בנסיבות אחרות, קרוב לוודאי שהייתי מעדיף לעשות את דרכי לניו–יורק בטיסה, אולם ג'נרל מוטורס הזמינה אותי לבקר בתערוכת ניו–יורק בתזמון אומלל במיוחד עבורי - זמן קצר אחרי שגיליתי שמכיוון שלא חידשתי את כרטיס התושב שלי בזמן, אני יכול לחצות את הגבול מארה"ב לקנדה אך ורק בנסיעה. ואתם חשבתם שבירוקרטיה מטופשת יש רק בישראל...
.jpg)
אושווה, אונטריו
גרסת הקופה של ה–ATS מציגה קווים שמרניים משצפיתי. אחרי הזוויתיות הכוחנית של ה–CTS קופה וה–ELR ההיברידית, סברתי שהאחות הקטנה והדינאמית תציג אחוריים מוגבהים וקרביות מחודדת, במקום הכתפיים השטוחות והאלגנטיות המאופקת אותה היא מפגינה. זו בפירוש מכונית נאה, אך היא פחות בולטת ומושכת ממה שיכלה להיות.
בהתחשב בדמיון הבולט לגרסת הסדאן, מפתיע לגלות כי כל הפנלים החיצוניים (פרט למכסה המנוע) שונים מאלו של האחות מרובעת הדלתות: הקופה ארוכה, רחבה ונמוכה מהסדאן, וזכתה גם למפשקים מורחבים וחישוקים ייחודיים. קאדילק טוענת שזו אינה גרסת שתי דלתות ל–ATS המוכרת, אלא קופה ספורטיבית עם כיול שונה וניהוג דינאמי יותר.
ובכל זאת, ומכיוון שזו מכונית המיועדת לשוק הצפון האמריקאי, קיוויתי שהספורטיביות המובטחת תגיע בצמידות לתכונות קאדילק מסורתיות: נוחות, נינוחות, קלות תפעול ושתא הנוסעים שלה יהיה מרווח ומזמין לנהגים נדיבי מידות כמוני.
.jpg)
קאדילק ניסו לשוות למערכת תפעול ותחושה הדומים לאלו של סמארטפון, והתוצאה היא ממשק איטי, מסורבל ולא נוח להפעלה עיוורת. כאשר מתרגלים ומבינים את ההיגיון מאחוריו, התפעול הופך טבעי יותר - אבל זה עדיין לא זה. גם שאר המערכות סובלות מהנדסת אנוש תמוהה, שהתבטאה בכך שבפעם ראשונה מזה שנים הייתי צריך לפתוח את ספר הרכב כדי לגלות איך מפעילים פונקציות בסיסיות, כמו זיכרון למושבים (עניין שהתגלה כפשוט למדי, אבל שונה מהדרך שבה מרבית עולם הרכב עושה זאת).
בצד החיובי, ה–ATS קופה צוידה בכל טוב, כולל כניסה ללא מפתח והתנעה מרחוק (יעיל מאוד בחורף המקומי), גלגל הגה ומושבים מחוממים (כנ"ל), חיישנים ומצלמת רוורס, מערכת ניווט וסטריאו של Bose. הארסנל הבטיחותי מרשים לא פחות: בקרת שיוט אקטיבית, התרעה לפני תאונה וסיוע פעיל בשמירת נתיב. כל זאת ועוד בתמורה ל–56 אלף דולר קנדי.
באפאלו, ניו יורק
.jpg)
אני מתלהב יותר מהסיוע האקטיבי בשמירת נתיב, אך לא מצליח להחליט אם להשאיר אותו פועל או כבוי. מצד אחד, בנסיעה ארוכה ומונוטונית שכזו הוא באמת תורם לבטיחות, מצד שני, לפעמים ההתערבות המלאכותית חדה מדי וגורמת לרכב לסטות לצד השני של הנתיב, או סתם נלחמת בתיקוני ההגה שאני מבצע בעצמי.
בוסטון, מסצ'וסטס
מכיוון שאנחנו לא מגיעים לצפון–מזרח ארה"ב באופן תדיר, אנחנו מנצלים את ההזדמנות כדי לבקר חברים מישראל שמתגוררים באזור. כך שמיד עם סיום סיקור תערוכת ניו יורק (גיליון 351), אני שם פעמי לאסוף את זוגתי שתחיה מבית חברה בניו–הייבן, קונטיקט, ואנחנו ממשיכים לבקר חברה אחרת בפרברי בוסטון.
.jpg)
אנחנו אוספים את חברתנו מביתה, נאלצים להשתמש במושב האחורי לראשונה במסע - והן מצליחות בקושי לשבת אחת מאחורי השנייה למרות שהגובה הממוצע של שתיהן הוא 1.55 מ'. זמננו קצר ואנחנו ממהרים למרכז העיר, ולאחר חיפוש מייאש מוצאים חניון ספירלי במחיר מופקע (30 דולר לחצי יום!) שמתגלה כאתגר לא קטן עבור קאדילק ATS - הראות המוגבלת לאחור, קוטר הסיבוב המופרז והדלתות המגודלות לא מקלים על החיים במרחב הצפוף.
המילטון, אונטריו
.jpg)
המתלים המוצקים והבלמים החזקים חוברים לשלדה ומערכת הנעה שמספקות המון יציבות ומשיכה, אבל יודעות גם להיענות למשחקי סף–אחיזה. אפשר לייצר איתה קצב גבוה מאוד בניטראליות מוחלטת או להשתעשע בהעברות משקל שיוציאו את הזנב לטייל. אני משוכנע שגרסת ההנעה האחורית תהיה עוד יותר חצופה ומהנה, אך בכל הנוגע לוורסטיליות הניהוג, לכפולה בהחלט יש כמה אסים בשרוולה. מה שחסר לה הוא תחושות - גם מהשלדה ובעיקר מההגה. שניהם מדויקים ומשרים ביטחון, אבל לא מספרים לך מה קורה מתחת לצמיגים עד שאלו ממש מחליקים.
.jpg)