אז כדי שלא תפספסו שום דבר, הנה עוד חמישה דגמים שמעניינים גם מהזווית המקומית:
ניסאן סנטרה – מתיחת פנים
הדור הרביעי למשפחתית של
ניסאן (הוצג ב-2012), עבר מתיחת פנים די מקיפה. השינוי הראשון שבולט הוא העדכון לעיצוב החיצוני – הסנטרה זוכה לחזית המיישרת קו עם המקסימה החדשה שהוצגה בתחילת השנה. מאחור השינויים קלים יותר, אבל התוצאה הכללית בהחלט פחות אנמית מאשר המראה שלפני מתיחת הפנים. גם תא הנוסעים עודכן וכעת הוא נראה מודרני ותואם לשאר הדגמים העדכניים של היצרנית. במרכז ישנה מערכת מולטימדיה חדשה ונוספו מערכות בטיחות מתקדמות כגון מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור.
צילום: מנהל
הסנטרה היא משפחתית קומפקטית גדולה למדי, מקבילה לקורולה בממדיה. היא משווקת בארה"ב עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר (132 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה, שניהם ככל הנראה לא עברו שינוי מהותי במתיחת הפנים. והזווית הישראלית? הסנטרה צפויה להגיע אלינו ברבעון האחרון של שנת 2016.
יונדאי אלנטרה טורבו
יונדאי חשפה את הדור החדש של
יונדאי i35 לפני כחודשיים. הרב כבר סופר על המכונית החדשה, שככל הנראה עושה שימוש בפלטפורמת הדור היוצא, אך במסגרת תערוכת לוס אנג'לס חשפה היצרנית מנוע טורבו חדש שיצטרף לשורות הדגם בארה"ב שם הוא עדיין מכונה אלנטרה. מדובר במנוע טורבו-בנזין הזרקה ישירה בנפח 1.4 ליטר מסדרת 'קאפא'. ההספק עומד על 128 כ"ס ב-5500 סל"ד והמומנט על 21.5 קג"מ בטווח שבין 1400 ל-3700 סל"ד. המנוע ישודך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה המסייעת להשיג צריכת דלק ממוצעת של 14.9 ק"מ לליטר ע"פ התקן האמריקאי המחמיר.
צילום: מנהל
מיונדאי ישראל נמסר כי עדיין מוקדם לקבוע אם מנוע הטורבו החדש יגיע לישראל. בכל מקרה, המכונית תחזור להשתמש בשם
אלנטרה וצפויה להגיע אלינו באמצע שנת 2016.
מרצדס SL – מתיחת פנים
הרודסטר הגדולה והיוקרתית של מרצדס זכתה לעדכון של אמצע החיים. מלבד עדכון חזותי שהפך אותה לדומה יותר למרצדס AMG GT, המכונית זוכה גם לתא נוסעים משודרג קלות ולכמה עדכונים מעניינים יותר מתחת לפח.
צילום: מנהל
גרסת הבסיס, SL400, מקבלת מהדורה מעודכנת למנוע ה-V6 כפול המגדשים (3.0 ליטר) שמפיק כעת 367 כ"ס לעומת 333 כ"ס בעבר, כאשר נתון המומנט עלה ל-51 קג"מ (תוספת של כ-2 קג"מ). יחד עם ההספק המשופר מקבלת ה-SL את תיבת 9 ההילוכים החדשה של מרצדס (9G-Tronic) המסייעת לקצר את נתון התאוצה ל-100 קמ"ש ל-4.9 שניות (5.2 שניות בעבר). ה-SL500 מקבלת גם היא את התיבה החדשה וזוכה לתוספת של 20 כ"ס (445 כ"ס סה"כ). במקרה זה התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 4.3 שניות בלבד (4.6 שניות בעבר). ה-AMG63 הוצעה עד כה בשתי גרסאות הספק – 537 או 564 כ"ס – וכעת זוכה לגרסה אחת חזקה משתיהן עם 585 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש קוצרה ל-4.1 שניות (4.2 שניות בעבר).
מרצדס SL המחודשת צפויה להגיע אלינו באמצע 2016.
צילום: מנהל
פולקסווגן חיפושית "דיון" – כאילו שטח
לפני כמעט שנתיים הציגה פולקסווגן קונספט לגרסת פנאי לחיפושית, וכעת היא חשפה את הגרסה הסדרתית – הכירו את החיפושית "דיון" (דיונה בעברית). ה"דיון" הסדרתית נאמנה לקונספט באופן מוחלט – זה אומר שלא רק שהיא נראית ממש כמוהו עם קשתות הגלגלים השחורות, הפגושים הקרבים והכנף האחורית , היא גם מציגה את אותה פילוסופיית 'אילו שטח', בדגש על ה'כאילו' - בשום מקום לא הוזכרה הנעה כפולה, אפילו כאופציה...
בכל מקרה, המרכב הוגבה בסנטימטר בודד לטובת ההופעה ותיקול שבילים מזדמנים. ה"דיון" תוצע עם מנועי הבנזין והדיזל המוכרים של היצרנית ובתצורת קופה או קבריולה. החיפושית "דיון" עשויה להגיע לישראל וכרגע העניין נמצא בבדיקה של היבואנית מול היצרן.
אנחנו מקווים שיחד עם הדיון תגיע החיפושית "באחה" השחורה שבתמונה.
צילום: מנהל
לינקולן MKZ – אולי, רק אולי ביבוא מקביל
מכונית הסדאן הגדולה והחצי-יוקרתית של לינקולן זוכה למתיחת פנים ראשונה. זהו הדור השני למכונית (הוצגה ב-2012) החולקת פלטפורמה עם פורד פיוז'ן. העדכון שעברה מקיף למדי וכולל שינויים בולטים לעיצוב החיצוני, לתא הנוסעים ולמה ששוכן מתחת למכסה המנוע. חיצונית היא נוטשת את השבכה המפוצלת שאפיינה את המותג בשנים האחרונות לטובת שבכה חדשה בעלת מבנה של טרפז הפוך. יחד עם שינויים נוספים ליחידות התאורה, הפגוש ועוד מספר פריטים, מתקבלת תוצאה מרשימה מבעבר, פחות מצועצעת ויותר בוגרת.
צילום: מנהל
גם בתא הנוסעים נעשו שינויים גדולים עם נטישת כפתורי המגע בקונסולה המרכזית וחזרה לכפתורים של ממש כמו שהאמריקאים (ואנחנו) אוהבים. התוצאה, כמה חבל, נראית מעט מיושנת אך לבטח תפצה בתפעול אינטואיטיבי ופשוט יותר. בורר ההילוכים הייחודי (סדרה של כפתורים בצד שמאל של הקונסולה המרכזית, ממש לי פתחי המיזוג) נשאר, ואתם תחליטו אם אתם אוהבים את זה או לא.
צילום: מנהל
אבל החדשה המעניינת יותר בעדכון שעברה ה-MKZ שוכנת מתחת למכסה המנוע. ה-MZK מקבלת מנוע טורבו בנזין כפול מגדשים חדש בנפח 3.0 ליטר (V6 המבוסס, ככל הנראה, על יחידת ה-2.7 ל' של פורד). המנוע מפיק 400 כ"ס ולא פחות מ-55 קג"מ – אפילו יותר מה-400SL שהוזכרה קודם. הכח עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית (לא נמסרו כמה יחסי העברה). קיימת גם גרסת הנעה קדמית עם 350 כ"ס(!) ואותו נתון מומנט - בשני המקרים, לא נמסרו נתוני ביצועים.
האם היא תגיע אלינו? דלק מוטורס אומנם לא מייבאת את דגמי לינקולן, אבל איילון מוטורס דווקא כן, אז יש סיכוי לראות את ה-MKZ על כבישי הארץ. אנחנו, בכל מקרה, לא נתנגד להגעת מכונית עם 400 כ"ס לארץ...
צילום: מנהל