יחידות ההנעה
אתחיל בהפתעה. אהבתי הרבה יותר את מנוע ה-1.2 ליטר ותיבת ההילוכים הידנית. מדובר במנוע 3 צילינדרים שהדהים אותי בפעולה השקטה שלו ובחיסכון בדלק מרשים מאד, אבל דווקא המנוע הקטן שמספק "רק" 75 כ"ס הפיק הרבה יותר הנאה וזריזות תנועה מהמנוע הבכיר שמפיק 115 כ"ס. המנוע הזה, שדווקא אותו אהבתי יותר, מעניק "בתמורה" לגודל שלו חיסכון מדהים בדלק. מעל 20 ק"מ לליטר.
מנוע ה-1.6 ליטר ותיבת ההילוכים האוטומטית ששודכו לסיטרואן הם מיושנים מאד (מי עוד מייצר היום תיבה אוטומטית עם 4 הילוכים?). את המנוע הוותיק הזה ראינו ושמענו כבר במכוניות של פיג'ו שחלפו כבר מן העולם. הוותק הזה בא לידי ביטוי ברעש מנוע לא סביר ובצריכת דלק ממוצעת.
בנסיעה של מעל 400 ק"מ שהיו מורכבים מנסיעה במהירות חוקית בלבד, מהרבה כביש מהיר, עליות וירידות ונסיעה עירונית, הושגה צריכת דלק מאד ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר. לא רע, אבל לא ממש מצוין.
גם בפיג'ו/סיטרואן ערים לעובדה הזו וממש באמצע נובמבר הם הודיעו על הקמת מפעל מנועים קטנים וקומפקטיים, בעלי מדחס טורבו ואשר מציגים חיסכון של 18% בצריכת הדלק לעומת הדור הנוכחי של המנועים.
עיצוב ומרווח פנימי
המרווח הפנימי הוא ברמת ה"לא יאמן" ואכן ב"מבחן המשפחה" בו הכנסתי במפתיע את שלושת ילדי למכונית החדשה שאבא הביא הביתה, נשמעו בבת אחת שלוש קריאות התפעלות "יואו, איזה מקום יש מאחורה". וכדאי שתבינו, אני בגובה 1.86 מטר, והסטתי את מושב הנהג במלוא המהלך לאחור. בפתיחת תא המטען נשמעות אותן קריאות. תא המטען הוא פשוט גדול ועמוק ומתאים לנשיאת מזוודות ותיקים רבים. עגלות ילדים מתקפלות (אפילו 2 או 3) ילכו לאיבוד בתא המטען.
נוחות הנסיעה והתנהגות כביש
מממממ. טוב, אז ככה. החוויה מנהיגה בתוך העיר התחלקה לשניים; בסיטרואן המפוארת, ודווקא עם הגלגלים הגדולים יותר, הנסיעה הייתה קופצנית מאד וכל מהמורה הורגשה היטב. בפיג'ו, עם המנוע הקטן יותר וגלגלים קטנים יותר, דווקא הנסיעה בעיר הייתה נעימה יותר. אני חייב להודות שאני לא בדיוק מבין מדוע, כי לשתיהן יש בדיוק את אותה מערכת מתלים. אבל, תפקידי לדווח, לא לנתח.
בכביש הפתוח והמהיר, הפגינו שתי המכוניות נסיעה חלקה ונעימה מאד. אהבתי. מאד אהבתי. במהירות של 100 קמ"ש ומעלה מורגש היטב רעש הרוח בחלונות.
אחיזת הכביש של המכונית פשוט מצוינת. היא נכנסת לפניות חדות במהירות גבוהה בהרבה ממה שכל נהג מוצע יעז, בשקט וללא תלונות ויוצאת מהפניה בביטחון מוחלט בסעיף התנהגות כביש, המכונית מקבלת ציון מצוין.
רמת גימור
תמורה למחיר
בעברי הייתי במשך 17 שנים בעליו של משרד יחסי ציבור גדול. במשך 12 שנים הייתי דובר ומנהל יחסי הציבור של מכוניות אודי, סקודה, פולקסוואגן וסיאט. במהלך פעילות משרדי הייתי הדובר של נהג המירוצים ראם סמואל (בתקופת השתתפותו ב"למבורגיני קאפ" ובאליפות צרפת בראלי), של בי"ס "מסלולים" לנהיגת מירוצים, הייתי הדובר של עידו כהן כשהשתתפף לראשונה בראלי פאריז-דאקאר, דובר חברות הצמיגים "פירלי", "גודייר" ו"אליאנס", דובר אופנועי "ימאהה" ועוד.
בשנים 2011 ו-2012 הייתי דובר ומנהל יחסי הציבור של "אוטו איטליה" ואני הייתי אחראי להשקת מותגי "פרארי" ו"מזראטי" בישראל. התשוקה הגדולה ביותר שלי היא רכב ומכוניות ועם פרישתי מתחום יחסי הציבור, פתחתי בלוג העוסק בחיים הטובים ובו אני כותב רשמים מנהיגה במכוניות, ביקור במסעדות, סרטים וכל מה שעושה את החיים ליפים וטובים.
www.lmwg.blogspot.co.il
הכתבות שלי בתחום הרכב מוגבלות ל-800-900 מילה וזאת מתוך הרצון שלא "למרוח" ולא לעייף את הקורא. אינני כתב רכב ואינני מתיימר להיות. הכתבות שלי, כולן, נכתבות בכוונה בלשון המיועדת למכנה המשותף הרחב ביותר ואינני נכנס לניתוחים מעמיקים או למינוחים מקצועיים. את זה אני משאיר לכתבים המקצוענים.