סאנגיונג רקסטון 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 נחת בארץ הדור החדש של סאנגיונג רקסטון. הדגם החדש מוצע בארץ בגרסת שבעה מושבים, עם מנוע דיזל והנעה כפולה (בעולם גם 5 מושבים, מנועי בנזין והנעה אחורית בלבד).
הדגם החדש גדול מקודמו ברוב המדדים, אך הגובה, 182 ס"מ, נמוך ב-2 ס"מ מאשר קודם.
מנוע הדיזל והתיבה האוטומטית זהים לאלה שהוצגו ב-2016 ברקסטון הקודם – ושניהם של מרצדס; המנוע בנפח 2.2 ליטר מייצר 181 כ"ס ו-42.8 קג"מ ולתיבה 7 הילוכים.
שלדת הסולם חדשה (Quad Frame), ולפי סאנגיונג היא חזקה במיוחד ועמידה טוב יותר בפני פגיעות צד. הרכב קשיח מאשר קודמו, אך למרות הממדים שגדלו הוא שומר על משקל דומה – 2205 ק"ג.
מערכות העזר כוללות גם סיוע לזינוק בעלייה ובקרת גלישה במורד. בתחום הבטיחות יצוינו תשע כריות אוויר (כולל לברכי הנהג), הגנה בפני התהפכות, בלימת חירום אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורים והתרעות התנגשות וסטייה מנתיב.
האבזור כולל מערכת מידע/בידור, כולל בקרת מיזוג דו-אזורית לפנים ופתחי מיזוג לשורות שתיים ושלוש, שקע 220 וולט, לוח מחוונים עם צג "3.5 ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
קשה להתעלם מממדיו המגודלים של סאנגיונג רקסטון 2018, ולשם שינוי הוא נראה מודרני יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
תנוחת הנהיגה נעה בין גבוהה לגבוהה ממש והכל קל ונוח לתפעול. תא הנוסעים מודרני מבעבר אך עדיין לא ממש מיישר קו עם המתחרים. המולטימדיה היא מערכת מקורית עם מסך "8. סוף סוף.
יש די מקום לפנים והראות החוצה נהדרת לכל הכיוונים. גם יושבי השורה השנייה ייהנו ממרחב טוב ומשטח חלונות גדול.
פתח הכניסה לשורה השלישית קטן והזחת המושב שלפניו לא נוחה. המושבים אמנם גדולים יחסית, אבל הבסיס הנמוך שלהם יציק בנסיעה ממושכת.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל שקט יחסית בסרק; 2.2 ליטר, 181 כ"ס ו-42.8 קג"מ. המנוע של מרצדס, כמו התיבה האוטומטית (7 הילוכים), הוכנסו לשירות בדגם הפורש לפני שנתיים. ההנעה אחורית או כפולה, וכיאה לרכב שטח אמיתי לרקסטון שלדת סולם, סרן אחורי חי והילוך כוח.
עם זאת, קל לשמור על קצב התנועה גם עם אוטו עמוס ובעלייה, והשיוט נינוח מאוד. צריכת הדלק השתפרה במעט ועמדה על 11 ק״מ לליטר בממוצע המבחן.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הרך. הן ביציאה מן העיר הסואנת והן בשיוט בינעירוני, רכב הפנאי משדר רוגע ושלווה. בידוד הרעשים מצוין, רחשי הכביש שקטים במיוחד ורעשי רוח כמעט ולא נשמעו גם בשיוט בינעירוני מהיר יחסית.
כצפוי, הרקסטון לא ממש זורח בכביש המפותל. זוויות הגלגול גדולות, תקשורת אין ובקרת האחיזה נכנסת לפעולה מהר אך בשקט. האחיזה סבירה וזה בערך הדבר היחיד שצריך לעניין אתכם.
 
-
תמורה למחיר
סאנגיונג רקסטון 2018 עולה בין 20 ל-25 אחוז פחות משני המתחרים הקרובים - מיצובישי פאג׳רו וטויוטה לנד קרוזר - ושניהם לא מציעים מערכות בטיחות מתקדמות ותקניות כמותו. כך שהתמורה למחיר מצוינת.
-
מה חדש בסאנגיונג רקסטון 2018
תחילת שיווק הדור החדש בארץ במרץ 2018.
-
סיכום
הרקסטון החדש עדיין לא מודרני דיו - אך הוא מציע נסיעה רכה ושקטה, יכולת שטח נאה וחבילת בטיחות מרשימה.