טסלה מודל S 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טסלה מודל S היא מכונית ותיקה בעולם, שהוצעה למכירה כבר ב-2012 והייתה משמעותית במיוחד עבור היצרנית: דגם מקורי ראשון שלה שפנה לקהל רחב יחסית, והפגין טווח נסיעה ראוי וביצועים אדירים. מודל S הביאה למעשה את בשורת טסלה לעולם, והצלחתה היוותה זרז למגמת החשמול שעוברת על התעשייה.
טסלה מודל S מוצעת בישראל כיום בשתי גרסאות:
גרסת הכניסה מכונה פשוט 'מודל S' ולה טווח נסיעה מירבי של עד 634 ק"מ ו-3.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. גרסת 'פלייד' החזקה מציעה 1020 כ"ס, טווח מירבי של 600 ק"מ ו-2.1 שניות בלבד ל-100 קמ"ש.
לכל הגרסאות מסך מולטימדיה גדול (17 אינץ'), ריפוד עור שחור, לוח מחוונים דיגיטלי (12.3 אינץ'), מערך מצלמות היקפי, מסך נוסף לנוסעים מאחור (9.4 אינץ'), מערכת שמע עם 22 רמקולים, גג זכוכית פנורמי, חימום מושבים לכל הנוסעים, אוורור למושבים מלפנים ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ב-2023 החזירה טסלה את האופציה לרכוש את מודל S עם הגה עגול, במקום מוט ההיגוי המלבני (Yoke) השנוי במחלוקת - וניתן להתקינו גם בדגמי 2022 משומשים תמורת תשלום.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ייחודית מאוד, לטוב ולרע. העיצוב הספרטני והאיכות הבינונית אינם עומדים ברמת מכוניות היוקרה בהן מודל S מתיימרת להתחרות.
תפעול כל המערכות נעשה באמצעות המסך וזה לא נוח, אינטואטיבי או בטיחותי. מגוון האפשרויות עצום ורחב וזה מצוין, אך היה עדיף ליצור קיצורים לפעולות השוטפות.
גלגל ההגה החתוך הוא רעיון לא מוצלח וביצוע מוצלח פחות – ומדובר בגימיק לא נוח לתפעול. גם הכפתורים הקטנים לתפעול האיתות והאורות מסורבלים.
המרחב לנהג ולנוסעים טוב מאוד. תא המטען בעל דלת חמישית, הוא גדול מאוד ושימושי - וישנו תא מטען נוסף מלפנים.
 
-
מנוע וביצועים
בחנו את גרסת 'פלייד' החזקה – עם 1020 כ"ס וביצועים של היפרקאר, במכונית סדאן עם חמישה מושבים - והיא מגדירה מחדש את המושג "ביצועים אדירים".
התאוצות מיידיות כמקובל בחשמליות, אך ממשיכות בקצב בלתי נתפס גם מעל 100 קמ"ש והרבה מעבר - במקום בו רוב החשמליות נחלשות.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית ויותר מדי מחספוס הכביש עובר אל הנוסעים. הנוחות משתפרת ככל שהמהירות עולה ובשיוט מדובר במכונית נעימה למדי.
רעשי הכביש נשמעים יותר מן הרצוי והראוי לאור המחיר והמיצוב היוקרתי.
התנהגות הכביש מעולה - הפלייד מורידה את הכוח האדיר לכביש באופן מעורר הערכה, היא מאוד ניטראלית וצייתנית. עם זאת, מדובר במכונית גדולה וכבדה, והתחושה אינה ספורטיבית או מערבת במיוחד. ההגה מהיר אך מנותק (ולא נוח לתפעול), והבלמים מתקשים להתמודד עם המשקל והכוח האדירים.
 
-
תמורה למחיר
התמורה תלויה בהעדפות שלכם: ביחס של ביצועים לשקל, היא מספקת תמורה נדירה למחיר. כמכונית סלון מפוארת, מחירה גבוה מדי ביחס לאיכותה הבינונית.
-
טווח נסיעה
הטווח הרשמי של הפלייד הוא 600 ק"מ, אך במבחן הדרכים שלנו, שהיה מאומץ למדי, הטווח עמד על כ-300-350 ק"מ. בנהיגה רגועה יותר אפשר להגיע 450 ק"מ.
-
מה חדש בטסלה מודל S 2022
ב-2023 החזירה טסלה את האופציה לרכוש את מודל S עם הגה עגול, במקום מוט ההיגוי המלבני (Yoke) השנוי במחלוקת - וניתן להתקינו גם בדגמי 2022 משומשים תמורת תשלום.
-
סיכום
טסלה מודל S היא מכונית מוזרה בתפעול – אבל מאוד מיוחדת ומאוד מרשימה ביכולותיה.