
ה-MG5 היא המצטרפת החדשה והמאוד חשובה להיצע הגדל והולך של מותג MG והיא גם נראית כזו. היא החלה את דרכה כמכונית תצוגה לפני כשנתיים בשנחאי ולפני קצת יותר משנה הוצגה הגרסה הסדרתית. העיצוב משקף באופן ברור צעד בכיוון נכון ומודרני יותר ומסמן שהיצרנית הסינית מבצעת התקדמות משמעותית ומורגשת מדגם לדגם. היא נשענת על הפלטפורמה הגלובאלית החדשה של המותג, ובאופן מפורט יותר על בסיס משודרג של ה-350 שאנו כבר מכירים. אבל אין ספק שהיא נראית טוב יותר ועם בסיס גלגלים של 265 ס"מ ואורך של 436 ס"מ הפרופורציות שלה נאות ודינאמיות יותר. מבנה ה-5 דלתות האירופאי בהחלט נראה נעים לעין, וקו שמשת הצד האחורית, שמטפס קלות מעלה בקצה ומכונה "מקל הוקי", בהחלט נראה טוב. החזית משקפת את התרגום הנאה והמושך ביותר לפנים החדשות של MG עם הפנסים המלוכסנים, הגריל העילי הצר והתחתי הרחב. האחוריים קצת פחות מקוריים ומזכירים ערב רב של מכוניות, אבל אין ספק שמבין כל המכוניות של MG ורוויי, ה-5 היא הנאה מכולן.
מבפנים
כניסה לתא הנוסעים מוצאת אותנו עם סביבת נהג יותר מודרנית ואירופאית ממה שראינו ב-3 או ב-350. זה מתבטא בגוונים הכהים והמעודנים בסגנון הגרמני ובעובדה שבמקום דמוי העץ יש חלקים כסופים. זה מתבטא גם בקו הכללי עם פתחי האוורור העיליים שביניהם צג מגע למערכת מולטימדיה מתוחכמת, בבקרת האקלים שמתחתיה וגם במחוונים.

בתנועה
ה-MG5 מצוידת במנוע ה-1.5 ליטר המוכר של היצרנית הסינית (109 כ"ס) אבל בקרוב תקבל גם גרסת טורבו חזקה עם 6 הילוכים. בינתיים לתיבה האוטומטית 4 הילוכים. ובערך כמו ב-350 המוכרת לנו גם כאן, לפחות במסלול הקצר שעברנו, הביצועים נראים סבירים אך לא יותר, כאשר התגובה למצערת מעט קהה ואינה מיידית והתיבה מעט איטית. היא לא מציעה, אגב, אפשרות לתפעול ידני. עם זאת בידוד רעשי המנוע טוב מאשר ב-3 בה נהגתי לפני כן והתחושה שלמה יותר ופחות מאומצת.

ההיכרות שלנו עם המכונית הייתה בגדר טעימה מוגבלת וקצרה. ובכל זאת נראה של-MG5 יש נתוני פתיחה נאים ושהיא משקפת עוד התקדמות אצל המותג הסיני הן במראה והן בעיצוב הפנים – דברים שבפירוש צריכים לעודד את היבואנית. הקומפקטית הזו עשויה להגיע אלינו בשנה הבאה ועד אז, בדרך לתקינת יורו 5, היא אמורה לעבור מספר שיפורים ולקבל את מנוע הטורבו. נקווה שהסינים יטפלו בנוחות הנסיעה ובהידוק פרטים כמו היגוי ומצערת.