללי קצת מיושן, אבל התוצאה נעימה לעין.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה מודרני וקל לעיכול, למרות הגוונים הקודרים. חבל רק שהחומרים פשוטים יחסית, הכפתוריאדה על ההגה עדיין מוזרה ולא נוחה לשימוש וההגה עצמו מתכוונן רק לגובה.
המרווח בשורה השנייה טוב, אבל לא מצטיין, בעוד שמרווח הברכיים הוא הדבר היחיד שטוב בשורה השלישית – הכניסה אליה מסורבלת, המושבים נמוכים מאוד ואין מקום לכפות הרגליים.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר, ומגיע ממרצדס. ההספק עומד על 178 כ"ס והמומנט על 40.8 קג"מ. זה שיפור של 23 סוסים וכ–4 קג"מ; שיפור נחמד, אבל לא דרסטי. תיבת ההילוכים מגיעה גם היא ממרצדס - זו ה–7G טרוניק שהייתה עד לא מזמן סוס העבודה העיקרי של מרצדס, והיא מציעה שני הילוכים יותר מאשר התיבה המוחלפת. השיפור בביצועים מורגש, אבל לא דרמטי כמו שעולה מההבדל בנתון התאוצה הרשמי. עם זאת, קל לשמור על קצב התנועה גם עם אוטו עמוס ובעלייה, והשיוט נינוח מאוד.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים שונה גם הוא במהלך העדכון, והוא מעט קשיח יותר, סופג קצת פחות ביעילות שיבושים עירוניים או אבנים שתולות. ועדיין, מדובר ברכב נוח למדי ביחס למקובל בקטגוריה, עם שילוב טוב בין ספיגה לריסון. בצד השלילי, מערכת המשיכה המעודכנת הרבה פחות יעילה מזו שהחליפה - ופשוט לא הצליחה להתגבר על שילוב של הצלבות וטיפוס בשטח.
-
תמורה למחיר
עבור מי שמחפש רכב שטח אמיתי במחיר צנוע יחסית - סאנגיונג רקסטון 2016 הוא עדיין תמורה טובה לכסף, ובעיקר חסר מתחרים ישירים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק השתפרה במעט ועמדה על 11 ק״מ לליטר בממוצע המבחן.
 
-
מה חדש בסאנגיונג רקסטון 2016
במהלך המחצית הראשונה של שנת 2016 החליף את מנוע ה-2.0 ליטר מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2.2 ליטר המספק 178 כ"ס (155 כ"ס ב-2.0 ליטר) ונתון מומנט טוב מבעבר – 40.7 קג״מ. בנוסף, לתיבה האוטומטית החדשה של הרקסטון שבעה הילוכים (חמישה בלבד לקודמת) ומקורה במרצדס.
כצפוי, המנוע המחוזק והתיבה המודרנית מביאים לשיפור משמעותי בביצועים – המאוץ ל-100 קמ"ש אורך כעת 9.9 שניות, זאת לעומת 13.5 שניות עם המנוע והתיבה הישנים. למרות תוספת הכוח והביצועים גם צריכת הדלק שופרה במעט ועומדת כעת על 13.5 ק"מ לליטר בממוצע (12.8 ק"מ לליטר בעבר).
 
-
סיכום
לרקסטון המחודש עוד סוסים ועוד הילוכים, ששיפרו קצת את הביצועים ואת צריכת הדלק, אך גם כיול מעט קשיח יותר למתלים ומערכת בקרת משיכה שעובדת פחות טוב. ובסך הכל עדיין מדובר ברכב שטח מוצלח ומשתלם.