עבור
פיג'ו וסיטרואן, ממש כמו עבור רנו, תערוכת פריז היא מעל לכל "תערוכת הבית". תצוגה מרשימה הכרחית והפגנת יכולת נדרשת. לקראת התערוכה פרסמו שני היצרנים המרכיבים את קונצרן PSA צמד דגמי קונספט המהווים פלטפורמה לטכנולוגיה ולקווי עיצוב; חלקם יישארו כרעיון שהופרח לחלל, אחרים ימצאו דרכם לקווי דגמים עתידיים וליישומים של ממש.
פיג'ו תציג בתערוכה את קוורץ, קונספט פנאי-קופה המונח על רצפת EMP2 המודולרית של הקונצרן (פיג'ו 308, סיטרואן C4 פיקסו). קוורץ מביא לתערוכה שלושה מרכיבים חשובים: עיצוב חוץ, תכנון פנים ומערכת הנעה מתקדמת – ומאוד חזקה. בכל הקשור לעיצוב, בולט מכסה מנוע שטוח וגבוה, קווי מותניים מוגבהים, מרווח גחון מכובד ופרופורציות ייחודיות היוצרות רכב לא גדול אבל "רע". חישוקי 23 אינץ' מוסיפים את שלהם למופע. כמה מכל זה יגיע לדור הבא של רכבי הפנאי של פיג'ו? שימושיות וטעם קהל היעד יקבעו.
עיצוב הפנים מבוסס על תכנון נקי מאוד של הקונסולה המרכזית, נטול כפתורים, ולוח מחוונים שקוע עמוק מול הנהג. גם כאן, לא מדובר במערך שיגיע כמות שהוא בקרוב לדגם כלשהו, אבל ייתכן שמרכיבים אחדים כן. ההגה הנמוך (308) והשטוח בתחתיתו (C3) מחבר את העכשווי לעתיד, ממש כמו מיעוט הכפתורים (308).
לא רק על העיצוב לבדו. נראה שהחלק המעניין ביותר בקונספט הזה היא מערכת ההנעה המפיקה קרוב ל-500 כ"ס. המערכת כוללת מנוע 1.6 ליטר מוגדש (THP) המייצר כאן לא פחות מ-270 כ"ס (170 כ"ס לליטר) ו-33.6 קג"מ. בכל סרן מורכב מנוע חשמלי בהספק 85 ק"וו (114 כ"ס) ליצירת הספק כולל של כמעט 500 כ"ס. לקוורץ יכולת לנסיעה חשמלית בלבד לטווח של 50 ק"מ.
לקוורץ גם מערכת מתלים פנאומטית למרווח גחון של 300-350 מ"מ המנוהלת על-ידי מצלמת המקושרת ל-GPS להתאמה מראש לקראת פני שטח משתנים. ד"א: שימוש ב-GPS כדי "להכין" רכב לקראת שינויים בדרך נכנס לשירות ברכב בייצור כבר השנה.
בחלל התצוגה הענק של
סיטרואן (הצמוד לזה של פיג'ו) יוצג קונספט Airflow היברידי המבוסס על טכנולוגית Hybrid Air ושוכן ב-C4 קקטוס שעבר שינויים נדרשים. מערכת זו משלבת בין מנוע רגיל – במקרה זה 1.2 ליטר החדש של פיג'ו-סיטרואן – לבין מקור אנרגיה המבוסס על אוויר דחוס. כמו במערכות מבוססות חשמל (היברידיות או חשמליות מלאות), גם כאן תהליך אנרגיית הבלימה מנוצלת ליצירת מקור אנרגיה להנעה – כאן אוויר הנדחס למיכלים בתחתית המרכב ומאחוריו באמצעות משאבה הידראולית.
כדי למקסם את יעילות המערכת, העבירו מהנדסי סיטרואן את קקטוס דיאטה, וקיצצו עוד כמאה קילוגרם ממשקלו הנמוך מלכתחילה. כף המאזניים מורה על משקל חסר תקדים בעידן המודרני לרכב בגודל כזה: 865 ק"ג. לכך התווסף שיפור היעילות האווירודינמית שהושג על ידי תכנון מחדש של הסבכה והפגוש הקדמיים, הוספת מגן למרכב התחתון התורם לשיפור זרימת האוויר, מעבר לצמיגים דקים ברוחב 155 ומצלמות במקום מראות צד, בסיטרואן מדווחים על נתון צריכת דלק בתנאי אמת של לא פחות מ-50 קילומטרים לליטר.
עוד על פיג'ו וסיטרואן ב'אוטו':