זיקר X - אוטו

זיקר X

זיקר X מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
445 ק"מ
שנת השקה: 2024

זיקר X יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצובים, ביצועים (במיוחד בהנעה כפולה), מחיר, אבזור
חסרונות הנדסת אנוש, טווח בהנעה כפולה, בידוד רעשים, כיול מתלים
בשורה התחתונה מתחרה בולט בסגמנט

זיקר X 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בינואר 2024 נחת בישראל המותג החשמלי הסיני הצעיר זיקר. מותג זה, השייך לקבוצת ג'ילי, הוקם ב-2021, ומכוון להיות טכנולוגי ויוקרתי.

    זיקר X שהוצג ב-2023 הוא רכב פנאי קומפקטי החולק רצפה ומכלולים עם וולוו EX30 וסמארט #1 - אך ממדיו גדולים יותר. נפח תא המטען 362 ליטרים והמשקל נע בין 1930 ק"ג (הנעה אחורית) ל-2035 ק"ג (הנעה כפולה).

    בגרסת המנוע היחיד תפוקה של 272 כ"ס ו-35 קג"מ ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.6 שניות; בגרסה המנוע הכפול התפוקה היא 428 כ"ס ו-55.4 קג"מ ומשך ההאצה ל-100 הוא 3.8 שניות. המהירות המרבית בשתיהן היא 180 קמ"ש.

    בשתי הגרסאות סוללה של 69 קוט"ש, הטווח 445 ק"מ בגרסה הראשונה, 425 ק"מ לכפולת המנועים, והספק הטעינה המהירה הוא 150 קילוואט. הספק הטעינה הביתית הוא 11 קילוואט בגרסה הרגילה, 22 קילוואט בזו עם ההנעה הכפולה - ויש צג קטן לניהול הטעינה הממוקם על קורה B בצד הנהג.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב החיצוני מקורי ומתקדם ונראה שונה מכל דבר אחר בכביש. התוצאה לטעמנו מוצלחת מאוד.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מציעה גם היא מופע מקורי, לפעמים מדי: גלגל ההגה כמעט מרובע, למשל. לרוב התחושה מודרנית ומושקעת, אך לא פעם זה בא על חשבון הנדסת האנוש שאינה מצטיינת ממש.

    איכות החומרים נאותה, אך לא מרשימה ביחס לשאיפות המותג לתחום היוקרתי.

    תנוחת הנהיגה טובה וגם שדה הראייה. מושב הנהג סביר והיה פחות נוח בנסיעות ארוכות.

    המרחב בשורה השניה טוב מאוד ביחס לסגמנט, ורק חבל שהמושב עצמו נמוך.

    נפח תא המטען סביר – 362 ל' – והמבנה שימושי. פחות אהבנו שהכיסוי אינו מתרומם עם פתיחת הדלק וגם הרצפה הכפולה לא ממש שימושית.

  • מנוע וביצועים

    גרסת ההנעה האחורית ה"חלשה" מציעה לא פחות מ-272 כ"ס והביצועים בהתאם – טובים מאוד ומעבר לכך בכל מצב. בנוסף, העברת הכוח לינארית ומעודנת וזו הפתעה חיובית.

    גרסת ההנעה הכפולה – שני מנועים, 428 כ"ס – כבר מציעה ביצועים דמיוניים כמעט לרכב במחירו. ובכל זאת, ההתנהלות היום-יומית נותרת נינוחה למדי.

    פחות אהבנו את כיול דוושת הבלימה הרגנרטיבית שמקשה על נסיעה חלקה בעיר או בפקקים.

  • נוחות והתנהגות

    בגרסת ההנעה האחורית כיול מתלים רך למדי ולרוב נוחות הנסיעה טובה מספיק4. במעבר על פסי האטה או בכביש גלי הריסון אינו מצטיין.

    לגרסת ההנעה הכפולה צמיגים עם חתך נמוך ונוחות הנסיעה נפגמת מעט.

    בידוד הרעשים בינוני בלבד – יש יותר מדי רעשי רוח וכביש החודרים לתא הנוסעים.

    היכולת הדינאמית מספיקה לכל שימוש הגיוני אך אותו כיול רך מוביל ליותר מדי תנודות בנהיגה נמרצת.

  • תמורה למחיר

    התמורה למחיר מצויינת בכל הגרסאות ורמות הגימור.

  • גרסאות ורמות גימור

    הגרסה עם המנוע היחיד כולל תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית (מושחם, ללא כיסוי), מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, צג "14.6, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית וריפוד דמוי עור.

    בגרסת ההנעה הכפולה חישוקי "21, עיסוי במושבים הקדמיים ואוורור במושב הנהג, תאורת אווירה מתקדמת יותר ומערכת שמע משופרת של ימאהה.

  • בטיחות

    זיקר X 2024 נבדק ע"י יורו NCAP (שנת 2024) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.

    לזיקר X מערך בטיחות מתקדם הכולל 15 מצלמות, 12 חיישנים ורדאר קדמי - ולטענת זיקר הוא "המתקדם בעולם". מערך זה מאפשר כמובן את ציוד הבטיחות האוטונומי המקובל בתחום, ובנוסף מערכת למניעת שכחת ילדים.

  • טווח נסיעה

    גרסת ההנעה האחורית השיגה במבחן הדרכים של 'אוטו' צריכה ממוצעת של 5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-330 ק"מ בין טעינות.

    לגרסת ההנעה הכפולה נתונים טובים פחות: 4.7 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-300 ק"מ בין טעינות בממוצע.

  • מה חדש בזיקר X 2024

    זיקר X 2024 החדש נבדק ע"י יורו NCAP בסבב מבחנים שתוצאותיו פורסמו בחודש מאי השנה.

  • סיכום

    רכב עם עיצוב מקורי ותמורה טובה.

זיקר X גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג זיקר X
זיקר X גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
445 ק"מ (WLTP)
272
1,445
184,990
425 ק"מ (WLTP)
428
1,602
204,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים זיקר X

ציון ותגובת גולשים

ברשותך זיקר X?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

2
  • בן

    האוטו שלי

    זיקר X חשמלי, Krypton ,4x4
    מודל: 2024 - 2024

    תאריך: 20.06.2024

    רכב אדיר... חוויה שלא דומה לרכבי עבר..

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • רן

    האוטו שלי

    זיקר X חשמלי, Krypton ,4x4
    מודל: 2024 - 2024

    תאריך: 26.06.2024

    רכב איכותי ביותר עם כח בלתי נגמר ואיבזור מטורף..

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

זיקר X מתחרים

זיקר ישראל רשימת דגמים
מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5