מכירים
העובדה שהיא מתבססת על האימפרזה חמש דלתות החדשה מביאה יתרונות וחסרונות. זה אומר כמובן מבנה יותר קומפקטי שנאמן לתפיסת האאוטבק של היצרנית הקטנה וגם מראה ספורטיבי משהו (בייחוד בגוון כתום) וקליל. תוספת הגובה המאוד מוחשית תורמת גם היא לתחושה מיוחדת. הבעיה שחיצונית, עבור הקהל שהתרגל ואוהב מראה פנאי גבוה ומגודל, ה-XV נראית יותר מדי קרובה למכונית רגילה ואינה משדרת את האשליה שיוצרים כלים כמו הספורטאז'. אפילו הקשקאי נראה ג'באר לידה.

האבזור הולם בגרסה המצוידת, אך ברגילה בולט גלגל הגה פשוט ובקרת אקלים אף יותר בסיסית למראה, כמו גם היעדר כל אפשרות לתפעול ידני של התיבה. זה חסר.
בזכות ההתבססות על מכונית רגילה הנדסת האנוש טובה ותנוחת הנהיגה נוחה, אך חלק מקהל היעד עלול להתאכזב מכך שהתחושה גם כאן מעט קרובה מדי למכונית רגילה והישיבה אינה גבוה.
הכניסה לחלק האחורי נוחה, המרחב שם סביר אך תא המטען מעט קטן (למרות שהוא גדול ממה שהיה לאימפרזה היוצאת).

ה-XV מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר החדש יחסית של סובארו שמייצר 150 כ"ס, ומשודך לדור החדש של התיבה הרציפה ולהנעה כפולה. היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות ומגיעה ל-187 קמ"ש מרביים – ביצועים סבירים בהחלט. ואכן על הכביש מייצרת ה-XV ביצועים נאותים, כאשר כרגיל לתיבות רציפות יש השהיה קלה בזינוק עד שהתיבה והמנוע נכנסים לאיזור האפקטיבי. בצורה אופיינית יש הבדל משמעותי בין השקט מכיוון יחידת הכוח בשיוט לבין הרעש שמתפתח תחת עומס אבל גם זה אינו מפריע במיוחד. באופן מעניין המעבר לתפעול ידני שאפשרי (למרבה הצער) רק מההגה, מוסיף פלפל ולעיתים מכניס את חטיבת הכוח לסל"ד אליו היא מסרבת להגיע במצערת רגילה. אז מתקבל ביצוע יותר נמרץ. זה שאומר שהיעדר האפשרות הזו בגרסה הפשוטה היא חסרון אמיתי.
מבחינת התנהגות מציע ה-XV יכולת נאה על הכביש. ההגה אמנם לוקה בתקשור אך כיול המתלים הנוקשה יחסית מביא ריסון נכון של תנודות המרכב. המכונית משנה כיוון באופן מדוד, אוחזת היטב ומגיבה באופן מבדר וספורטיבי מהמתחרות להעברות משקל והרפיות מהמצערת. זה נחמד. אנשי סובארו לא התעצלו והורידו אותנו בהשקה לשבילים מהירים מסוגים שונים ושם ה-XV מככבת. מערך המתלים עובד היטב ומצליח לרסן את תנודות המרכב, אך גם לשמור על נוחות טובה. זה שמאפשר קצב מאוד מהיר וכיף גדול וגם מרווח הגחון המוגדל ל-22 ס"מ מסייע. אין ספק שניסיונה של סובארו כאן מורגש.
גם על הכבישים המהירים נוחות הנסיעה טובה ונדמה שרק בעיר (שם נסענו רק מעט) במהירות איטית היא מרגישה מעט נוקשה ונעה על הצירים. הבלמים מספקים תגובה מדודה גם אם לא נושכת.
