מה שחדש
הדגמים עברו עדכונים כמעט זהים. שניהם זכו לעיצוב חיצוני רענן יותר — יחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור, שינויים קלים לפגושים, חישוקים חדשים ועוד. עם זאת, השינויים אינם בולטים אך ההופעה אלגנטית ושלמה מעט יותר – וחשוב לא פחות: טסלה טוענת לשיפור ביעילות האווירודינמית (0.208 ב-S ו-0.25 ב-X).
יחידות ההנעה עודכנו אף הן. הגרסאות "הבסיסיות“ של הדגמים מצוידות באותו מערך הכולל מארז סוללות 80 קוט"ש ו-2 מנועים חשמליים להנעה כפולה המפיקים יחד 670 כ“ס — טווח הנסיעה עומד על 576 ק“מ ב-X ועד 659 ק“מ ב-S. הביצועים טובים בהחלט — 3.8 שניות ל-100 קמ“ש ב-X ו-3.1 שניות ב-S.
בראש ההיצע עומדות כעת גרסאות “פליייד“ (PLAID) הנעזרות בשלושה מנועים המפיקים יחד 1,020 כ“ס. הביצועים מהממים ממש — ולפי טסלה מדובר ב-2.5 שניות ל-100 קמ“ש ב-X, ו-1.99 שניות בלבד ל-100 קמ“ש ב-S. כאן טווח הנסיעה נמוך במעט — 544 ק“מ ב-X ו-624 ק“מ ב-S.
בראש ההיצע של מודל S גרסת ”פלייד פלוס“ שיהיה לה הספק גבוה מ-1,100 כ“ס, תאוצה ל-100 קמ“ש בפחות מ-1.99 שניות ו… טווח נסיעה מרבי גדול בהרבה — עד 837 ק“מ בין טעינות.
משחקת בנו, משחקים בה
שינויים משמעותיים ביותר נעשו בסביבת הנהג, שהיא כמעט זהה בשני הדגמים. לוח המחוונים המוקרן חדש, פתחי המיזוג הוסתרו והדשבורד והקונסולה המרכזית עוצבו מחדש. סיבה עיקרית לכך היא המסך הענק בגודל 17 אינץ‘, כעת אופקי, המשתלב בתוכה, ולא ניצב וחיצוני לה כמו לפני מתיחת הפנים.
אנשי טסלה כתבו גם כי במסגרת מתיחת הפנים, חודשו החומרים, נוספו צבעים חדשים למשטחי הדיפון ולריפוד, וכי הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות ממסך חדש שמוקם שם. ה-X יוצע בסידור של חמישה, שישה או שבעה מושבים.
את מירב תשומת הלב תופש גלגל ההגה החדש — מבנהו מרובע וללא חלק עליון, מחליף את גלגל ההגה המוכר. זאת ועוד, גלגל ההגה כמעט נטול כפתורים, ללא סמל החברה וסביבו אין ידיות ומנופי תפעול להילוכים, איתות ואורות. איך אנשי טסלה מצפים שננהג במכונית? בחברה טרם התקבל הסבר רשמי, אך דיווחים ברשת מספרים כי מאסק עצמו הסביר שהדבר ייעשה באמצעות שילוב בין תפעול עצמאי של מערכות אלה על-יד המכונית ותפעול מצד הנהג דרך מסך המגע. בכל מקרה, סביר להניח שגלגל הגה ”רגיל“ יוצע לפחות כאופציה מטעמי רגולציה.
אנשי טסלה ציינו כי במסכי המולטימדיה ניתן יהיה לשחק במשחקי מחשב וקונסולה מלאים. אנחנו כבר רואים איך אופציה זאת בשילוב ה“טייס האוטומטי“ מגיעה לכותרות.