מאי הוא החודש הראשון בו דגמי 'אוטו איטליה' נכללים בדו"ח. אתם בוודאי תשמחו לדעת שהיבואנית החדשה כבר מסרה זוג דגמי מזראטי ו-10 דגמי פרארי, אם כי הדוח אינו מפרט אילו דגמים.
בראש הרשימה לחודש מאי נמצא את יונדאי, מובילת המכירות של השנה שעברה, שממשיכה לבסס את מיקומה בפסגה. סה"כ מסרה היבואנית 3,317 כלי רכב בחודש מאי – עליה של 10% ביחס לחודש מאי אשתקד. גם בחישוב מצטבר מתחילת השנה יונדאי ממשיכה להתחזק עם עליה של 13% בעוד השוק כאמור, יורד. אל המקום השני, אחרי היעדרות ארוכה, חוזרת טויוטה שאף רושמה גידול נאה של 24% ביחס למאי 2011. אולם במצטבר היא עדיין רחוקה משנות השיא. פורד סוגרת את השלישייה עם עוד חודש מוצלח מבחינתה (זינוק של 112%) כשהפוקוס היא המכונית הנמכרת בישראל.
בין המותגים שהתחזקו בחודש מאי נציין את קיה (49%), סיאט (28%) וביואיק (99%). מבין אלה שהתכווצו נציין את מיצובישי (69%-) שממשיכה לאבד לקוחות בעיקר בדגם הנוסעים (אבל לא רק); את סובארו (60%-) שכבר למעלה מחצי שנה נמצאת ללא ה-B3 וממתינה לאימפרזה החדשה שתגיע לקראת הקיץ; ומאזדה (57%) שאמנם התחזקה ביחס למסירות אפריל השנה ואף הצליחה להתברג במקום החמשי בטבלה הכללית בין היתר הודות למכירות ערות של ה-CX-5 החדש, אך ביחס למסירות באותה תקופה אשתקד היא ממשיכה להיחלש.